پیشنهاد مهاجران برای تغییر برخی اصول قانون اساسی

پیشنهاد مهاجران برای تغییر برخی اصول قانون اساسی

روز جدید عطاءالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت: در قانون اساسی که مطابق همان سال تدوین و تصویب قانون اساسی در سال 58 نوشته شده، موانع جدی وجود دارد.

دیدگاه مبنی بر ترجیح مسلمانان بر غیر مسلمانان و نیز ترجیح شیعه بر سنی که در برخی از اصول قانون اساسی به چشم می خورد، نیاز به اصلاح دارد. هر جوان ایرانی فارغ از اینکه مسلمان شیعه یا سنی، مسیحی، یهودی یا زرتشتی باشد، باید احساس کند که در فضای بسته و محدود زندگی نمی کند. اگر می توانست ظرفیت علمی، دانش و مهارت های فنی، تخصصی و تجربی خود را به حدی بالا ببرد که مورد تایید اکثریت جامعه قرار گیرد.

چرا یک جوان اهل سنت نمی تواند رئیس جمهور شود؟ یا چرا مسلمانان اهل سنت نمی توانند عید فطر و کربان و نماز جمعه خود را در تهران در مسجدی که می شناسند و خودشان اداره می کنند برگزار کنند؟ بدیهی است که چون امام جمعه دارای مقام حکومتی است، چنین امام جمعه ای می تواند مستقیماً توسط ولی قانونی و رهبر انقلاب تعیین شود.

چرا از راه های عاقلانه ای که منجر به وحدت و انسجام بیشتر جامعه می شود استفاده نکنیم و از دشمنان ملت و نظام ایران بهانه جویی نکنیم؟ آیا تابو شده ایم؟ فضای بسته ثابت نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید