پرداخت اضافه کاری غیر سنتی در شهرداری اراک بدعت است / نظر شورا حمایت از افراد با درآمد کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در پاسخ به این پرسش که «شفافیت در حکمرانی شهری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» شفافیت عنصری کلیدی در مبارزه با فساد است و ما تا رسیدن به شفافیت مطلوب در حکمرانی شهری فاصله داریم، همانطور که سیستم شهرداری در گذشته طراحی شده است. آنها در یک اتاق شیشه ای نیستند و در انظار عمومی نیستند. چشم، گفت.

میرنظامی افزود: یکی از راه های رسیدن به شفافیت ایجاد سیستم هایی است که تعداد افراد متکی به شهرداری را کاهش یا به صفر برساند. ما باید برای کمترین مفاسد به سمت دولت الکترونیک برویم و تا اجرای این سیستم در ساختار اداری کشور فاصله داریم.»

وی افزود: فساد در کشور ما نسبت به سایر کشورها خیلی زیاد نیست اما این میزان برای ما که دایه عدالت هستیم خوب نیست.

پرداخت اضافه کاری غیر سنتی در شهرداری اراک بدعت است/رویه فعلی ناعادلانه است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پرداخت اضافه کاری نامتعارف در شهرداری اراک (اینجاوی افزود: این پرداخت ها بدعتی است که قبلا انجام شده است. متاسفانه تعداد قراردادها در شهرداری اراک زیاد است و از 4 میلیون تا 25 میلیون در شهرداری حقوق داریم که باعث شد مدیران سابق شهرداری اضافه کار کنند. به نام بازگرداندن دستمزد کسانی که دستمزد پایینی دارند.

میرنظامی ادامه داد: اضافه کار یک نفر با حقوق 4 میلیونی یک میلیون و 500 هزار در ماه است اما اضافه کار یک نفر با حقوق 18 میلیونی 8 میلیون است که این خود باعث تعمیق اختلاف طبقاتی می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این نوع پرداخت نیز ظلم صندوق های بیمه و سایر بیمه گذاران است. وقتی این 175 ساعت اضافه کاری پرداخت می شود، روی حقوق مردم می نشینند و وقتی بازنشسته می شوند، صندوق موظف به پرداخت آن است.»

میرنظامی با تاکید بر اینکه رویه فعلی در شهرداری ناعادلانه است، گفت: صندوق های بیمه از همه اعضای صندوق حق بیمه دارند و شایسته نیست که گروه های دیگر مانند یک صندوق فردی با حقوق و دستمزد از این سازوکار اشتباه متضرر شوند. 5 میلیونی بازنشستگان «احتمال دارد با این نحوه پرداخت اضافه کار با حقوق 20 میلیون تومانی فرد دیگری بازنشسته شود.

تمام 175 ساعت اضافه کاری از درب ورودی تا بالای شهرداری پرداخت می شود!

وی افزود: اگر شهردار بودم از خدمات اجتماعی کمک می گرفتم تا به کسانی که کمتر دریافت می کنند کمک کنم و قطعا این مشکل را حل می کردم نه اینکه تمام 175 ساعت اضافه کاری از جلوی در شهرداری تا بالای شهرداری را پرداخت کنم. “این عادلانه نیست.

میرنظامی گفت: این پرداخت ها اشکالات قانونی هم دارد زیرا فردی ساعت 14 درب دفتر خود را می بندد و می رود اما با این وجود 175 ساعت اضافه کاری دریافت می کند اما در بسیاری از دستگاه ها حتی با اضافه کاری، کارمندان مزایا دریافت نمی کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: وقتی این موضوع را مطرح می کنیم برخی می گویند شورای جدید به دنبال کاهش دستمزد است در حالی که نگاه ما حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند و آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: این نحوه پرداخت اضافه کاری در شهرداری اراک یک نوآوری است که هر شهرداری که به آن ادامه می دهد بار آن را به دوش می کشد، اضافه کاری باید معنادار باشد و کسانی که کار می کنند اضافه کاری دریافت می کنند و اگر نیازی نباشد، خیر. باید اضافه کار کرد یا نه.«سرکار رفتن اضافه کار است، اما متأسفانه این روش قبلاً در شهرداری اراک یک امر ثابت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید