پروژه ورزشی دامن در ایرانشهر ریزش کرد/ عذرخواهی مجدد مسئولان از کمبود بودجه


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918341

در عین حال ورزشکاران از ناتمام ماندن پروژه های ورزشی بخش دامن گلایه داشتند که متولیان امر کمبود منابع مالی را دلیل اصلی این تاخیر عنوان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; بسیاری از طرح ها و پروژه های ورزشی در سیستان و بلوچستان نیمه تمام مانده و ورزشکاران و بیشتر جوانان ورزش دوست از آن گلایه دارند.

اغلب ورزشکاران بارها این موضوع را با مسئولانی که به آنها وعده داده بودند در میان گذاشتند اما محقق نشد و آن وعده ها نیز به فراموشی سپرده شد.

در واقع در عرصه ورزش هر چوبی که در استان یستان و بلوچستان بر زمین انداخته می شود در دل جوانان این منطقه امید ایجاد می کند اما حقیقت این است که این پروژه پس از سال ها به فراموشی سپرده می شود.

در واقع پروژه سالن ورزشی چندمنظوره قطعه دامان شهرستان ایرانشهر سالهاست که نیمه تمام مانده است که لازم است مسئولان برای تکمیل این پروژه اقدام اساسی انجام دهند.

سالن نیمه تمام بخش دامن تنها مانده است

دامنی یکی از شهروندان منطقه دامن ایرانشهر در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این منطقه از نظر آب و هوا یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهر ما است و اکثر مردم این منطقه دارای شغل هستند. آنها کشاورزی هستند.

وی افزود: در واقع جوانان منطقه دامن از امکانات تفریحی و ورزشی محروم هستند و رفت و آمد به اماکن ورزشی شهرستان مسافت زیادی است که در وهله اول هزینه بالایی دارد که توان پرداخت آن را ندارند. “

این شهروند دامنی افزود: بیشتر نوجوانان و جوانان در دنیای امروز برای گذراندن اوقات فراغت خود به مکان های سالم برای تفریح ​​و ورزش نیاز دارند و مسئولان و دست اندرکاران باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی بیان کرد: در واقع سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده بخش دامن سال هاست نیمه کاره رها شده و هرگاه به مسئولان مربوطه مراجعه کردیم کمبود اعتبار را مشکل عدم پیشرفت عمدی این پروژه عنوان کردند. .

پروژه سالن ورزشی چند منظوره دامان نیاز به اعتبار دارد

تیمور کریمزایی بخشدار شهرستان دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در واقع در سال 1396 سالن ورزشی سرپوشیده چند منظوره به مساحت حدود 1300 متر مربع در این منطقه احداث شد.

وی افزود: دو فاز این سالن ورزشی چند منظوره شامل اجرای فونداسیون و نصب اسکلت فلزی با پیشرفت فیزیکی حدود 35 درصد در سال 1397 به پایان رسید که پس از آن پروژه در نیمه راه متوقف شد. حدود 4 سال به دلیل عدم اعطای اعتبار لازم.

این مسئول بیان کرد: پروژه سالن ورزشی چندمنظوره منطقه دامان در سال 1400 با پیگیری وام تملک دارایی و سرمایه ایرانشهر حدود یک میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی شهری تصویب شد که در نهایت به دلیل کمبود منابع مالی رد شد. از سوی دولت 500 میلیون تومان تخصیص یافت که علیرغم پیگیری های مکرر اداره کل ورزش و جوانان در خصوص جذب اعتبار، متأسفانه به دلیل تورم بالا، این اعتبار از سوی اداره کل مربوطه برای ادامه کار جذب نشد. پیشرفت پروژه

وی افزود: همچنین در سال 1401 در جلسه کمیته برنامه ریزی ایرانشهر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای پروژه عمرانی با عنوان تکمیل پروژه سالن ورزشی زهلانفان پیش بینی شد که این اعتبار کافی نخواهد بود. تکمیل پروژه و نیاز به حداقل یکصد میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مورد نیاز است.

بخشدار دامن خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم در سال مالی جاری، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام در سطح ملی و استانی بود.

وی افزود: از این رو انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان و سازمان برنامه ریزی و مدیریت سیستان و بلوچستان ضمن تخصیص 100 درصدی اعتبارات امسال به خط پروژه و همچنین جبران اعتبارات مصرف نشده سال قبل، تکمیل پروژه توسط منابع استانی و ملی برزند

عبدالله پناه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در بازدید از پروژه سالن ورزشی چند منظوره قطعه دامن که نیمه تمام است، سعی می شود کلیات ورزش و ورزش پیگیری شود. اداره کل جوانان استان و فرماندار شهرستان و مساعدت سایر مسئولین دخیل در کار از جمله نماینده مردم در شورای اسلامی جهت تکمیل پروژه اعتباری با توجه به نیاز این پروژه عمرانی.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر افزود: در نهایت تلاش می کنیم تا پایان سال 1402 پروژه نیمه تمام قطعه دامان را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید