پشت صحنه اولتیماتوم لوکادیا به پرسپولیس

در خبرها آمده بود که باشگاه پرسپولیس چند روز پیش قرار بود یکی از اقساط یورگن لوکادیا مهاجم هلندی خود را پرداخت کند که به دلیل بسته شدن حساب این باشگاه این اتفاق نیفتاد. این موضوع باعث شد شایعاتی مبنی بر اینکه لوکادیا می خواهد ایران را ترک کند.

این در حالی است که چند روز پیش لوکادیا به پرسپولیس مهلت 15 روزه داد تا مطالبات خود را پرداخت کند اما با وجود گذشت چند روز هنوز پولی به این بازیکن هلندی پرداخت نشده است. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس به این بازیکن اعلام کرد که این مبلغ را که کمتر از 200 هزار دلار است تا پایان هفته جاری به او پرداخت خواهد کرد و ظاهرا این پول از طریق نماینده لوکادیا پرداخت شده است. این در حالی است که حساب باشگاه پرسپولیس مسدود شده و تاخیر در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی در این باشگاه مشکل جدیدی نیست.

با این حال کمتر پیش می آید که یک بازیکن خارجی در ابتدای حضورش در پرسپولیس یا یک باشگاه ایرانی اولتیماتوم بدهد اما یورگن لوکادیا این اولتیماتوم را داده است! بر کسی پوشیده نیست که یورگن لوکادیا با مهاجمانی که در سال های اخیر بدون تاثیرگذاری به پرسپولیس آمده اند متفاوت است. نه آنتونی استوکس است، نه تادئو، نه دی کارمو و نه حتی ماریو بودیمیر که در یک نیم فصل فقط یک گل برای پرسپولیس زد! او مهاجم معروف هلندی است که سابقه دعوت به تیم ملی هلند را دارد و در لیگ های معتبر انگلیس و بوندسلیگا بازی می کند.

یورگن لوکادیا در بدو ورود به پرسپولیس درخشان بود و با زدن 4 گل بهترین گلزن و ستاره این تیم بود. پس طبیعی است که چنین مهاجم باکیفیتی توجه تیم های عربی حوزه خلیج فارس را به خود جلب کند. در همین راستا شنیده ایم یک تیم عربستانی با پیشنهادی گزاف و چند برابر پرسپولیس به یورگن لوکادیا آمده است.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که در یکی دو سال اخیر ستاره های زیادی از دنیای فوتبال به لیگ عربستان پیوستند. دلیل اصلی این نقل و انتقالات بزرگ را می توان ولخرجی و هزینه های کلان لیگ عربستان و دیگر کشورهای عربی برای آوردن ستاره های بزرگ و سرشناس فوتبال به لیگ خود دانست. برای مثال می توان به تالیسکا که با 13 میلیون یورو به النصر عربستان پیوست و یا مارتینز که در همین تیم النصر با 11 میلیون یورو بازی می کند، اشاره کرد.

با این تفاسیر، اولتیماتوم یورگن لوکادیا به پرسپولیس می تواند ربطی به پیشنهاد سعودی ها داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید