پلیس: 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود

پلیس: 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود

سردار کمال هادیان فر، ناظر پلیس راه فرجا با بیان اینکه هفت درصد تولید ناخالص داخلی کشور هزینه تصادفات است، گفت: خسارات ناشی از تصادفات 9 تا 11 درصد بودجه کشور را می گیرد.

رئیس پلیس راهور فرجا 82 درصد فوتی های تصادفات را مربوط به سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو دانست و گفت: 75 درصد فوتی های تصادفات در جاده ها است.

سردار کمال هادیان فر با گرامیداشت ماه مبارک شعبان و قدردانی از اقدامات دستگاه ها گفت: دستگاه هایی که دور سفره نشسته اند تقریباً همه اعیاد را در حوزه حمل و نقل بر عهده دارند و در مناسبت های مختلف با جانفشانی و جانفشانی تلاش می کنند. نام پروژه های مختلف

رئیس پلیس راهور فرجا با بیان اینکه رسالت ما مرخصی نیست، اظهار داشت: در نوروز تقریباً همه افرادی که در مشاغل مختلف در کشور مشغول به کار هستند، تعطیلات را برنامه ریزی می کنند. اما این همکاران ما و شما هستید که باید بمانید و خدماتی ارائه دهید تا سفر ایمن برای شهروندان تضمین شود.

وی با اشاره به نقش ویژه و موثر رسانه ها در حوزه مدیریت ترافیک و اطلاعات گفت: تلاش ما این بود که ظرفیت دولت سیزدهم را در این زمینه فعال کنیم. تلاش بر این است که ظرفیت مدیریتی در حوزه کاهش تصادفات فعال و فعال نگه داشته شود.

هادیان فر خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها با همه ظرفیت ها و امکانات خود وارد بهره برداری شدند اما ظرفیت ها مستهلک شد و در اینجا نقش دولت نقش کارآمدی در تامین منابع مالی، تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان است.

رئیس پلیس راهور فرجا با بیان اینکه جاده، وسیله نقلیه و شخص سه عامل مهم در تصادفات هستند، گفت: در بررسی های انجام شده و بررسی تجربیات کشورهای موفق در این زمینه پنج عامل مورد توجه جدی قرار گرفته است. اولین عامل، مدیریت کلان کشور است.

وی ادامه داد: به این معنا که این دولتمردان می خواهند در حوزه ترافیک نظم و انضباط داشته باشند; برخی در این کشورها به صورت شفاهی به این مشکل اشاره کردند و برخی نیز برای این موضوع برنامه ریزی و هدف گذاری کردند.

هادیان فر همچنین گفت: دو هزار نفر در سال به طور متوسط ​​20 هزار کشته و 360 هزار نفر مجروح می کنند. این چیزی نیست که بتوانیم آن را نادیده بگیریم.

رئیس پلیس راهور فرجا با بیان اینکه در برنامه هفتم کاهش 50 درصدی را طی پنج سال پیش بینی کرده ایم، گفت: در سال 1402 حدود 20 درصد پیش بینی کرده ایم.

وی در ادامه گفت: موضوع دوم بحث قوانین و مقررات است. اصولاً جنایات ما یا بازدارنده نیستند یا کاملاً کارایی خود را از دست داده اند.

هادیانفر با بیان اینکه مجازات های جایگزین جدی ترین قسمتی است که در کشورهای موفق در زمینه انضباط ترافیکی دنبال می شود، گفت: امروز یک نفر در تصادف خودکشی می کند و بعد می گویند چرا توجه نکردی، می گوید تاوانش را می دهم. بنابراین باید در قوانین بازنگری شود و مجازات های جایگزین در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راه راهور فرجا ادامه داد: در محورهای شمالی کشور در 80 درصد تصادفات، عابران پیاده یا موتورسوار جان خود را از دست می دهند. پیشنهاد اصلاح قوانین داده شد و امیدواریم در شورای دولت تصویب شود تا بتوانیم در ایام نوروز از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: آنچه می تواند به همه ما کمک کند نقش عامل انسانی است. بزرگترین علت مرگ، نبستن کمربند ایمنی و نبستن کلاه ایمنی است. اگر مردم در جاده های کشور واقعاً از کمربند ایمنی استفاده کنند، بیش از 60 درصد از مرگ و میرها کاهش می یابد.

هادیانفر خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته هیچ گونه تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برای بستن کمربند ایمنی وجود ندارد. اما قوانین در این کشورها به شدت منفی و محدود کننده است و هیچ استثنایی وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فرجا گفت: قوانین باید محکم باشد و مردم بدانند که قوانین استثنایی ندارد و هرکس مرتکب شود مجازات می شود.

وی با بیان اینکه هفت درصد تولید ناخالص داخلی کشور هزینه بلایا است، گفت: خسارات ناشی از بلایا 9 تا 11 درصد بودجه کشور را شامل می شود.

هادیان فر با بیان اینکه برنامه نوروزی امسال کمی با سال های گذشته متفاوت است، گفت: پیش بینی می شود امسال نسبت به نوروز 1401 افزایش 10 درصدی سفر داشته باشیم و با توجه به افزایش هزینه های سفر، پیش بینی می شود در آنجا وجود داشته باشد. سفرهای چادری بیشتری خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور فرجا نیز گفت: نیمه شعبان را طی کرده ایم و از روز قبل بار سنگینی از زائران داریم و به دلیل ماه مبارک رمضان عده ای در حال تردد هستند و یک دفعه زیاد نخواهیم داشت. موج سواران از 25 مارس شروع خواهند شد. موج اول سفرها تا چهارم فروردین انجام می شود.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیل همه دستگاه ها تا پایان 24 فروردین 1402 کار می کنند تا با کمترین تصادف ماموریت کارآمدی را داشته باشند.

هادیان فر بیان کرد: رزمایش طرح ویژه نوروزی 2 اسفندماه در دانشگاه علوم انتظامی استان ها و شهرستان ها برگزار می شود تا هماهنگی بین دستگاه ها ایجاد شود تا مردم از آمادگی همه دستگاه ها برای ارائه خدمات اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا گفت: همایش سالانه سه شنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه، وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد سایت های هم محل در نزدیک ترین نقاط به مناطق پرخطر، گفت: 34 درصد تصادفات همیشه در جاده ها است، اما 75 درصد مرگ و میرها در جاده ها است، بنابراین باید بر جاده ها تمرکز کنیم. .

هادیان فر همچنین گفت: به همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده است که باید بر کنترل کمربند ایمنی و کمربند ایمنی تاکید شود و تمامی خودروها باید معاینه فنی داشته باشند و در صورت تردد مردم در جاده ها بدون معاینه فنی جریمه می شود. لحظه به لحظه اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرجا با بیان اینکه 82 درصد فوتی ها مربوط به سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است، گفت: 62 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد. بنابراین رانندگان باید هر دو ساعت یک ربع استراحت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید