پیشکسوت پرسپولیس به خریدهای یحیی امیدوار است

پیشکسوت پرسپولیس به خریدهای یحیی امیدوار است

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، سعید صادقی مهمترین سوژه نقل و انتقالات امسال به پرسپولیس پیوست.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره دهه 60 پرسپولیس معتقد است که نباید سعید صادقی را خیلی تحت فشار قرار داد و باید به این بازیکن تکنیکی اجازه داد تا با خیالی آسوده توانایی های خود را به نمایش بگذارد. همچنین با کرمانی مقدم درباره خداحافظی سیدجلال حسینی و دیگر مسائل پرسپولیس صحبت کردیم که خواندنی است.

پرسپولیس مهمترین و محبوب ترین بازیکن نقل و انتقالاتی، سعید صادقی را خرید. آیا نظری در این مورد دارید؟

سعید صادقی بازیکنی سریع، تکنیکی و خوب است که در آن شکی نیست اما یک نکته را نباید فراموش کرد. این فشار اضافی نباید روی او باشد.

چگونه میشه بیشتر توضیح بدی

همان مشکلات نقل و انتقالات شاه ماهی یا عناوین این چنینی فشار بیشتری به این بازیکن وارد می کند. البته سعید صادقی بازیکن کم تجربه ای نیست اما بهتر است به او اجازه دهیم آرام و بی سر و صدا کارش را انجام دهد.

آیا می تواند مثل گهر سیرجان برهنه در پرسپولیس بدرخشد؟ سعید صادقی فصل گذشته 14 پاس گل و 7 گل به ثمر رساند و …

با این حال بازی در پرسپولیس شرایط خاصی دارد. من بازی های سعید صادقی را دیده ام و می دانم که او توانایی های زیادی دارد. امیدوارم اینجا هم مثل گل گهر بدرخشد اما باید دو برابر در پرسپولیس کار کند. اینجا بازیکن زیر ذره بین است و کوچکترین اشتباهی بزرگ می شود.

و کوچکترین درخشندگی بیشتر نمایان است. اینطور نیست؟

درست است. یک گل در پرسپولیس یا یک پاس گل خیلی بیشتر از سایر تیم ها خواهد بود. در مورد سعید صادقی و دیگر خریدهای جدید پرسپولیس هم یک نکته را بگویم.

خوش آمدی؟

جای خوشحالی است که همه بازیکنان جدید به خاطر علاقه به پرسپولیس در دل و جان سرخ شده اند. سعید صادقی در گفت و گوی خود گفته که همه خانواده های من پرسپولیسی هستند. سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر هم همینطور و علیرضا بیرانوند یکی از ماست. اینکه این افراد به خاطر عشق به پرسپولیس پرسپولیسی شدند ستودنی و ارزشمند است.

به نظر می رسد مدیران باشگاه پرسپولیس هم در مذاکره با ستاره های فوتبال موفق عمل کرده اند؟

این افراد از لیست یحیی گل محمدی بازخرید شده اند، اما نمی توان تلاش های آقای درویش و دوستانش را نادیده گرفت. موفقیت در فصل نقل و انتقالات نشانه خوبی برای فصل جدید است. فکر می کنم پرسپولیس درس خوبی از نقل و انتقالات فصل گذشته گرفت. بنابراین سراغ افرادی رفت که در امتحان مردود شدند و لباس ملی پوشیدند.

راستش را بخواهید اگر اشتباه نکنید در اولین بازی مقابل پرسپولیس مقابل نیروی زمینی یک گل زدید و یک پاس گل دادید. چطوری آماده شدی؟

بله، آن زمان به اندازه الان تبلیغات و رسانه یا فضای مجازی وجود نداشت. این ممکن است مزایایی داشته باشد و تازه واردان پرسپولیس یا استقلال بتوانند راحت‌تر کار خود را شروع کنند. فکر می کنم الان بیشتر فضای مجازی روی بازیکن فشار کاذب وارد می کند.

آیا می دانید سیدجلال حسینی نیز برای همیشه از فوتبال خداحافظی می کند؟

سیدجلال حسینی یکی از بهترین و باثبات ترین مدافعان تاریخ فوتبال این کشور است. بازیکنی که خیلی کم اشتباه و با زور بازی می کند و من هم به نوبه خود باید به این بازیکن بگویم از ثابت بودن و دوست داشتنی بودن خسته نباشید. او در 5 سال پیاپی قهرمانی پرسپولیس نقش زیادی داشت و کاپیتان بزرگی بود. امیدوارم باشگاه پرسپولیس قدر سید جلال را بیشتر بداند.

ظاهرا او به کادرفنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

این تصمیمی است که یحیی گل محمدی باید بگیرد، اما در کل مربیگری از طریق فوتبال دنیایی بسیار بسیار متفاوت و متفاوت است. من خودم 180 درجه با زمان بازی در دوران مربیگری تفاوت داشتم و شرایط فرق می کند. سیدجلال حسینی در سطح ملی و باشگاهی تجربه زیادی دارد و مطمئنا می تواند در عرصه مربیگری موفق باشد.

یاران یحیی گل محمدی هم یکی پس از دیگری پرسپولیس را ترک کردند. آیا چیزی برای گفتن در این مورد دارید؟

حمید مطهری که یکی از بچه های خوب با دانش فوتبالی ماست، مربی ارشد نساجی شده و باید به او تبریک گفت. امیدوارم به عنوان مربی موفق باشم. در مورد بقیه بهتر است یحیی گل محمدی نظر بدهد اما با شناختی که از سرمربی پرسپولیس دارم مطمئن هستم که افراد مناسبی را برای کمک مربی انتخاب خواهد کرد. از این نظر باید به یحیی گل محمدی اعتماد کنیم چرا که او در حال حاضر مربی باتجربه ای است که به خوبی می داند چه کسانی برای پرسپولیس خوب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید