پرونده انتقادی مجلس درباره معیشت شعارهای انتخاباتی فراموش شد

پرونده انتقادی مجلس درباره معیشت شعارهای انتخاباتی فراموش شد

روز جدید این نماینده سابق مجلس خطاب به مردم فعلی بهارستان گفت: بسیاری از شعارهای انتخاباتی نمایندگان حاضر در مجلس به فراموشی سپرده شده و طرح های غیر کارشناسی و اظهارنظرهای حاشیه ای جایگزین آن شده است.

چندی پیش عده ای از اصولگرایان با تندترین انتقادات از مجلس دهم انتقاد کردند که چرا نمایندگان برای بهبود زندگی مردم قدمی بر نمی دارند و به مشکلات حیاتی جامعه توجه نمی کنند.

اکنون منتقدان دیروز و نیز مدافعان امروز ملت، نه تنها در سطح مجلس دهم ظاهر نشدند، بلکه طرح ها و موضوعاتی را مطرح و پیگیری کردند که بسیاری از جامعه در ایران و حتی خارج از کشور نسبت به آن واکنش منفی نشان دادند.

صحبت یک نماینده سابق مجلس از عملکرد نمایندگان فعلی جای سوال است که چرا کسانی که تا دیروز به مجلس انتقاد می کردند امروز حتی نمی توانند برای توسعه کشور و منطقه خود برنامه کارشناسی ارائه کنند؟

او ادعا میکند؛ کار به جایی رسیده است که نمایندگان مجلس به جای تمرکز بر کار خود، به دنبال تغییر برخی از قوانین جاری کشور هستند که عموماً در صلاحیت قانونگذار نیست.

هر مجلسی باید با توجه به شرایط فعلی کشور قضاوت شود

محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره وضعیت مجلس یازدهم و شعارهای فراموش شده نمایندگان فعلی به قرن نو گفت: عملکرد هر مجلسی باید با وضعیت کلی در زمان تشکیل آن سنجیده شود و عملکرد نمایندگان باید منصفانه قضاوت شود. “

ساختار مجلس به گونه ای است که مردم برای ورود به قوه مقننه نیاز به ارتباط بسیار بیشتری با مردم دارند و به همین دلیل عملکرد مجلس قبلی در شعارهای انتخاباتی و فعالیت های حزبی با انتقادات زیادی مواجه شده است.

گفت: برخی از حاضران در مجلس کنونی امروز انتقادات زیادی به مجلس دهم داشتند، اما باید توجه داشت که مجلس دهم از نظر ساختاری به سه فراکسیون قوی تقسیم شد و کشور تحت تاثیر شدیدترین تحریم های آمریکا قرار گرفت. جمالی.

کشور در دوره مجلس دهم وضعیت خوبی نداشت

این نماینده مجلس یادآور شد: در زمان تاسیس مجلس دهم کشور در شرایطی بود که حتی یک بشکه نفت هم نمی توانست صادر شود و در عین حال جریانی در کشور با استفاده از فضای مجازی خطاب به مجلس گفت که به آن توجهی نکرد. مشکلات معیشتی

وی گفت: نمایندگان مجلس علیرغم انتقاداتی که از سوی برخی جریانات در مجلس دهم می شود، کار بسیار مهمی در زمینه رصد شخصیت رئیس جمهور و همچنین اقدامات قانونی برای بهبود زندگی مردم انجام داده اند که امروز در بین نمایندگان فعلی دیده نمی شود.

نمایندگان محترم! طرح شفافیت کجا رفت؟

جمالی نوبندگانی در بخشی دیگر از این گفتگو با یادآوری شعارهای انتخاباتی نمایندگان فعلی گفت: نمایندگان مجلس قبل از انتخابات شعار شفافیت آرا را مطرح می کردند اما در عمل شاهد هستیم که پس از گذشت یک سال و نیم هیچ اقدامی صورت نگرفت. برای تصویب این قانون گرفته شده است.» آن را ندادند و حتی از استدلال نمایندگان مجلس دهم برای عدم تصویب آن استفاده کردند.

معیشت، حلقه مفقوده تصمیمات مجلس یازدهم

نماینده مردم فسا در مجلس دهم تاکید کرد: مردم حاضر در مجلس فعلی می گویند به فکر معیشت مردم هستند اما چند ماهی است که در مجلس هیچ برنامه ملموس و موثری برای بهبود زندگی مردم ارائه نکرده اند. به عنوان مثال طرحی که به عنوان مالیات بر خانه های خالی تصویب شده است تجربه لازم را ندارد و نمی تواند در کاهش اجاره بها موثر باشد.

قیمت خودرو هر روز در حال افزایش است و نمایندگان مجلس هیچ کاری انجام نمی دهند

وی افزود: نمایندگان گفتند از افزایش قیمت خودرو جلوگیری می کنند و حتی خودروهای ارزانتر به دست مردم می رسد؛ در حالی که شاهد هستیم قیمت خودرو در کشور هر روز در حال افزایش است.

این چهره سیاسی با اشاره به تلاش مجلس برای استیضاح وزیر فعلی اقتصاد گفت: به نظر می رسد نمایندگان فعلی راه حل روشنی برای مشکلات اقتصادی ندارند و در صدد استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل سقوط بورس هستند. من یکی ندارم

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: نمایندگان فعلی حتی به طرح های توسعه نیز توجه جدی ندارند. این بی توجهی در شرایطی است که کشور از نظر صادرات نفت و درآمدهای بلوکه شده آن وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و نمایندگان می توانند با برنامه ریزی های کارشناسی، بخشی از نقدینگی را صرف مسائل عمرانی کنند.

خانه ها بر سر طرح حفاظت اختلافات جدی دارند

این نماینده مجلس با انتقاد از تلاش مجلس یازدهم برای اجرای طرح صیانت از فضای مجازی گفت: اعلام شود.

وی گفت: مشخص نیست چرا چندین طرح پژوهشی به تصویب مجلس رسیده است در حالی که پیگیری این طرح ها مستلزم هزینه های مالی، زمانی و کارشناسی زیادی است. همچنین تجربه نشان می دهد که این طرح های تحقیقاتی در صورتی که به خوبی طراحی نشوند بی اثر خواهند بود.

اظهار نظر در مورد موسیقی برای سیستم هزینه دارد

جمالی نوبندگانی در قسمت پایانی گفت و گو با قرن نو گفت: مجلس در کنار اظهارنظرهای غیرکارشناسی و نامناسب درباره مسائلی مانند سربازی، حواشی زیادی هم دارد که از جمله می توان به اظهارات نماینده «موسیقی» اشاره کرد که به نظام حمله می کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر نظارت بر رفتار و عملکرد نمایندگان تاکید داشتند اما در عمل می بینیم که حتی قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توسط مجلس فعلی اصلاح نشده است.

نمایندگان وقت زیادی برای عمل به شعارهای خود ندارند

این چهره سیاسی گفت: زمان زیادی برای نمایندگان فعلی باقی نمانده و در عمل آخرین سال فعالیت خود را در پرونده های انتخاباتی سپری می کنند و باید در فرصت کوتاه باقی مانده به وعده ها و شعارهای خود عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید