پیشرفت 80 درصدی بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری در منطقه سفید دشت


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808665

مجید فرحزاد گفت: نیروگاه خورشیدی کوثر 5 مگاواتی بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان است که توسط بخش خصوصی با پیشرفت 80 درصدی ساخته و راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ مجید فرحزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در بازدید از نیروگاه خورشیدی استان گفت: نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی کوثر بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان در حال ساخت و راه اندازی از بخش خصوصی با 80 درصد است. پیش رفتن.

وی در ادامه گفت: کاهش آلودگی، مدیریت مصرف برق، صرفه جویی در منابع سوخت و… از جمله مزایای بهره‌وری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است و افزود: با توجه به ظرفیت مناسب تولید 200 مگاوات انرژی استان، میزان برق از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی اندازه‌گیری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: مشترکین یا متقاضیانی که می توانند نیروگاه خورشیدی در منزل یا … بسازند، برای خرید تضمینی برق با آنها قرارداد می بندیم و برق آنها تا 20 خریداری می شود. سال ها.”

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در برنامه این بازدید گفت: ساخت نیروگاه های خورشیدی با توجه به کاهش آلایندگی و سایر مزایا برای استان یک ضرورت است و نگاه می کنیم. وی از دست اندرکاران اجرای این پروژه تقدیر کرد.

گفتنی است طبق بررسی های انجام شده استان چهارمحال و بختیاری به دلیل زاویه تابش خورشید یکی از مستعدترین نقاط برای احداث نیروگاه خورشیدی است که سرمایه گذاران می توانند با وجود زیرساخت های لازم به ساخت نیروگاه های خورشیدی ادامه دهند. .



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید