پول بهترین مدیرعامل فوتبال ایران است/ سن ازدواج و سن فوتبالیست ها دو موضوعی است که جامعه را نگران می کند!


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833791

نمی دانیم چگونه با بازیکن یا مربی خارجی قرارداد ببندیم. این قرارداد برای بسته بندی سیمان نیز معتبر است

داور فوتبال و کارشناس حقوقی گفت: پول بهترین مدیر عامل فوتبال ایران است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری و حقوقی فوتبال ایران گفت: اگر قرار است بازیکن یا مربی خارجی به ایران بیاوریم باید مراحل قانونی و اداری را بدانیم بنابراین مشکلی نداریم. در شرایطی که مشکلات مالی حرف اول را می زند، باید بپذیریم که پول بهترین مدیر عامل است!

نصیرزاده افزود: در خصوص قرارداد با بازیکنان خارجی اقداماتی انجام می شود که بر اساس تمرین و رویه منطقی نیست و همیشه در این زمینه دچار مشکل بوده ایم. مثلاً اگر بازیکنی مثل استوکس نیامد و نرود، نباید منتظر او باشیم و باشگاه باید برایش بلیت تهیه کند و بفرستد و اگر نیامد، می توانیم شکایت کنیم. اما وقتی بازیکنی اعلام می‌کند که در تاریخ مشخصی نمی‌توانم و در زمان دیگری می‌آیم و بعد از آن باشگاه اقدامی نمی‌کند، به قوانین بین‌المللی مرتبط است که طرفین نمی‌خواهند با هم همکاری کنند که مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه نمی دانیم چطور باید قرارداد ببندیم و بازیکن یا مربی خارجی را حفظ کنیم و تحت تاثیر این شرایط قرار می گیریم. فوتبال میلیون ها نفر را جذب می کند و همین امر باعث محبوبیت روانی در جامعه می شود. بخشی از وظیفه دولت انجام همین کار است. به عنوان مثال باشگاه نساجی باعث شادی بخشی از کشور شده که تبعات مطلوب و ویژه خود را دارد.

داور و کارشناس حقوقی فوتبال ایران یادآور شد: در برخی موارد مجبوریم از مربی یا بازیکن خارجی استفاده کنیم. در جامعه امروز، سن یک مشکل است. اولی سن ازدواج و دومی سن بازیکنان و در مورد دوم به این دلیل است که حمایت لازم را انجام ندادیم و عملا آکادمی های ما بیکار بودند.

نصیرزاده به قوانین فیفا اشاره کرد و گفت: عقد قرارداد با بازیکنان خارجی آداب و رسوم خاص خود را دارد. فیفا می گوید که هر قراردادی با بازیکنان باید مطابق با قوانین سوئیس باشد که باید با آن حساب کرد. چون اگر بعد از یک سال با بازیکنی مشکل پیدا کردید باید 3 سال پول بدهید که طبق قوانین سوئیس است اما ما در ایران این مشکلات را نداریم.

وی تاکید کرد: وقتی روی کیسه سیمانی با بازیکن خارجی قرارداد می بندید معتبر است. البته باشگاه ها هم مرتکب اشتباهاتی می شوند مانند ارسال اولیه قرارداد، نشان دادن مبلغ که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر یک بازیکن و مربی دو ماه حقوقش را نگیرد می تواند برود و پول را کامل بگیرد اما برخی در کشور ما معتقدند این مشکلات قابل حل است و به همین دلیل شاهد این همه پرونده علیه فوتبال ایران هستیم. .

وی با اشاره به قوانین گفت: نکته مهم این است که نه تنها باشگاه هایی مانند استقلال و پرسپولیس نباید این مسائل را بدانند، بلکه هوادار و فردی که باید اسپانسر باشد باید بداند که بازیکن یا مربی او نیست. می تواند برود اما طبق قانون کل مبلغ را دریافت کند یعنی وزارت ورزش هم باید توجه داشته باشد که اگر وقفه ای باشد مشکلاتی پیش می آید و این اتفاق برای ویلتموس می افتد.

قاضی و کارشناس حقوقی کشورمان که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می کرد، گفت: مدیران با نتیجه ارزیابی می شوند، ورزش پدیده ای است که آثار و فعالیت های اساسی آن بعدا مشخص می شود و باید به این مسائل دقت شود. قرارداد را بررسی کنید. باشگاه در فصل گذشته 230 میلیارد تن برای حضور در لیگ برتر هزینه کرد و این تنها زمانی می تواند رخ دهد که دست شما از نظر هزینه و منابع مالی باز باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید