پوتین استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع کرد


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883952

رئیس جمهور روسیه لایحه ای را امضا کرده است که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع کرده و روبل را به عنوان تنها ارز قانونی این کشور معرفی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه لایحه ای را امضا کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع کرده و روبل را به عنوان تنها ارز قانونی این کشور معرفی می کند.

به گزارش وب سایت رسمی سیستم حمایت قانونی روسیه، با امضای فرمان پوتین، قانون فدرال جدید استفاده از دارایی های دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت ممنوع می کند.

طبق قانون جدید، دارایی های دیجیتال و سیستم پرداخت دیجیتال دیگر به عنوان «جایگزین پول» در روسیه پذیرفته نخواهند شد و بنابراین استفاده از آنها برای پرداخت کالا یا خدمات ممنوع خواهد بود.

همچنین استفاده از واحدهای ارزی دیگر برای پرداخت در روسیه ممنوع است و جایگاه روبل به عنوان تنها ارز رسمی پذیرفته شده در فدراسیون روسیه تایید می شود.

همچنین به صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در روسیه هشدار داده شد که مقررات فوق را کاملاً رعایت کنند و از دریافت و پرداخت بر اساس واحدهای دیجیتال یا غیر دیجیتال به استثنای روبل خودداری کنند.

با این حال، به گفته کارشناسان اقتصادی، موضع روسیه در مورد دارایی های دیجیتال کاملا مبهم است. در ماه می، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های بین المللی استقبال می کند. از سوی دیگر وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که پرداخت ارزهای دیجیتال در این کشور دیر یا زود قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید