اقدام ضد دلاری شرکت های هندی برای خرید از روسیه


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889079

آمار و منابع گمرک هند می گوید: شرکت های هندی دلارهای خود را برای خرید زغال سنگ از روسیه به ارزهای آسیایی تبدیل می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، منابع صنعتی و آمار گمرک نشان می دهد که شرکت های هندی در حال تبدیل دلارهای خود و استفاده از ارزهای آسیایی برای خرید زغال سنگ از روسیه هستند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که شرکت های بزرگ هندی زغال سنگ روسیه را با استفاده از یوان چین خریداری می کنند، اما اطلاعات اخیر منتشر شده حجم و مقیاس این معاملات را نشان می دهد.

هند از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، خرید نفت و زغال سنگ روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و این به مسکو کمک کرده تا اثرات منفی تحریم های غرب را کاهش دهد. البته در این راستا هندی ها از این فرصت برای تامین مواد اولیه ارزان قیمت استفاده کرده اند.

در ماه جولای، هند واردات نفت خود از روسیه را 20 درصد نسبت به ژوئن افزایش داد و به بیش از 2 میلیون تن رساند. با این حساب روسیه سومین صادرکننده زغال سنگ به هند در ماه جولای است.

در ماه ژوئن، خریداران هندی حداقل 742000 تن زغال سنگ وارداتی از روسیه را به ارزهای غیر دلاری پرداخت کردند که معادل 44 درصد از کل زغال سنگ وارداتی از روسیه در آن ماه است.

شرکت های هندی سعی می کنند از ارزهای دیگری غیر از دلار استفاده کنند تا خطر نقض تحریم های غرب علیه مسکو را به حداقل برسانند. شرکت های فولاد و سیمان هند زغال سنگ روسیه را با درهم امارات، دلار هنگ کنگ، یوان چین و یورو خریداری کرده اند.

در ژوئن، 31 درصد از معاملات غیر دلاری زغال سنگ روسیه به یوان و 28 درصد به دلار هنگ کنگ بود. سهم یورو زیر 25 درصد و سهم امارات حدود 16 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید