پرسپولیس در دربی شانس بیشتری دارد

پرسپولیس در دربی شانس بیشتری دارد

کرواسی در جام جهانی 2018 تیم بسیار پر انرژی بود و توانست نایب قهرمان جهان شود. اما در جام جهانی 2022 با وجود کیفیت بالا، شاگردان دالیچ فاقد طراوت و کاریزمای دوره قبل هستند. آنها با ژاپن مبارزه کردند و تا مرز شکست رسیدند. در نهایت در ضربات پنالتی شرایط آنها با درخشش دومنیک لیواکوویچ تغییر کرد. در عین حال تیم ایران تحت هدایت کی روش نیز مانند کرواسی با افت محسوسی نسبت به دوره قبل خود مواجه شد و با انتقادات گسترده هواداران مواجه شد. در همین راستا با وینگو بگوویچ سرمربی کروات که سابقه بازی در تیم های ایرانی مانند پرسپولیس، پاس همدان، فولاد خوزستان، مس کرمان و گلگهار سیرجان را در کارنامه دارد، گفتگویی انجام دادیم:

*آیا قبول داری که تیم ملی کشورت با شانس، تیم ملی ژاپن را شکست دهد؟

نه، من اصلا موافق نیستم که تیم ژاپن را تصادفی شکست دادیم. اصلاً اگر برد ما شانسی بود چرا اسپانیا شانس نیاورد و به قول شما ژاپن را شکست داد. 120 دقیقه بهتر از ژاپن بودیم اما در نهایت به ضربات پنالتی ختم شد و با درخشش دروازه بان و هنر پنالتی بازیکنان تیم ملی مان پاداش برتری خود را گرفتیم و پیروز شدیم.

*با این حال فکر نمی کنی دیدارت با برزیل آخرین بازی ات در جام جهانی باشد؟

نه، من این مسابقه را بدشانس نمی دانم، زیرا در فوتبال می تواند شانس زیادی برای تیم ملی یک کشور داشته باشد. این بار در نتیجه تساوی باید با تیم ملی برزیل بازی کنیم. برزیل تعدادی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان را دارد. اما فراموش نکنید که کاپیتان و بازیکن درجه یک کرواسی یک کروات به نام مودریچ است. بازیکنی که هنوز در 37 سالگی می درخشد. در فوتبال هر نتیجه ای ممکن است اتفاق بیفتد، بنابراین من به بازی برزیل امیدهای خودم را دارم.

* واقعا چقدر به پیروزی تیم ملی کرواسی در دیدار مقابل برزیل امیدوار هستید؟

باید منطقی صحبت کنی فکر می کنم برزیل 70 درصد و کرواسی 30 درصد شانس قهرمانی دارند.

*به نظر شما کدام کشورها شانس قهرمانی در جام جهانی را دارند؟

فکر می‌کنم بین برزیل، آرژانتین و فرانسه یک تیم در نهایت قهرمان شود.

* بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی ایران کدام مربی است؟

ابتدا باید بگویم که کنار گذاشتن اسکوچیچ اشتباه بزرگی بود. مربی ای که در سخت ترین شرایط سکان هدایت تیم ملی ایران را در دست گرفت. اما حالا اگر قصد جذب سرمربی جدید را دارید، به نظرم باید مربی جوانی مثل یحیی یا نکونام را استخدام کنید، مربیانی که بهترین گزینه برای تیم ملی شما هستند.

نظرت در مورد دربی چیست؟

متاسفانه فوتبال بدون تماشاگر ارزشی ندارد، مثلا فکر کنید اگر جام جهانی بدون تماشاگر برگزار می شد چه اتفاقی می افتاد. دربی بدون تماشاگر و هوادار مثل یک بازی دوستانه خواهد بود و فکر نمی کنم جالب باشد.

*به هر حال به کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی می دهید؟

با توجه به شناخت کاملی که از یحیی و تیم بسیار خوبی که او ساخته ام، فکر می کنم شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی بیشتر از رقیب سنتی اش است.

دیدگاهتان را بنویسید