پروژه کمربندی ساروک یاسوج به بهره برداری می رسد؟


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900635

ابهام در افتتاح جاده درون شهری در پایتخت طبیعی ایران؛

پروژه کمربندی ساحلی به سروک قرار بود تا پایان دهه 1400 به اتمام برسد، اما به دلایلی که شهرداری آن را کمبود منابع مالی عنوان کرد، همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، به گفته برخی کارشناسان پروژه کمربندی ساحلی به سمت سروک قرار بود تا پایان سال 1400 به اتمام برسد اما به دلایلی که شهرداری آن را کمبود بودجه عنوان کرد، همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی به سر می برد. .

بیش از 50 سال از عمر شهر یاسوج می گذرد، اما رشد بدخیم و غیراصولی این شهر، نشانی از سردرگمی و کهولت را در چهره آن به جا گذاشته و این شهر جوان را دچار پیری زودرس کرده است.


پیری در چهره خیابان های یاسوج؟!

پیش از این به دلیل زندگی عشایری، سیاه چادرها سقف خانه اکثر مردم این دیار بود، اما با افزایش سکونت و گسترش جمعیت روستایی به سمت شهرنشینی، سیاه چادرها جای خود را به خانه های سنگی در شهر یاسوج دادند. .

امروز یاسوج دیگر شهر غریب و جوانی در کشور نیست، بلکه برخی آن را مقصدی جدید گردشگری در جنوب کشور می دانند و برخی دیگر این شهر را نمونه ای از شهری آشفته و بدون زیرساخت شهری می دانند که آینده ای ندارد. جزیره ای بین رودخانه بشار و مهریان با تلاطم بیش از حد دست و پنجه نرم می کند.

در چند دهه گذشته به دلیل رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهر از جمله مرکز استان، زیرساخت های این شهر جدید جوابگوی جمعیت خود نبود و نوعی فقر برای این شهر به وجود آمد.


یاسوج، شهری تحت هجوم مهاجرت های بی رویه؟

دگرگونی دهکده های اقماری در چهار گوشه سرمایه طبیعی ایران به دلیل نبود بسیاری از این زیرساخت ها به تاخیر در خدمات رسانی و در برخی موارد انتقاد جدی مسئولان منجر شده است.

رشد مهاجرت از روستاها به شهرها، پدیده حاشیه نشینی را به وجود آورده است که همواره تهدیدی جدی برای ساکنان این بافت ها و شهرها محسوب می شود. تهدیدی که با کوچکترین اتفاقی ماهیت هشدار دهنده خود را نشان می دهد.


کمربند ساحلی یاسوج-سروک همچنان در انتظار افتتاح است!

یکی از پروژه هایی که امروزه در یاسوج حیاتی و حائز اهمیت است، پل چهارم بشار و کمربند ساحلی به منطقه ساروک برای تسهیل تردد در این منطقه است که به دلیل کمبود بودجه و بلاتکلیفی مسئولانی مانند . شهرداری یاسوج و کارکنان. عمرانی در حومه شهر است.

این پروژه که گفته می شود رشد 95 درصدی داشته است در دهه 1400 با روندی کند پیش رفت و بسیاری از شهروندان را نسبت به بلاتکلیفی این پروژه شگفت زده کرد.

پل چهارم بشار یا پل شهید یزدان پناه که در زمان شهردار سابق و با هزینه شهرداری یاسوج کلنگ به زمین خورد، در سال های اخیر به دلیل کندی روند اجرای آن مشهود بوده که باعث ناراحتی شهروندان و حتی مردم شده است. مقامات ارشد استان یعنی شهرداری شد.


جاده ای که در قرن جدید تکمیل شد؟

شهردار یاسوج مقدم در جمع خبرنگاران درباره آخرین پیشرفت این پروژه گفت: اگر پل چهارم مسیر خروجی نداشته باشد کارایی لازم را نخواهد داشت و به همین دلیل مسیر ارتباطی پل چهارم به جاده ساروک انجام شد. را در دستور کار قرار داده است که با پیشرفت نصب به خوبی آماده شده است.

وی درباره این پروژه نیز اظهار داشت: با همکاری مردم و تلاش نیروهای شهرداری، مالکیت 100 درصدی این جاده تا اتصال جاده ساروک انجام و مسیر به طور کامل پاکسازی شد.


وعده هایی که پایانی ندارند!

شهردار یاسوج همچنین از روند نهایی تکمیل این پروژه خبر داد: هم اکنون عملیات زیرسازی و اجرای جداول تخلیه آب های سطحی در این مسیر توسط چند اکیپ انجام شده است.

مقدم همچنین به پل چهارم بشار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه مهم و عظیم 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل بدهی 18 میلیاردی به پیمانکار روند اجرای آن کند است.

به گفته برخی کارشناسان، پروژه کمربندی ساحلی به سروک قرار بود تا پایان سال 1400 به اتمام برسد، اما به دلایلی که شهرداری آن را کمبود بودجه عنوان کرد، همچنان در هاله بلاتکلیفی به سر می برد.

حال سوال اینجاست که آیا شهرداری یاسوج دغدغه ای برای تکمیل این پروژه دارد و آیا می تواند برای افتتاح این تقاطع با مسئولان استانی و کشوری رایزنی کند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید