پرداخت زکات در جامعه گسترش یابد/ شرکت در نماز جمعه ثواب سفر حج است


ساعت: 17:33
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884754

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه به بررسی مسائل روز به شرح زیر پرداختند.


پرداخت زکات باید در جامعه گسترش یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: پرداخت زکات نه تنها از فقر در جامعه جلوگیری می کند، بلکه برکات بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بیان کرد: زکات یکی از واجبات الهی است که باید به آن توجه کرد زیرا انجام آن فواید و برکات بسیاری را برای مردم به همراه دارد.

وی ادامه داد: پرداخت زکات باید در سطح جامعه گسترده شود و همه افراد جامعه به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: تأکید قرآن کریم بر پرداخت زکات در کنار ادای فریضه نماز، توجه مسلمانان را علاوه بر ارتباط با خدا به ارتباط با مردم نیز مورد تأکید قرار می دهد و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را دارد و در دین مبین اسلام بر این امر بسیار تاکید شده است. .

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از عوامل برگزاری مراسم عید غدیر گفت: این روند باید در جامعه گسترش پیدا کند و هر چه باشکوهتر شاهد برگزاری اینگونه مراسم باشیم.

وی بیان کرد: موضوع غدیر بسیار مهم است و برگزاری جشن ها در نقاط مختلف شهر به دلیل اهمیت این موضوع است.


دشمن به دنبال تخریب خانواده هاست

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به جنگ نرم و هجمه دشمنان به خانواده، تصریح کرد: دشمن برای نهاد خانواده برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده و به دنبال آن است. برای نابودی این نهاد مقدس .

امام جمعه میاندوآب افزود: دشمن در صدد کاهش محبت و محبت در بین خانواده ها است و لازم است برای مقابله با این دسیسه دشمنان، مسئولان جلسات خانوادگی را تقویت کنند تا محبت و مهربانی در جامعه افزایش یابد.

وی در سخنانی در روز کارآفرینی گفت: متاسفانه آموزش ما اشتباه است و از 12 تا 16 سال تحصیل کرده اما مهارت نمی گیرد.

حسن زاده با بیان اینکه بهترین آموزش فنی و حرفه ای است، گفت: این روش هم آموزش علمی و هم حرفه ای دارد و این گونه است که در دنیا مردم به سمت هنر و آموزش حرفه ای می روند.

وی افزود: مسئولان بحث فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش هنری را جدی بگیرند و در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به سالروز نبی مکرم اسلام (ص) بزرگترین رویارویی با امام زمان (عج) را تقابل افکار و برداشت نادرست از آیات قرآن دانستند. ، و بیان کرد: دشمنان اصلی امام زمان (عج) افرادی در جامعه خواهند بود که دارای تفکرات به اصطلاح فکری هستند.

حسن زاده تصریح کرد: امروز بهترین و جهادی ترین اقدام در عرصه های فکری، فقهی، فرهنگی، دانشگاهی و دانشجویی، جهاد برای تبیین فهم صحیح قرآن است تا با محور واقعی قرآن را بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر آزادی به معنای برهنه بودن است حیوانات متمدن تر و برهنه ترند، گفت: آزادی یعنی زیر چکمه های دشمن پایمال نشویم و به کسی وابسته نباشیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه حجاب یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام است، تصریح کرد: البته خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران با آزادی انحراف دشمنان و خائنین مخالف هستند و ما اجازه نخواهیم داد. خون شهدا زیر پا پایمال شود.

حسن زاده افزود: هرکس حریم حکومت اسلامی را زیر پا بگذارد، نیروهای نظامی و انتظامی و حاکمیت اسلامی وظیفه تعقیب او را دارند و قطعا مردم نیز از این مبارزه با حجاب و بدحجابی حمایت می کنند که مورد تایید نیست. اسلام.


حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج است

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: در این زمینه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اگر امت من می دانستند که چه فضیلتی در تعجیل در نماز است.» روز جمعه است، برای آن رقابت کردند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه در حدیث افزود: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را دارد و در دین مبین اسلام بر این امر بسیار تاکید شده است.

وی همچنین به نزدیک شدن ماه محرم و ایام سوگواری آقا اباعبدالله علیه السلام اشاره کرد و افزود: باید در هر شهر و هیئتی مراسم شور حسینی برگزار شود و حسینی برای حضور آماده شود. از مردم.

جلالی با تاکید بر اینکه مداحان باید از اشعاری استفاده کنند که اهداف قیام امام حسین (ع) را بیان کند، تصریح کرد: مداحان عزیز در مداحی اشعاری را انتخاب کنند که بیانگر اهداف امام حسین (علیه السلام) باشد و حتی اگر امکان بیان منظومه ای که منفک از آن نباشد. اهداف امام حسین (ع) و ایجاد بصیرت.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم در همه اعمال خود دچار نفاق نشویم، تصریح کرد: حقیقت نفاق، عزت، منزلت و کرامت در نزد مردم از طریق عبادت است. به عبارت دیگر، نفاق از عبادت به دنبال تقرب به خلقت است; زیرا طهارت میل به قرب خالق است و مقصود در عبادت این نیست که بگوید یا یاد کند که این عمل فقط برای خداست، بلکه عبادت را فقط برای قرب الهی انجام دهد.

فرمود: هنگامی که مؤمن در دل خود میل به قرب پروردگار یا کسب ثواب یا نجات از عذاب های اخروی یا جلب رضایت خداوند یا اطاعت از فرمان او پیدا کرد، اراده کرد و این عبادت را انجام داد، این عبادت به قصد قربت و اخلاص است، اما اگر میل به جلال و ستایش انسانها در دل او باشد، به گونه ای که این عمل را برای رسیدن به هدفی غیر الهی در فلان کار خیر و خیر تصور می کند. سپس آرزو کند و انفاق کند، این عمل ریاکارانه و شیطانی است; منتها وقتی خرج می کند یادش باشد که من برای رضای خدا خرج می کنم.

جلالی با بیان اینکه نیت مصنوعی ساخته نمی شود، گفت: نیت مصنوعی ساخته نمی شود تا زمانی که مدتی طول بکشد، بلکه آنی است و در کمتر از یک چشم به هم زدن می توان به خواسته و اراده رسید. آرزوی رحمانی است، پس شرافت یافته است، و اگر بد باشد، گناه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید