پرداخت ویژه دهه فجر توسط دولت به حساب یارانه بگیران

پرداخت ویژه دهه فجر توسط دولت به حساب یارانه بگیران

بر اساس پیش بینی ها میزان یارانه جدید در سال آینده افزایش خواهد یافت. یارانه جدید هم به صورت نقدی و هم به صورت کالایی توزیع می شود. افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است. یارانه جدید به 11 محصول تعلق می گیرد. در ادامه به آخرین اخبار پیرامون یارانه جدید خواهیم پرداخت.

در لایحه بودجه سال 1402 که از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد، توجه خاصی به درآمد مستمری بگیران نشد و این میزان متناسب با وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش، عضو کمیته تلفیق بودجه 1402 کشور گفت: درآمد معلولان و سایر مستمری بگیران دو سازمان اجتماعی و کمیته حمایتی در بودجه سال آینده 38 درصد افزایش یافت.

علی بابایی کارنامی به برخی ایرادات این لایحه اشاره کرد و افزود: یکی از ایرادات کاهش نمودارهای حمایتی از قشر معلول و سایر مستمری بگیران اجتماعی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره های 14 و 16 و سایر تبصره ها کمک هایی که باید و شاید باید به معلولان و سایر مستمری بگیران شود. در لایحه بودجه وجود ندارد.

وی گفت: در حال مذاکره و مذاکره با کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون های مرتبط مجلس هستیم تا بتوانیم درصد کمک به بازنشستگان را در لایحه بودجه سال 1402 افزایش دهیم.

یارانه جدید 3 میلیونی برای این خانوارها
معاون اجتماعی سازمان اجتماعی کشور از توزیع 2150 کارت خرید سه میلیون تومانی بین زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا سوم درآمدی در شهرستان های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان خیریه کشور به تشریح اقدامات خیریه ای که با همکاری خیران، موسسات مردم نهاد و خیرین انجام شده است، پرداخت.

وی از توزیع 2 هزار و 150 کارت خرید سه میلیون تومانی بین زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا سوم درآمدی در شهرستان های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین 8 هزار جفت لباس گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان بانوان. سرپرستان خانوار در سراسر کشور به مبلغ 4.5 میلیارد تومان خریداری شده و مراحل توزیع را طی می کند.

وی با اشاره به توزیع سبد پروتئینی برای مستمری بگیران تحت پوشش یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 200 تن مرغ بین خانوارهای تحت پوشش کشور توزیع شد. سازمان بهزیستی همچنین با مشارکت انجمن خیرین 50 تاب برقی برای کودکان ساکن در مهدها تهیه شده تا کودکان با آرامش بخوابند.

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد گفت: 15 هزار نفر در طرح «لبخند مادر» امسال مشارکت خواهند داشت.

حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه کمپین «لبخند مادر» با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و خردادماه برگزار شد، گفت: 15 بنیاد با هدف حمایت از جوانان جمعیت و جشن تولد فرزندان و افتخار خانواده های پر فرزند متولد 1401 جشن گرفته می شود.

وی گفت: کمپین «لبخند مادر» شامل خانواده هایی می شود که در سال 1401 سه قلو یا بیشتر داشته اند و برای هر فرزند کارت هدیه یک میلیون تومانی، پوشک رایگان تا شش ماهگی و بسته «لبخند مادری» شامل 40 قلم مادر و آنها. لوازم کودک پنج میلیون تومان اهدا می شود.

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد یادآور شد: 15 هزار نفر مشمول این طرح هستند که در بین خانواده های نیازمند نیاز و نیاز نوزاد توزیع می شود.

علیان زادگان تاکید کرد: در طرح ملی ایران جوان برای پنج هزار زوج دانشجوی دارای فرزند با اولویت فرزند سوم بسته های حمایتی در نظر گرفته شده و در 16 استان کشور نیز پنج هزار زوج دیگر شناسایی شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور از پرداخت مابه التفاوت مستمری مهرماه به مشمولان سازمان اجتماعی خبر داد.

علیرضا انجلسی اظهار کرد: با حمایت دولت و شورای اسلامی مستمری مشمولان تحت پوشش سازمان اجتماعی کشور 30 ​​درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب بازنشستگان واریز شد.

وی با بیان اینکه مابه التفاوت مستمری مشمولان امروز پرداخت شد، گفت: این مابه التفاوت برای خانوارهای تک نفره یک میلیون و 260 هزار ریال، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 800 هزار ریال، خانوارهای سه نفره 2 میلیون و 520 هزار ریال، چهار نفر – خانوارهای یک نفره: سه میلیون و 240 هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بیشتر 3 میلیون و 960 هزار ریال دریافت کردند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه مستمری مشمولان از مهرماه تاکنون 30 درصد افزایش یافته است، در خصوص مبالغ جدید مستمری مشمولان گفت: با افزایش 30 درصدی مستمری در مقایسه با شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از 420 هزار تومان تا 546 هزار تومان، در خانوارهای دو نفره از 600 هزار تومان به 780 هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از 840 هزار تومان به یک میلیون و 92 هزار تومان خانوارهای چهارنفره از یک میلیون و 80 هزار تومان به یک میلیون و 404 هزار تومان و در خانوارهای پنج نفره و بیش از یک میلیون و 320 هزار تا یک میلیون و 716 هزار تومان حقوق بازنشستگی آبان ماه افزایش و واریز شد.

یارانه جدید

با توجه به اینکه یارانه سه دهم اول جامعه 400 هزار تومان و یارانه شش دهم باقیمانده جامعه 300 هزار تومان است. در صورت تصویب در مجلس، سال آینده میزان یارانه 30 تا 40 هزار تومان افزایش می یابد. بر این اساس یارانه سه دهک اول و شش دهک بعدی به ترتیب 440 هزار تومان و 330 هزار تومان و یارانه خانواده 4 نفره 120 تا 160 هزار تومان افزایش می یابد.

اما نکته ای وجود دارد که لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه با نامه رسمی رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، حاکی از عدم تغییر میزان یارانه نقدی در سال آینده نسبت به امسال است. بنابراین یارانه های 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی که در ماه های ابتدایی امسال مطرح شده بود در صورت تصویب در شورای اسلامی سال آینده بدون تغییر ادامه خواهد داشت.

اکنون باید منتظر ماند و دید که این افزایش 10 درصدی در صورت تصویب در مجلس چگونه شامل یارانه خانوارها می شود

در لایحه بودجه 1402 میزان یارانه نقدی سال آینده تغییر نمی کند و یارانه های 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی ادامه دارد.

با توجه به پیگیری های صورت گرفته در لایحه مصوب دولت که در اوایل دی ماه با نامه رسمی رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، نشان می دهد میزان یارانه نقدی در سال آینده نسبت به سال جاری تغییری نخواهد کرد. بنابراین یارانه های 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی که در ماه های ابتدایی امسال اجرایی شده بود در صورت تصویب شورای اسلامی در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید که این افزایش 10 درصدی در صورت تصویب در مجلس چگونه برای یارانه خانوار اعمال می شود

در لایحه بودجه 1402 میزان یارانه نقدی سال آینده تغییر نمی کند و یارانه های 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی ادامه دارد.

با توجه به پیگیری های صورت گرفته در لایحه مصوب دولت که در اوایل دی ماه با نامه رسمی رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، نشان می دهد میزان یارانه نقدی در سال آینده نسبت به سال جاری تغییری نخواهد کرد. بنابراین یارانه های 300 هزار تومانی و 400 هزار تومانی که در ماه های ابتدایی امسال اجرایی شده بود در صورت تصویب شورای اسلامی در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

البته در بودجه 1401 بیش از 73 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و همچنین یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش بینی شده بود که نسبت به گذشته تغییری نکرد اما در نهایت دولت تصمیم گرفت میزان یارانه مشمولان را به 300 هزار و 400 هزار تومان افزایش دهد.

از سوی دیگر طرح الکترونیک کالابرگ اجرا شده در استان هرمزگان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس افراد می توانند انتخاب کنند که یارانه نقدی می خواهند یا کوپن الکترونیکی.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد دولت برای افزایش یارانه نقدی خبر داد و گفت: افزایش 10 درصدی یارانه ها در دستور کار دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید