پیشکسوت استقلال: صحنه هایی از پرسپولیس دیدم که من را امیدوار کرد!

پیشکسوت استقلال: صحنه هایی از پرسپولیس دیدم که من را امیدوار کرد!

مهدی پاشازاده مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه در گفتگو با “ورزش سه” در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: خب متاسفانه شرایط در فوتبال ما هرگز عادی نبوده است. اتفاقاتی که افتاد تاثیر داشت اما فکر می کنم مدت هاست به این شرایط عادت کرده ایم. همیشه همین اتفاقات می افتاد.

وی سپس ادامه داد: به هر حال دو بازی خیلی خوب بود. طرز فکر کی روش با بسیاری از مربیان دیگر متفاوت است. مشکلاتی وجود دارد؛ چه در بازی اول و چه در بازی دوم. اما روحیه تیم خوب است و خبری از این ناراحتی و خیلی چیزهای دیگر نیست. امیدوارم قبل از جام جهانی اتفاقات خوبی بیفتد.

از مهدی پاشازاده، بازیکن و کاپیتان سابق استقلال درباره نقاط قوت و ضعف تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار مقابل اروگوئه پرسیدیم که او در پاسخ به این سوال گفت: آقای کی روش اصلا دستش را نوک نداد. سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در ورزشگاه حضور داشت. نفرات را آن طور که می خواست مرتب می کرد تا امتیاز کم و زیاد شود و دستش از دست نرود. او واقعاً چیزهای خود را می داند و کار بزرگی انجام می دهد. قطعا تیم ملی ما نخواهد بود و شاید مردم بالا و پایین شوند. اتفاقات زیادی خواهد افتاد. نکته مثبت این بود که بچه ها روحیه خوبی داشتند. در نیمه دوم موفق بودیم. او از افرادی استفاده می کرد که دست خطشان به هیچ وجه قابل خواندن نبود. حالا حتی دم در نمی شود گفت که بیرانوند شماره یک است. در خط دفاع هم همینطور. این نقطه قوت تیم ملی است، نمی توانند به ما بگویند با چه بازیکنان و چه ترکیبی می خواهیم بازی کنیم.

قسمت بعدی صحبت های مهدی پاشازاده درباره نقاط ضعف تیم ملی بود و او اینگونه توضیح داد: در یک سری پست ها ضعف داریم. همانطور که دیروز دیدیم صادق محرمی از فرم خارج شده است. پورعلیگنجی با روزهای اوج خود فاصله دارد. در خط میانی هم جنگجو داریم و هم بازیکنانی که می توانند توپ را در دست بگیرند. بستگی به فلسفه آقای کی روش دارد. فکر می کنم هر بازی با آرنج متفاوت بازی می کنیم. ما در جام جهانی 1998 با همین تیم بازی کردیم اما فکر نمی کنم این بار این اتفاق بیفتد.

سوال بعدی از مهدی پاشازاده که بازیکنی مستحکم در قلب خط دفاعی تیم ملی و همچنین تیم فوتبال استقلال بوده است در مورد عملکرد ملی پوشان در آن پست و نحوه ارزیابی عملکرد کنعانی ها شجاع خلیل زاده بود. ، مجید حسینی و مرتضی پورعلیگنجی. وی در پاسخ به این سوال گفت: بازی دوستانه برای محک زدن افراد است. به نظر من کنعانی ها تقریباً در هفتاد درصد بازی خوب بودند. صحنه هایی از او دیدم که به من امید داد، اما فکر می کنم بازیکن دوم کیست، بازی به بازی متفاوت است. از طرفی نباید به مدافعان میانی زیاد دست زد. نظر دادن در مورد این پست کمی سخت است. باید منتظر باشیم و به نظر من آرنج تیم می تواند در بازی اول شگفتی های زیادی داشته باشد.

از پاشازاده که سابقه طولانی در دنیای مربیگری دارد و نزدیک به دو دهه پس از بازنشستگی در این رشته به کار خود ادامه داد، در مورد آزمون و طارمی و همچنین استفاده از ستاره پورتو در جناح بازی پرسیدیم که او پاسخ داد: را دنبال می کند. او درباره تفکرات کی روش توضیح می دهد: خب طارمی سرعت بالایی دارد و هم در کار دفاعی و هم در حمله حضور دارد. البته اینکه کی و چگونه بخواهد از آن استفاده کند مشکل است و همانطور که گفتم این موضوع می تواند برگ برنده ما باشد.

در نهایت از مهدی پاشازاده خواستیم خلاصه ای از تغییرات رخ داده در تیم ملی را بیان کند و به این سوال پاسخ دهد که سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی چگونه است. او به این سوال اینگونه پاسخ داد: با تمام احترامی که برای اسکوچیچ و زحمات او قائل هستم. من معتقدم در آن صورت شاید هیچکس مسئولیتی بر عهده نمی گرفت و البته اگر این اتفاقات خاص رخ نمی داد، چنین پیشنهادی به آقای اسکوچیچ نمی شد. با توجه به مشکلات فدراسیون و فوتبال این تبادل با تاخیر انجام شد. باید زودتر اتفاق می افتاد. البته قرار بود از آقای اسکوچیچ تمجید شود. با این زمان کم، فکر می کنم بهترین اتفاق افتاد و بهترین تصمیم گرفته شد. من به این تیم امیدوارم.

دیدگاهتان را بنویسید