پرسپولیس تا دیر نشده این ستاره را می خرد!

پرسپولیس تا دیر نشده این ستاره را می خرد!

دراگان اسکوچیچ و اخراج قریب الوقوع (شاید نهایی!) او بحث محافل فوتبالی بوده است. جمشید شاه محمدی مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس در این باره می گوید: شنیدم قرارداد دراگان اسکوچیچ با تیم ملی و فدراسیون فوتبال کشورمان واقعی است! به نظر من اگر یک مربی بزرگ خارجی در سطح بالا باشد، برای عقد قرارداد در ایران نمی آید.

وی ادامه می دهد: کاملاً مشخص است که اسکوچیچ از شنیدن پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران برای مدیریت تیم ملی آنقدر هیجان زده شده که حتی حاضر شده مجانی مربیگری کند! البته نتایج این مربی بد نیست اما باید واقع بین باشیم. اگر تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه مقابل قرار می گرفت چه اتفاقی می افتاد؟ آیا این تیم می تواند ژاپن، استرالیا و عربستان سعودی را شکست دهد؟

مهاجم سابق تیم ملی با خونگرمی بیشتری اضافه می کند: تیم حریف را فراموش کنیم. با لبنان و امارات فوتبال بازی کردیم؟ اگر گل خوردیم به لطف ستاره هایی مثل علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بود. بازیکنانی که در اروپا آموزش دیده اند، نه توسط اسکوچیچ. و امروز دیده می شود که هیچ یک از این ملی پوشان آن را قبول ندارند. من معتقدم نه طرفداران ملی و نه دنبال کنندگان اینستاگرام اسکوچیچ آن را قبول دارند و نه گروه مخالف!

شاه محمدی ضمن انتقاد از برخی پیشکسوتان که اخراج اسکوچیچ را ناجوانمردانه می خوانند، می گوید: آیا اتحادیه فوتبال اسپانیا یک روز قبل از جام جهانی روسیه لوپتگی را برکنار نکرد؟ او بدون اجازه فدراسیون فوتبال اسپانیا با رئال مادرید قرارداد بست و به همین دلیل اخراج شد اما به هر حال اخراج شد. چیزی به نام دانش در فوتبال حرفه ای وجود ندارد و باید به منافع تیم ملی توجه کرد.

وی در خصوص گزینه های ایرانی و خارجی برای جایگزینی اسکوچیچ نیز خاطرنشان می کند: نمی دانم در فدراسیون چه خبر است؟ برخی از پیشکسوتان بزرگ مانند ابراهیم قاسم پور آنجا هستند، اما یکی از اعضای غیرفوتبالی هیئت مدیره می گوید که او و دوستانش تصمیم می گیرند. این واقعیت تلخ یا طنز تلخ فوتبال ماست. هیچ چیز سر جایش نیست و به همین دلیل است که یک روز نام سولسشر به میان می آید و روز دیگر یک مربی ایرانی! دوستان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که مربی ایرانی برای این تیم ملی بهتر است یا خارجی و مرتب ملاقات داشته باشند.

شاه محمدی ضمن انتقاد از شرایط کنونی می گوید: تیم ملی در فاصله 5 ماهه مانده به جام جهانی قطر شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارد و شکی در آن نیست. بعید می دانم این هیئت نامزدها و دوستانی که اختلافات زیادی دارند به راحتی بر سر یک سرمربی به توافق برسند!

مهاجم سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم نیز می گوید: پرسپولیس شروع خوبی در نقل و انتقالات تابستانی خرید. بازیکنانی که همه تیم ها آرزوی داشتن آنها را در سرامی دارند اما نمی دانم چرا این روند متوقف شد؟ آیا فردی بالاتر حکم کرده که خرید برای پرسپولیس کافی است؟ به نظر من آقای درویش باید هر چه زودتر در این زمینه توضیحی بدهد تا افکار عمومی روشن شود.

بالاخره شاه محمدی برای پرسپولیس پیشنهاد دارد و می گوید: شنیده ام گومیس مهاجم و گلزن باتجربه فرانسوی آزاد است و بهتر است پرسپولیس هر چه زودتر او را بخرد. شنیدم سپاهان هم او را می خواهد و بهتر است پرسپولیس قبل از اینکه دیر شود او را بگیرد. گومیس با این سن یک مهاجم قاتل و گلزن است و می تواند به پرسپولیس کمک کند. البته یادتان نرود که این فقط یک پیشنهاد است و یحیی گل محمدی باید تصمیم نهایی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید