پیاده روی اربعین بیان ارادت مسلمانان به اهل بیت (ع) است.


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897123

تاج آبادی گفت: مود به معنای ابراز محبت به اهل بیت (علیهم السلام) به طرق مختلف است که این ابراز محبت گاهی با برگزاری مراسم عزاداری، گریه و زاری برای مصائب اهل بیت (ع) شکل می گیرد. و گاه به عنوان یک حرکت فرهنگی و مذهبی جهانی مانند اجتماع اربعین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام تاج آبادی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ گفت: آیه موادات جزء آیه 23 سوره شوری است که اجر رسالت پیامبر اسلام را تنها دوستی و محبت آن حضرت معرفی می کند. اهل بیت اوست و به گفته مفسران شیعه، این نشان دهنده قدرت اهل بیت پیامبر (ص) است.

وی گفت: مود به معنای ابراز محبت به اهل بیت (علیهم السلام) به طرق مختلف است که این ابراز محبت گاهی با برگزاری مراسم عزاداری، گریه بر مصائب اهل بیت (علیهم السلام) شکل می گیرد و گاهی اوقات. در قالب یک حرکت فرهنگی و مذهبی جهانی مانند اجتماع اربعین.

این کارشناس مذهبی بیان می کند: تحمل مصائب سفر، پذیرایی از زائران در کلام مودت اهل بیت(ع) خلاصه می شود که به فضل الهی هر سال این اجتماع داغتر شده و با شورش های مردمی بیشتری مواجه می شود.

تاج آبادی تصریح کرد: مردم در اربعین حسینی هر چه در توان داشته باشند می آورند، اگر وارد عرصه های دیگر مانند مسائل اقتصادی و فرهنگی هم شوند قطعاً هر چه در توان دارند می آورند مثل انتخابات صحنه های جذابی را خلق می کنند و سخت ترین مشکلات حل می شود. .

وی خاطرنشان کرد: باید خدای متعال را شاکر باشیم که سر اربعین با مهار کرونا بازتر شده است تا بتوانیم صحنه های شگفت انگیزتری از ارادت مسلمانان به اهل بیت (ع) خلق کنیم و وحدت مسلمانان را در عرصه جهانی نشان دهیم. جهان با ثبت تصاویر جذاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید