پروژه کمربند یک جاده چین به معنای تسخیر بازارهای اروپایی / تحریم است. تنها تصمیم آمریکا در مورد روسیه


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836494

رضوان پور گفت: اجرای پروژه کمربند و جاده چین برای تسخیر بازارهای اروپایی است. این امر نگرانی های آمریکا را تشدید کرد و به تنش در منطقه اروپای شرقی منجر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رضوانپور در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تحلیل بحران اوکراین و نقش دولت های غربی در این بحران گفت: اوکراین پس از آلمان دومین کشور اروپایی است و روسیه و لهستان در شرق اروپا قرار دارند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای عضو ناتو امروز، پیمان ورشو در اروپای شرقی توسط این کشورها منعقد شد و عضویت آنها مرز امنیتی را برای روسیه در مقابل غرب ایجاد کرد که به ناتو تقلیل یافت و اکنون در یک کشور ادغام شده است. ناتوی جدید.» و بسیاری از کشورهای مستقر در اروپای شرقی.

این کارشناس بین الملل با اشاره به نظریه جورج فراست کونال که به عنوان مدافع خویشتنداری شوروی در دوران جنگ سرد شناخته می شود، گفت: این متفکر آمریکایی در حوزه روابط بین الملل، سیاست را «قصه محدودیت» نامید. کناف گفت که اگر ناتو پس از اتحاد مجدد دو آلمان به سمت شرق گسترش یابد، باعث هرج و مرج در روسیه خواهد شد.

رضوانپور افزود: روسیه اروپای شرقی و کشورهای آن را مرزی امن می‌بیند و به هرگونه ماجراجویی کشورهای عضو ناتو با پاسخ قاطع پاسخ خواهد داد. ماجراهایی که باعث شد اوکراین به ناتو بپیوندد.

او پرسید که آیا ایالات متحده به اعضای ناتو کمک خواهد کرد؟ وی تصریح کرد: در ماده 5 پیمان ناتو آمده است که در صورت حمله به کشوری، کشور مهاجم از کشورهای عضو ناتو کمک دریافت می کند و کل ائتلاف ناتو به کمک آن کشور می شتابد.

ایالات متحده به دنبال محدود کردن قدرت اقتصادی چین است

پس از جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا در عمل ثابت کرد که یک “غول اقتصادی” و یک “کوتوله سیاسی” است. به عبارت دیگر او از نظر اقتصادی سومین بلوک قدرتمند جهان بود، اما از نظر سیاسی در بسیاری از شرایط بحرانی نتوانست ابتکار عمل را به دست بگیرد.

رضوانپور ادامه داد: رهبران مختلف اتحادیه اروپا از جمله فون درلین، تامارا استرنبرگ، چارلز میشل و بسیاری از مقامات اروپایی روسیه را به تحریم تهدید کردند، یعنی آمریکا و غرب علیه روسیه «تحریم» هستند. .

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری که چتر امنیتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در اختیار دارد، در عمل ثابت کرده است که به کمک متحدانش نخواهد شتاب، همانطور که در مورد آن شاهد بودیم. لیبی؛ بنابراین انگلیس و فرانسه با کمک آمریکا این کشور را بمباران می کنند.

وی گفت: حتی در ماه های اخیر، ایالات متحده به همراه بریتانیا، پیمان امنیتی Aquas را با استرالیا امضا کرده است که باعث ایجاد بلوکی در شرق آسیا و محدود کردن قدرت چین شده است.

رضوان پور افزود: یکی از دلایلی که تنش ها در شرق اروپا در حال به اوج رسیدن است، نگرانی غرب و بالاتر از همه آمریکا از ورود این پروژه و طرح کمربند یک جاده است که چینی ها دنبال می کنند. اکنون در منطقه اوراسیا (قزاقستان و حتی ممکن است از روسیه عبور کند و وارد اوکراین شود و سپس به بازارهای اروپایی برسد و تسخیر شود) وجود دارد. به عبارت دیگر بهره برداری و اجرای پروژه کمربند یک جاده به معنای تسخیر بازارهای اروپایی از چین است.

وی گفت: این امر باعث نگرانی ایالات متحده شده است که چین بازارهای اروپایی را در اختیار گرفته و در منطقه اروپای شرقی تنش ایجاد می کند. ایالات متحده نشان داده است که متحد قابل اعتمادی نیست و این عملکرد ناامیدکننده این رژیم دلیلی بر این خواهد بود که چنین سیاستی را در قبال اوکراین دنبال می کند.

این کارشناس بین الملل گفت: رژیم آمریکا نه تنها برای حمایت از اوکراین نیرو به منطقه می فرستد، بلکه به موضوع «تحریم» بسنده می کند. جالب اینجاست که در مقاله ای در نیویورک تایمز آمده است که ایالات متحده باید “ایالات متحده سورتمه” نامیده شود، زیرا ایالات متحده و غرب قادر به پاسخگویی به هر اتفاقی نیستند و با اقدام به ماجراجویی های نظامی خود پاسخ می دهند. به عنوان تحریم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید