پوتین راه اشتباهی را انتخاب کرد. روسیه به زودی رئیس جمهور جدید خواهد داشت

پوتین راه اشتباهی را انتخاب کرد.  روسیه به زودی رئیس جمهور جدید خواهد داشت

در بیانیه ای منتسب به گروه واگنر اعلام شد: پوتین راه اشتباهی را انتخاب کرده و روسیه به زودی رئیس جمهور جدیدی خواهد داشت.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین اقدامات گروه نظامی واگنر را “شورش مسلحانه” خواند، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) از مردم این کشور خواست تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متحد بمانند. در همین حال یوگنی پریگوژین اظهارات پوتین را ناامیدکننده خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای نیوز عربی، در بیانیه ای منتسب به گروه واگنر اعلام شد: پوتین راه اشتباهی را انتخاب کرده و روسیه به زودی رئیس جمهور جدیدی خواهد داشت.

در همین حال، به نقل از کانال تلگرامی ریاست جمهوری بلاروس، پوتین با همتای بلاروس خود الکساندر لوکاشنکو گفتگو کرده و او را از وقایع رخ داده در روسیه مطلع کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا آنچه را که در روسیه اتفاق می افتد یک “مسئله داخلی” می داند.

این سخنگوی به خبرنگاران در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا وضعیت روسیه را زیر نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری بلاروسی بلتا، پوتین صبح امروز با لوکاشنکو تماس گرفت و درباره رویدادهای جاری روسیه گفتگو کرد.

در همین حال، آخرین ارزیابی اطلاعاتی وزارت دفاع می گوید که برخی از واحدهای واگنر “در حال حرکت به سمت شمال از طریق استان ورونژ هستند و تقریباً به طور قطع به هدف رسیدن به مسکو هستند.”

این استان در میانه راه بین پایتخت مسکو و شهر روستوف در جنوب روسیه قرار دارد که گروه مزدور واگنر مدعی است اکنون آن را کنترل می کند.

وزارت دفاع بریتانیا می گوید «تقریباً مطمئن است» که واگنر مراکز کلیدی در روستوف-آن-دون را اشغال کرده است.

وزارت دفاع انگلیس می گوید در ساعات آینده وفاداری نیروهای امنیتی روسیه به ویژه گارد ملی روسیه کلید تحولات بعدی این بحران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید