«پلیس» تنها حافظ عفاف و حجاب نیست/ رصد فعالیت های مجازی سلبریتی ها در دستور کار فتا


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822673

فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: از نظر عفاف و حجاب تنها نیروی انتظامی کشور پاسخگوی آن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اردوی فرهنگی اجتماعی با حضور اعضا و فرماندهان انتظامی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست سردار حسین اشتری در محل فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سردار اشتری در این دیدار با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، تاکید کرد: در انجام ماموریت ها با برنامه ریزی، تجهیز، به روز رسانی، برنامه ریزی و پیش بینی تلفات و صدمات باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی اجتماعی در دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با مدعیان روزه داری فعالیت می کند، گفت: بر اساس قانون (638 مجازات اسلامی) و روزه شرعی در فضای عمومی و تظاهر به آن از مصادیق اعمال حرام است و جرم محسوب می شود. بنابراین پلیس با مرتکبین جرایم طبق قانون برخورد خواهد کرد.

سردار اشعری گفت: بر اساس اطلاعیه پلیس راهور نظارت بر اماکن عمومی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، چایخانه ها، آب میوه فروشی ها و بستنی فروشی ها و اصناف در پذیرایی عمومی و آشپزخانه ها از صبح تا غروب مجاز است. این افطاری نیست و در صورت رعایت پلمب و واحد مربوطه پلمپ و به قوه قضائیه ارائه می شود; مراکز پذیرایی و اقامتی میانی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها در صورت داشتن مجوز می‌توانند برای ارائه خدمات مطابق با قوانین اسلامی و رعایت شئونات اسلامی فعالیت کنند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رصد پلیس اماکن عمومی سراسر کشور به تعدادی از واحدهای صنفی متخلف ماه مبارک رمضان تذکر داده شد و تعدادی نیز پلمب شدند. در این راستا تعداد مراجعات به اصناف و مراکز پذیرایی (رستوران ها و …) در سراسر کشور 169499 مورد، اخطار اصناف مرتبط با کترینگ 76362 مورد، دریافت نامزدی از مراکز متخلف ماه مبارک رمضان 20 1591 مورد، صدور 12 هزار و 135 اخطار، اقامه دعوای متخلفان به مراکز پذیرش و ارسال 292 پرونده به مراجع قضایی، توقیف 176 دستگاه خودرو و 3 هزار و 419 پلمب متخلفان تشکل های صنفی متخلف ماه مبارک رمضان.

وی درباره موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: 32 دستگاه متولی این موضوع هستند و پلیس یکی از دستگاه هایی است که به طور مستمر در این زمینه فعال است و نیازمند نهادهای بیشتری است که در این زمینه مسئولیت دارند. و نقش خود را در انجام این وظیفه مقدس تکمیل کنند.

سردار اشعری با بیان اینکه از نظر عفاف و حجاب تنها مرجع انتظامی این موضوع نیست، گفت: و قوانین به شدت رعایت می شود.

وی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر باید با همکاری همه اقشار جامعه انجام شود زیرا این یک هنجار اجتماعی است و تقویت آن باعث افزایش امنیت در جامعه می شود. در این راستا نیروی انتظامی در بین همه فرماندهان قرار دارد، «او از معروف ها و منکرها حمایت می کند و تمام کلانتری ها و پاسگاه ها برای حمایت از همه امر به معروف و نهی از منکر اعلام شده است.

سردار اشتری افزود: پلیس در خدمت مردم است و تمام تلاش خود را انجام می دهد و به این ترتیب علیرغم موانعی که دارد به وظایف خود عمل می کند اما در این راه باید از همه فرصت های موجود از جمله ولایتمدار، ائمه جماعات و جماعات استفاده کند. نهی از منکر، بسیج ، از نیروهای سازماندهی شده مردمی و شورای فرهنگ عمومی و … استفاده بهینه شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای طرح های ناظر یک و دو گفت: مراکز خرید منطبق بر شئونات اسلامی اعلام شده است.

وی در خصوص فعالیت های فضای مجازی نیز گفت: فعالیت مصرف کنندگان و سلبریتی هایی که در مسائل رفتاری تاثیر دارند باید ساماندهی و قانونی شود و در چارچوب قوانین، مقررات و شرع عمل کنند و پلیس فتا ناجا نیز بر این حوزه نظارت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید