رئیس پلیس فتا: برخورد با رفتارهای ناقض هنجارهای سایبری در دستور کار است

رئیس پلیس فتا: برخورد با رفتارهای ناقض هنجارهای سایبری در دستور کار است
سردار وحید مجید فرمانده انتظامی شهرستان فتای فرجا از اجرای طرح عملیاتی مقابله با رفتارهای خلاف هنجار در فضای مجازی خبر داد.

سردار وحید مجید در این خصوص گفت: در زمینه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله و برخورد با موارد تخلف سایبری با نخبگان سایبری و اجرای طرح های مختلف عملیاتی، هرگونه فعالیت مجرمانه مرتبط با اشاعه و ترویج فحشا و موارد غیراخلاقی رصد می شود. و برخورد با عاملان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه «اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی از قبیل تحریک به برهنگی، نمایش، الگوبرداری مبتذل، پخش مستقیم غیراخلاقی مستهجن، حکاکی بدن و…» افزود: تاکنون یک هزار و 927 مورد و 7 هزار و 643 مورد مشاهدات مردمی انجام شده است. شناسایی انجام شد و بیش از 500 اقدام قضایی و عملیاتی از جمله اخطار، احضار، عزل و انسداد انجام شد.

ناظر پلیس فتا فرجا گفت: بر اساس مطالبات مردم و به ویژه استفاده کنندگان از فضای سایبری، یگان ویژه پلیس فتا در حال رصد فضای سایبری هستند و در صورت برخورد با مصادیق هنجارشکنی و رفتارهای غیراخلاقی، شناسایی و با عاملان و مجرمان برخورد خواهند کرد و در دستور کار خود قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش در سایت پلیس، سردار مجید اظهار داشت: بر اساس مستندات موجود، پرونده‌هایی در زمینه تخلفات در زمینه کانال‌ها و صفحات همسریابی، همسریابی، مدلینگ، زورگیری و … به ثبت رسیده است. پرونده هایی با شکایات متعدد به این پلیس ارجاع می شود و رسیدگی به این پرونده ها در اولویت کاری پلیس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید