در مجتمع کندوی دامن ایرانشهر بیش از 1000 کندو وجود دارد/تولید 5 تن عسل و ژل رویال از این کندوها


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918128

سرپرست بخشداری دامن شهرستان ایرانشهر گفت: در هر فصل برداشت 5 تن عسل و ژل رویال از کندوهای منطقه دامن شهرستان ایرانشهر جمع آوری و به بازار مصرف سیستان و بلوچستان عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیمور کریم زایی بخشدار شهرستان دامن از توابع شهرستان ایرانشهر در گفتگو با عصرهمون در خصوص آخرین وضعیت زنبورداران این منطقه گفت: شرایط آب و هوایی و آب و هوایی برای منطقه دامن، پوشش انبوه درختان کاج در هکتار بسیار مناسب است. به شعاع 30 کیلومتری و همچنین گل ها و گیاهان معطر بستر رودخانه بزرگ دامن که ماده اصلی عسل و عامل تغذیه زنبورها می باشد، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش با بهره گیری از مزایای ظرفیت اشتغال در بخش روستایی و بنیاد برکت.

وی افزود: با جذب تسهیلات خرد روستایی و تعاونی می توان ده ها مزرعه کندو در محدوده بخش دامن ایجاد و برای صدها نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرد.

این مسئول با بیان اینکه عسل تولید شده در منطقه دامن یکی از باکیفیت ترین عسل ها است، ادامه داد: درمان مشکلات تنفسی، رفع سرفه، گلودرد و افزایش ایمنی بدن، ضدعفونی کردن عفونت ها و زخم های پوستی و مدیریت کاهش وزن تنها بخشی از این موارد است. از خواص درمانی آن این عسل است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار کندو در مجتمع زنبورداری این منطقه وجود دارد، گفت: این ظرفیت زمینه اشتغال 10 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعم از نگهبان، کارگر، دروگر، حمل و نقل و تامین کننده فراهم کرده است.

بخشدار دامن ایرانشهر بیشترین مراکز عرضه عسل را در شهرستان زاهدان دانست و گفت: هر کندو بین 4 تا 6 کیلوگرم جمع آوری می کند و قیمت هر کیلوگرم عسل برای مصرف کننده 400 هزار تومان است.

کریم زایی اظهار داشت: بخش دامن حداقل در 9 ماه از سال در شرایط جوی معتدل امکان جمع آوری مس را دارد بنابراین سرمایه گذاری در این بخش اشتغالزایی مناسبی را در پی خواهد داشت.

به گفته این مسئول؛ سطح تولید محصولات زنبورعسل در فصول سال حداقل 3 بار و در هر دوره برداشت از این کندوها تا 5 تن عسل و ژل رویال استخراج می شود که در بازار مصرف استان به فروش می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید