پنجمین جلسه کمیسیون اصل 10 حزب برگزار شد/ دولت با احزاب رویکرد تسهیلگری دارد.


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898335

رئیس سرویس سیاسی وزارت امور داخله گفت: امروز پنجمین جلسه کمیته حزب در سال جاری برگزار شد. دولت رویکرد تسهیل گرایانه به احزاب و تشکل های سیاسی دارد و تلاش می کند فعالیت احزاب، تشکل ها و نخبگان سیاسی را در فرآیندهای قضایی خود تسهیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله مرادی مدیرکل سرویس سیاسی وزارت کشور در نشست خبری امروز (دوشنبه) درباره جزئیات کمیسیون ماده 10 احزاب ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: پنجمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب کمیسیون احزاب امسال امروز برگزار شد. دولت رویکرد تسهیل گرایانه به احزاب و تشکل های سیاسی دارد و تلاش می کند فعالیت احزاب، تشکل ها و نخبگان سیاسی را در فرآیندهای قضایی خود تسهیل کند.

وی افزود: ما از تفکر این دولت در راستای نشاط سیاسی قدردانی می کنیم و احزاب طبیعتا باید بتوانند آزادانه افکار و برنامه های خود را در فضای سیاسی بیان کنند و نسبت به جایگاه و مسئولیت خود پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اتاق احزاب کانون این نشاط سیاسی است و دولت با همت اتاق احزاب سعی در حمایت از احزاب دارد و از فعالیت های این شورا استقبال می کند. مهمانی.

مرادی با بیان اینکه یکی از موضوعات جلسه امروز مربوط به موضوع خانه احزاب بود، تصریح کرد: طبق تبصره 7 ماده 10 قانون احزاب، کمیته باید برای خود دبیری انتخاب می کرد و بنده هم به این نتیجه رسیدم. من به عنوان دبیر کمیته عضویت حزب انتخاب شدم، زیرا پست خود را حفظ کردم.

وی تاکید کرد: گزارش عملکرد مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب نیز به کمیسیون ماده 10 ارائه شد و مقرر شد کمیسیون بررسی ها و اقدامات خود را مطابق قوانین احزاب

مدیرکل سرویس سیاسی وزارت کشور گفت: در جلسه امروز موضوع ایجاد حزب «ایران قوی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با اصل ایجاد این تشکل سیاسی مخالفت شد. در نتیجه هرگونه فعالیت سیاسی تحت این نام توسط عوامل این سازمان و سایرین تخلف تلقی خواهد شد.

مرادی گفت: مصوبه زیر مربوط به ممنوعیت استفاده از عنوان گام دوم انقلاب یا عناوین مشابه در احزاب و تشکل های سیاسی است و درخواست ما از رسانه ها اعلام و اطلاع رسانی این مصوبه است.

دیدگاهتان را بنویسید