پزشکان: کشور متعلق به همه است نه گروه یا گروه خاصی!

پزشکان: کشور متعلق به همه است نه گروه یا گروه خاصی!

روز جدید نماینده مجلس یازدهم و کاندیدای رد صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما می توانید در آمریکا بایستید و قسم بخورید اما وقتی آمدید و روی کار آمدید باید پاسخگوی توده مردم و اشتغال هم باشید. با توجه به این همه مشکلات اقتصادی و رانت، فساد و این جور چیزها، پس می بینید که از این نظر این موضوع قابل اجرا نیست، اگر قابل اجراست، بگذارید اعمال شود.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه برخی نمایندگان بحث «بازسازی کابینه» را مطرح می کنند، عده ای خواستار استیضاح و عده ای نیز علاقه مند به تغییرات دولت به دلیل تصویب این مصوبه هستند. نظر شما در مورد ۷ ماهه دولتتان چیست؟» او گفت. من به این رفتار اعتقادی ندارم و فکر می کنم برای آن خیلی زود است.» من معتقدم رئیس جمهور از بین گزینه های موجود افرادی را که مناسب می داند انتخاب کرده و شعارهایی هم داده اند و گفته اند که این وعده های ماست و اینها مردم او هستند، پس بسم الله به آن عمل می کنند. شعارها و وعده ها . .

وی ادامه داد: الان در مجلس این نظریه مطرح شده است که اینها مناسب نیست، فرقی نمی کند که چه کسی بیاید، تا زمانی که ما این راه را برویم و با این تفکر عمل کنیم، حتی با افراد خوب هم نمی توان در این مسیر به نتیجه رسید؛ اینها در مجلس مطرح شده است. وقتی نگاه شما درست و دقیق نباشد، بهترین راننده شما را به مقصد مورد نظرتان می رساند.

نماینده مردم تبریز افزود: نگاهی که داریم به اینکه آیا فقط یک گروه می توانند در داخل کشور حکومت کنند یا با همسایگان و خارج از کشور، اینکه بقیه بد هستند و ما خوب هستیم. این باعث می شود نتوانیم به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم، این نگاه نمی تواند مشکلات اقتصادی را به این راحتی حل کند.

وی گفت: در داخل کشور نیازمند ایجاد انسجام، وحدت و تعامل با همه گروه ها و سلیقه ها هستیم، کشور متعلق به همه است و متعلق به گروه و دسته خاصی نیست. نه اینکه همه خوبی ها در یک طرف باشند. تخصص هم تخصص است; متخصصی که چپ و راست، مذهبی و غیر مذهبی را نمی شناسد، تخصص به شما می گوید که با ظاهری که دارید، این روش می تواند به شما در شناخت ظاهرتان کمک کند. اما اگر این نوع تجربه را داشته باشید و هر کاری انجام دهید، نمی توانید به نتیجه برسید.

وی افزود: به همین دلیل اولاً باید وحدت، انسجام و تعامل را در داخل افزایش دهیم و ثانیاً باید در این موضوع در دنیا پیشرفت کنیم و تلاش کنیم تا حد امکان تنش زدایی کنیم. به این ترتیب، بهتر است از همسایه ها شروع کنید و سپس ادامه دهید. اگر این اتفاقات نیفتد، جایگزین می شوند و بهترین ها منصوب می شوند، دوباره مشکل حل نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا مجلسی که تا این حد حامی دولت بود و حتی نمایندگان نامه ای نوشتند و از رئیس جمهور برای کاندیداتوری دعوت کردند، به این سرعت از دولت انتقاد و مخالفت کردند؟» بایستید و لنگ بگویید. قبل از اینکه آقای رئیسی و دولتش روی کار بیایند، حتی این تیم خبره هم در حالی که بیرون بودند، می گفتند ما این کار را می کنیم و آن را می کنیم. اما وقتی وارد گودال می شوند احساس می کنند که اگر می خواهند به برنامه ها و اهداف خود برسند باید گونه ای متفاوت را ببینند و مسیر دیگری را ادامه دهند. دلیل این امر «به دام افتادن» است که باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: شما می توانید پای خدا بایستید و در آمریکا قسم بخورید اما وقتی آمدید و قدرت را به دست گرفتید باید مسئول سفره و اشتغال مردم هم باشید. با توجه به این همه مشکلات اقتصادی و رانت، فساد و این جور چیزها، پس می بینید که از این نظر این موضوع قابل اجرا نیست، اگر قابل اجراست، بگذارید اعمال شود.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که «آیا این به این معناست که مسئولیت قوه مجریه دولت را به سمت واقع‌گرایی و واقع‌گرایی سوق داده است؟»، گفت: واقعیت‌ها را بپذیرید. شاید اگر این جبر نبود و شرایط راحت بود، خیلی چیزها فقط پذیرفته نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید