پس از مأرب نوبت به الحدیده رسید. نیروهای صنعا ده ها مواضع در غرب یمن را تحت کنترل خود درآورده اند

ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783614

پس از آنکه منابع یمنی از عقب نشینی نیروهای سعودی از ده ها مواضع در استان الحدیده (غرب یمن) خبر دادند، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای صنعا کنترل بخش های وسیعی از این استان را به دست گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع میدانی در یمن امروز (جمعه) اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن در واقع حملات خود را به غرب یمن آغاز کرده اند.

پایگاه خبری المیادین به نقل از منابع محلی از پیشروی نیروهای صنعا در فرودگاه الحدیده پس از عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی خبر داد.

منابع یمنی شب گذشته اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی – اماراتی به طور ناگهانی از مواضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) عقب نشینی کردند.

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده به سمت شهر المحا واقع در غرب استان تعز حرکت کردند که هدف از عقب نشینی ناگهانی کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و اخوان المسلمین بوده است. در مارب…”

به گزارش امروز شبکه المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز کنترل مجتمع غذایی و لبنیات الحدیده را به دست گرفتند.

منابع همچنین گفتند که نیروهای صنعا در ده ها مواضع که ائتلاف سعودی از آنها عقب نشینی کرده بود، امنیت برقرار کرده اند.

المیادین افزود: ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل شهر الصالح، کیلو 16 و مجتمع اخوان در شرق الحدیده را به دست گرفتند.

منابع حاضر در محل به المیادین گفتند که منطقه المنظار در اطراف فرودگاه الحدیده نیز تحت کنترل نیروهای صنعا قرار گرفته است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که رسانه های یمن گزارش دادند که شمارش معکوس برای آزادسازی این استان پس از پیشروی قابل توجه ارتش و کمیته های مردمی یمن در این استان آغاز شده است.

عربستان سعودی به رهبری ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا، در 26 آوریل 2015 به یمن حمله نظامی کرد و با محاصره زمینی، هوایی و دریایی، تلاش خود را برای بازگرداندن رئیس جمهور یمن به قدرت اعلام کرد.

تجاوز نظامی به هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی نرسید و تنها با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و بیماری های واگیر همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید