پزشکان: مردم را از ماجرای «مهسا امینی» آگاه کنیم/ دشمن در صدد راه اندازی جنگ داخلی است.

پزشکان: مردم را از ماجرای «مهسا امینی» آگاه کنیم/ دشمن در صدد راه اندازی جنگ داخلی است.

روز جدید یکی از اعضای اصلاح طلب شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری قاطعانه پرونده مهسا امینی و اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم، گفت: باید مقصران را کشف کرد تا دیگر این اشتباهات تکرار نشود. این درست است و باید مطالبه شود، اما اینکه به خیابان بریزند، به رهبری توهین کنند، پرچم ایران را آتش بزنند، روسری از سر زن بردارند و پلیس را بزنند، دقیقاً همان چیزی است که دشمن می خواهد.

مسعود مزیکیان در واکنش به تحرکات خشونت آمیز تجمعات در دو روز گذشته و پس از درگذشت مهسا امینی، گفت: تاکید ما این است که موضوع خانم امینی باید پیگیری شود و با قاطعیت پیگیری خواهیم کرد، بنابراین اگر اتفاقی افتاده طبق قانون و شرع باید اقدام شود اما عده ای در خیابان پرت کردند و پلیس را کتک زدند، به رهبری توهین کردند، حجاب را از سر یک نفر برداشتند و پرچم ایران را سوزاندند و پاره کردند. اشتباهات.

وی با بیان اینکه «این گونه اقدامات هدفمند است»، افزود: به نظر من مردم و عدالت خواهان باید خود را از این افراد متمایز کنند وگرنه حق و باطل در هم آمیخته و نظام به چالش کشیده می شود. ما هم به دست آبی های آن طرف غذا می دهیم تا هر کاری می خواهند علیه کشور ما انجام دهند.

این عضو شورای اسلامی گفت: چه کسی کشور ما را به این روز رسانده است؟ آیا غیر از آمریکا و اروپا کسی هست که سال ها کشور ما را تحریم کرده و با تحریم دارو، غذا و سایر کالاها برای مردم مشکل ایجاد کرده باشد؟ در چنین شرایطی عده ای ناآگاهانه به رهبری توهین کردند، سرسختی نظام را زیر سوال بردند و شعارهای ناشایستی سر دادند که آدم را بیمار کرد.

پزشکان با تاکید مجدد بر پیگیری پرونده مهسا امینی گفتند: مدیر در این موضوع مدیریت و اطلاع رسانی مناسبی نداشته است. با پرونده خانم امینی باید قاطعانه برخورد شود. همچنین با مقصران برخورد شد تا این اشتباهات دیگر تکرار نشود. این درست است و باید مطالبه شود، اما ریختن به خیابان، توهین به رهبری، آتش زدن پرچم ایران، برداشتن روسری از سر زن و مبارزه با پلیس دقیقاً همان چیزی است که دشمن می خواهد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و راه اندازی جنگ داخلی برای به چالش کشیدن کشور است. قطعا آمریکا و کشورهای منطقه به فکر مردم ما نیستند. کلماتی که در مورد آزادی می گویند در حالی که به دردشان می خورد برایشان معنا پیدا می کند و بعد نمی کنند. آمریکا که از همه دولت های دیکتاتور منطقه دفاع می کند، چرا در آن کشورها از آزادی حرف نمی زنند، آن وقت به ایران روی می آورد که زیر بار حرف زور آنها نمی رود.

این پزشک اضافه کرد: ما هم وجود عیوب را قبول داریم، اما حل درونی آن یک چیز است و اینکه بیرونی بخواهیم برای ما یک پرستار مراقب باشیم تا مادر، موضوع دیگری است. مرد هستند، نه اینکه حقوق مردم ایران را بگیرند و نه به زور.

این نماینده اصلاح طلب درباره اینکه چرا تجمعات اعتراضی جذب جریانات رادیکال می شود؟ وی بیان کرد: رسانه های بیگانه و کسانی که به دنبال فرصتی بودند تا از روی اشتباه یک جریانی ایجاد کنند و سپس بر روی احساسات مردم سوار شوند، از این وضعیت سوء استفاده می کنند. از سوی دیگر، بخشی از رهبری ما درست نیست که همه چیز را سریع، قاطع و واضح برای مردم توضیح دهد. یک تیم پزشکی از داخل و خارج تعیین کنید تا این پرونده را بررسی کرده و به وضوح به مردم بگوید.

وی با اشاره به اینکه «رئیس جمهور اعلام کرد موضوع خانم امینی باید پیگیری شود»، خاطرنشان کرد: اما این پیگیری باید قاطع باشد تا کسانی که پرچم کشور را آتش می زنند و به رهبری توهین می کنند مجازات نشوند. معذرت خواهی.» اگر رهبری نباشد، کل کشور دچار هرج و مرج می شود، آیا می خواهند کشور را به آشوب بکشانند؟

پزشکان در توصیه ای به مردم گفتند: مردم باید پیگرد قانونی داشته باشند و در مجلس پیگیری می کنیم، همانطور که رئیس مجلس تاکید کرد تلاش می کنیم در پیگیری قاطع باشیم، به هر حال ضعف هایی در این زمینه وجود دارد. سیستم های حکومتی و ما چیزهایی بوده ایم که بهانه می شود. کاری نکنیم که آنها می توانند سوء استفاده کنند.

وی افزود: خانواده محترم مهسا امینی نیز مراقب باشند که مورد سوء استفاده طرف مقابل آبی ها قرار نگیرند. سعی می کنیم تا جایی که می توانیم ردیابی کنیم و حق و حقوق آنها را روشن کنیم تا کسانی که خلاف روال عادی و قانونی کاری انجام داده اند لو بروند تا این اقدامات برای بار دوم یا سوم تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید