پرونده ولی الله سیف و معاونانش بررسی می شود.


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880450

جلسه رسیدگی به پرونده ولی الله سیف و دیگر متهمان یکشنبه هفته جاری در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیوان عالی کشور پیشتر با از سرگیری محاکمه متهمان پرونده فساد بانکی موافقت کرده بود. در این پرونده، ولی الله سیف، رئیس کل وقت بانک مرکزی، متهم به اخلال در نظم و آرامش بازار ارز کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ 500 میلیون تومان است. 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و همچنین سهل انگاری و سوء مدیریت در دوران تصدی خود به 10 سال زندان محکوم شد.

همچنین سیداحمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به اخلال در نظم و آرامش بازار ارز کشور و بسترسازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز در بازار ارز است. به مبلغ 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و سهل انگاری و سوء مدیریت در دوره محکومیت خود به هشت سال زندان محکوم شد.

شایان ذکر است، خبری مبنی بر دستور رهبر انقلاب در خصوص پرونده عراقچی منتشر شد که ذبیح الله خدائیان سخنگوی وقت قوه قضائیه گفت: در مواردی که درخواست به مقام معظم رهبری ارسال می شود. رهبر، همیشه، زمانی که مدیریت دستوری را صادر می کند. ایشان همیشه بر اجرای قانون تاکید داشتند که حق هیچکس چه در مرحله صدور و چه در مرحله اجرای حکم ضایع نشود.

در این مورد تاکید بر اعمال قانون و عدم تضییع حقوق محکومان است.

با توجه به اینکه محکومان این پرونده درخواست اعاده دادرسی داشتند و پرونده در دیوان عالی کشور مطرح شد، دیوان عالی کشور به اعاده دادرسی رسیدگی و بر این اساس حکم نقض و اجرا نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید