پس زمینه چینی برای مونتاژ انبوه ماشین برزیلی هندی یک شرکت رومانیایی!

پس زمینه چینی برای مونتاژ انبوه ماشین برزیلی هندی یک شرکت رومانیایی!

روز جدید زاوه گفت: برخی در حال مذاکره برای واردات و مونتاژ برخی مدل ها هستند که جایگزین برخی محصولات می شود که وزیر صمت نیز به آن اشاره کرد از جمله تیبا و پراید، در این زمینه مدل هندوبرزیلی که محصولی است. سازنده خودرو رومانیایی، او باید این خودروها را جایگزین کند و اصول اولیه در حال انجام است.

وی گفت: خودروهای وارداتی تنها خودروهای چینی نیستند، بلکه خودروهای اقتصادی اروپایی زیر 10 هزار دلار هستند و مذاکرات آغاز شده است.

سیدرضا فاطمی امین درباره مشخصات خودروهای وارداتی نیز گفت: ما بر واردات خودروهای اقتصادی تاکید داریم یعنی. خودروهایی که زیر ده هزار دلار هستند چون می خواهیم پژو و سمند و تیبا را حذف کنیم و خودروهایی مانند تارا و شاهین که قیمتشان بالاتر از قیمتی است که باید جایگزین خودروهای اقتصادی کنیم پس باید محصولی برای قشر جامعه داشته باشیم که می خواهند. ماشین های ارزان تر

وی افزود: به همین دلیل در این آیین نامه بر واردات خودروهای کم مصرف برای تامین نیاز مردم تمرکز کرده ایم و به تدریج به سمت تولید داخلی رفته و با حذف خودروهای ارزان قیمت، نقص ترکیب محصولات داخلی را برطرف کرده ایم. خودروهای با کیفیت و جایگزین «یک خودروی اقتصادی با کیفیت بسازید، سبد محصولات را تکمیل و تکمیل کنید.

پیشینه چینی مونتاژ انبوه ماشین برزیلی هندی توسط یک شرکت رومانیایی!
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با فرارو، با اشاره به صحبت های اخیر وزیر صمت برای واردات خودروهای کم مصرف کمتر از 10 هزار دلار، گفت: نکته مهم این مذاکرات این است که نهایی شده است، برخی جزئیات را می دانند. در این باره و در حال مذاکره برای واردات خودروهای زیر 10 هزار دلار هستند، در حالی که وزیر صمت از جزییات این موارد مطلع بوده و آن را تایید می کند.

وی افزود: در این بین رانتی وجود دارد که این افراد برای واردات مذاکره می کنند، فکر می کنم قبل از تصویب رسمی آیین نامه واردات، خود وزیر صمت هم چنین چیزی را تشخیص دهد که مهم ترین موضوع است. در همین راستا، از سوی دیگر برخی اخبار از این دست نشان می دهد که تحولات جدیدی در صنعت خودرو در حال رخ دادن است که پیامدهای آن می تواند بسیار گسترده باشد.

زاوه با بیان اینکه عده ای در حال مذاکره برای واردات و مونتاژ برخی مدل ها هستند که جایگزین برخی محصولات می شود که وزیر صمت نیز به آن اشاره کرد از جمله تیبا و پراید در این خصوص مدل هندو برزیلی که این محصول خودروساز رومانیایی است، شما باید این ماشین ها را جایگزین کنید و اصول اولیه را اجرا کنید.

این کارشناس خودرو افزود: نامه معاون وزیر صمت طی دو سه روز گذشته به رئیس سازمان استاندارد مبنی بر عدم امکان استانداردهای 85 گانه برخی خودروها نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، ج برای جایگزینی برخی از محصولات داخلی و با قیمت زیر 10 هزار دلار، بازارهای جهانی قادر به رعایت این استانداردها نیستند و به همین دلیل به وزارت صمت توصیه می شود این خودروها را از استانداردهای اعلام شده خارج کند.

زمینه چینی برای مونتاژ انبوه خودروی برزیلی-هندی توسط شرکت رومانیایی!دولت خودش تصمیم می گیرد

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با فرارو با بیان اینکه بر اساس قانون برای بهبود مستمر فضای کسب و کار، دولت زمانی که می خواهد قانونی را تصویب کند باید از تشکل های تخصصی مشاوره بگیرد، گفت: اما تاکنون با توجه به اینکه دولت نخواسته است. برای نظر ما مشخص نیست به گفته وزیر صنعت چه کسانی در حال مذاکره برای ورود خودرو به کشور هستند.

وی افزود: دولت بر چه اساسی باید در واردات دخالت کند، نقش بخش خصوصی در این زمینه چیست؟ در حالی که دولت دست به چنین کارهایی می زند، نمی توان انتظار داشت که بخش خصوصی بتواند به وظیفه وارداتی خود عمل کند.» متأسفانه اقتدارگرایی دولت های مختلف در نیروی انتظامی همچنان ادامه دارد و در بحث واردات خودرو با نگاه خصوصی ها. بخش

دودفر گفت: چنین رویکردی نتیجه شکست تمامی پروژه های اقتصادی است که تاکنون اجرا شده است. به عبارت دیگر، دولت آنچه را که می‌خواهد انجام می‌دهد و بخش خصوصی به‌عنوان نهادی که در گذشته کار تخصصی واردات انجام می‌دهد، کاری انجام می‌دهد. چنین رویکردی آغاز شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در مورد استانداردهای 85 گانه خودرو، همان وضعیتی که در مقررات واردات وجود دارد، چه در واردات و چه در بحث تولید، این استانداردها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، در حالی که ما در ما کشور بنزین یورو 6 نداریم، خودرو باید با این استاندارد وارد شود، در حالی که این باعث افزایش قیمت تمام شده تولید در کشور می شود، از سوی دیگر چنین استانداردهایی در کشورهای دیگر به این شکل وجود ندارد.

دودفر ادامه داد: باید خودروهای مختلف با استانداردهای مختلف در بازار وجود داشته باشد تا مشتری بتواند بر اساس بودجه و سلیقه خود خرید کند نه اینکه وقتی شرایطی برای رعایت این استانداردها وجود ندارد مجبور به اعمال چنین مشکلاتی باشیم. از سوی دیگر جزییات این استانداردها در سایر کشورها و خودروسازان معتبر جهانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و آنها نیز از وجود چنین استانداردهایی تعجب می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد خودروهای زیر 10 هزار دلار وارد کند، خاطرنشان کرد: اول اینکه دولت چه حقی برای واردات خودرو دارد و دوم اینکه اگر آقایان بتوانند خودروی 600 میلیونی را برای مشتری ایرانی و استاندارد بیاورند. 85 هستید؟، عالی است، اما من به شما می گویم، این اتفاق نمی افتد.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً عوارض و تعرفه گمرکی این گونه خودروها به صفر می رسد و سایر هزینه های واردات نیز حذف می شود، همانطور که در حال حاضر تنها در مورد اسقاط خودروهای فرسوده یک واردکننده در ازای واردات است. بین 4 تا 8 خودرو فرسوده دارند که حداقل 120 میلیون تن قیمت دارد، بنابراین در چنین شرایطی واردات خودروهای زیر 10 هزار دلار است که آقایان قول می دهند که در شرایط عادی واردات امکان پذیر نیست، اما در صورت کاهش تعرفه یا سایر هزینه های واردات، پس از آن متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید