پرورش بوقلمون؛ یکی از مفرح ترین مشاغل زندگی روستایی/ با گرفتن وام 12 میلیونی از بسیج سازندگی کارم را شروع کردم.


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909635

امامدادی با بیان اینکه کار خود را با اخذ وام 12 میلیون تومانی از بسیج سازگی آغاز کرده است، اظهار داشت: یکی از مفرح ترین کارهایی که در زندگی روستایی می توان انجام داد، پرورش بوقلمون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ پرورش بوقلمون یکی از عرصه های اقتصادی محسوب می شود که با آموختن رازهای آن علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد خوبی نیز به همراه دارد.

بوقلمون هایی که دارای نژادهای مختلف هستند باید هدف خاصی برای پرورش خود داشته باشند، زیرا یک دسته از آنها تخم مرغ زیاد و دسته دیگر با افزایش وزن بسیار خوب هستند.


با سرمایه گذاری اندک می توانید وارد عرصه پرورش بوقلمون شوید

امروزه بسیاری از افرادی که تازه کار پرورش بوقلمون را آغاز کرده اند به پرورش بوقلمون برای گوشت روی آورده اند. زیرا می توانید با سرمایه اندک این کار را راه اندازی کنید و در ابتدا باید محل مناسبی برای پرورش بوقلمون وجود داشته باشد و با خرید تخم بارور شده یا جوجه چند روزه می توانید کار خود را شروع کنید.

بوقلمون علاوه بر داشتن گوشت بسیار خوشمزه و سالم; روحیه بسیار حساسی دارد که نگهداری و پرورش آن به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد.

لیلا امامدادی کارآفرین هرمزگانی است که کار خود را از پنج سال پیش با گرفتن وام از بسیج سازندگی، پرورش بوقلمون و ایجاد کار برای خود و خانواده اش در روستای طارم شهرستان حاجی آباد آغاز کرد.


107f2292 21a1 4ef0 98a6 ce008e8cf966 خبر خاکستری


پرورش بوقلمون یکی از سرگرم کننده ترین مشاغل در زندگی روستایی است

لیلا امامدادی کارآفرین هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه بوقلمون پرنده ای مقاوم است که می تواند برای ما سود اقتصادی زیادی داشته باشد، گفت: یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی که می توان در زندگی روستایی در حال پرورش است.ترکیه است.

این کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: بوقلمون ها پرندگان دست نخورده ای هستند که می توانند از آنها درآمد قابل توجهی کسب کنند و حساسیت جوجه های محلی را ندارند و پرورش آنها نیاز به تخصص خاص و پیچیده ای ندارد و در برابر بیماری ها بسیار مقاوم است.


کارم را با گرفتن وام 12 میلیونی از بسیج سازندگی شروع کردم

امامدادی با بیان اینکه کارم را با اخذ وام دوازده میلیون تومانی از بسیج سازندگی آغاز کردم، گفت: جوجه هایی که می خریم یک روزه هستند و تنها مشکل در این مرحله دمای مناسب اتاق است که باید بین 35 تا 37 درجه باشد. درجه سانتیگراد..

وی افزود: بوقلمون باید به دور از استرس و ترس باشد و مکان گرم و نرم باشد تا تا زمانی که این موارد رعایت شود آرام و بی دغدغه باشد. پرورش بوقلمون های خانگی یکی از مشاغلی است که درآمد نسبتا خوبی به همراه دارد.


671f7291 0e91 45d2 86cd 28d9d19fae2a خبر خاکستری


سود حاصل از پرورش بوقلمون بیشتر از تولید و پرورش سایر حیوانات و پرندگان است

این بانوی کارآفرین هرمزگانی سود حاصل از پرورش بوقلمون را بیشتر از تولید و پرورش سایر حیوانات و پرندگان عنوان کرد و گفت: یک جوجه یک روزه را 110 هزار تا 120 هزار تومان می خرم و هر قطعه بوقلمون حدود 75 تا 80 هزار تومان بله به وزن دلخواه برسد.

امامدادی با اشاره به اینکه هر بوقلمون را 600 تا 650 هزار تومان می فروشم، گفت: به طور کلی اگر استانداردهای درست پرورش بوقلمون را رعایت کنید، می توانید علاوه بر درآمدی که کسب می کنید، ماهیانه 20 تا 40 میلیون تومان درآمد داشته باشید. . گوشت این پرنده نیز می تواند شما را بسیار نجات دهد.


پوست خام به دست آمده از پاهای بوقلمون برای تکه دوزی روی انواع کیف و کفش استفاده می شود.

امامدادی تصریح کرد: توزیع بوقلمون زنده زمانی انجام می شود که مشتری سفارش دهد و سفارش را به سفارش مشتری و به هر میزانی که خودش می خواهد به او تحویل دهد و البته مشتریانی هم داریم که به صورت حضوری مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بوقلمون تنها حیوانی است که 2 نوع گوشت دارد که سینه این پرنده سفید و گوشت آن قرمز است. 80 درصد گوشت به دست می آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از پوست خام پای این پرنده برای تکه دوزی روی انواع کیف و کفش نیز استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید