پرسپولیس دربی را مساوی نکرد، باخت!

پرسپولیس دربی را مساوی نکرد، باخت!

اول: اشتباه نکنید، پرسپولیس دربی را بیرون نیاورد، اما شکست خورد. شرایط جدول به گونه ای است که تیمی که جدول را نسبت به جدول می بازد قطعا پرسپولیس است. میزبانی کردند و حتی در پایان فصل اگر امتیازات این استقلال برابر شود، بالاتر می رود. پس حق پرسپولیس این است که تیم غمگین این دیدار باشد.

دوم: کادر فنی پرسپولیس برخلاف استقلال، بازیکنان باتجربه ای چون سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا و امید آلیسیا را روی نیمکت نشاند تا جا برای فرج و اسد باز شود. این استراتژی زیاد جواب نداد و هر دو بازیکن در دربی چهره های ضعیفی بودند. فرج اگرچه گل زد اما همچنان مورد انتقاد است.

سه: کاری که پرسپولیس در اواسط دقایق نیمه اول تا پایان همان نیمه انجام داد، استفاده از فضای پشت سر وریا بود. اصلا مشخص نبود چرا دانشگر در دربی فیکس شد چون اوت حتی نتوانست پرتاب کند و پرسپولیس با آن احساس راحتی کرد. حتی حضور روزبه چشمی در پست هافبک دفاعی باعث شد تا او استقلال خود را در خط هافبک از دست بدهد. در واقع حضور دانشگر و چشمی در ترکیب ثابت استقلال خبر خوبی برای پرسپولیسی ها بود.

چهارم: بزرگ ترین ایراد پرسپولیس همچنان در دروازه است، نه گوهری و نه بخت تا به حال در قالب یک دروازه بان سطح بالا عمل نکرده اند و با هر توپ بدن بازیکن پرسپولیس می لرزد. البته گوهری در تجربه اش خوب عمل کرد. او ضربه ایستگاهی وریا گفوری را به خوبی مهار کرد و البته در دقیقه 6 با یمگا روی صحنه یخ زد تا یمگا سقوط کند و داور یک پنالتی اعلام نکند. به هر حال شاید اگر شخص دیگری بود لکه را درست می کرد اما یحیی آنقدر از لکه ناراحت است که آن را روی نیمکت گذاشت.

پنج: گل پرسپولیس دقیقا با ضعف استقلال زده شد، روی ضربات ایستگاهی کار کردند، ضربه سر نعمتی بار دیگر این ضعف را برای استقلالی ها ثابت کرد. روزبه چشمی اصلا یارگیری نکرده بود و یمگا و ارسلان هیچ توجهی به پوشش و جذب نداشتند تا پرسپولیس به گل برسد.

شش: بازی های خوب رامین رضاییان در پرسپولیس ادامه دارد، او یک بار دیگر با عملکرد خوب نشان داد بی دلیل از دست تیم ملی بازمانده است. پست های رامین واقعا خطرناکه. دیروز هر دو پاس گل داد و از تعداد درگیری ها کم نکرد. البته هنوز هم انتظارات خاصی از او وجود دارد.

هفت: افت کیفیت وحید امیری در هفته های اخیر کاملا مشهود است. ظاهراً آخرین سخنان و احادیثش او را از نظر روانی آشفته کرده است. دیروز وحید وحید دائمی نبود. وقتی به صحنه شاد گل پرسپولیس نگاه می کنی امیری به شدت از آن متنفر است و اشک شوقش در آستانه جاری شدن است. دیروز بازی سرلک، حقای، پهلوان و ترابی بیشتر از کاپیتان وحید امیری به چشم می خورد.

هشت: سیدجلال حسینی با 40 سال و 42 روز رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ دربی را شکست. به نظر می رسد او امروز در تعجب است که چرا روند تغییر این همه طولانی شد و البته پیکان انتقاداتش مدیران تیم هستند. سابقه برگه تعویض و تایید و تابلوی تعویض نشان می دهد که انگار سران تیم مقصر هستند.

خیر: مشکل بزرگ کادر فنی پرسپولیس این است که برای تغییر دیر شده است، آنها بعد از گل خیلی عقب بودند و همین عامل فضا و توپ را به آبی ها داد. در کل رفتار کادر فنی پرسپولیس در شیفت ها بیشتر ارتجاعی است تا عملگرا. البته اگر یحیی از پیشرفت تیمش راضی باشد بعید است تغییر کند. هرچند در بازی بزرگی مثل دربی ممکن است خون به مغز نرسد. بنابراین دستیاران و آنالیزورها باید بیایند و به مربی بگویند که یک بازیکن، یک بازیکن، می تواند جایگزین شود.

ده: این سومین باری است که پرسپولیس در دقایق پایانی دربی را با یحیی شکست می دهد. یک بار محمد دانشگر را تحویل گرفتند، یک بار قائدی و حالا هم جوستید بردی که در چنگال پرسپولیس بود. البته در این دیدار که استقلال با گل القطر یک بر صفر پیروز شد، سیاوش یزدانی می توانست گل تساوی را بزند اما علی شجاعی توپ را از روی خط برگرداند تا پرسپولیس گل نخورد. عصبانیت یحیی گل محمدی تاکنون به ضرر او بوده است. ابتدا همه فکر می کردند این اعتراض به درب آفساید است. بعدها مشخص شد که او به روند تعویض اعتراض داشته است اما هواداران پرسپولیس در 24 ساعت گذشته انتقادات تندی از گل محمدی داشتند. شاید اگر عصبانیتش را کنترل می کرد پرسپولیس گل پیروزی را به ثمر می رساند اما کار او باعث شد تا استقلالی ها بگوید یحیی گل محمدی جو بازی را به هم ریخته است چون استقلال به بازی برنگشت و گل دوم را زد. حالا سرنوشت یحیی در اختیار کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال است در حالی که داور از او شکایت کرده و متاسفانه یحیی فیلمی از صحبت های او علیه سیدعلی دارد و همچنین فیلمی از درگیری، اعتراض و پیروزی داور دربی 98! گل محمدی که در نیمه نهایی جام ملت های آسیا در سال 2004 در چین پنالتی معروف را شکست تا ایران مقابل چین شکست بخورد و به فینال راه پیدا نکند، مقابل عادل فردوسی پور گزارشگر معروف قرار گرفت که گفت: چیپ آقای کی بود. . هدف؟ محمدی؟حالا هواداران پرسپولیس از یحیی گل محمدی می پرسند: آقای گل محمدی کی دچار حمله عصبی شد؟

دیدگاهتان را بنویسید