پیشکسوت پرسپولیس از خریدهای جدید یحیی تمجید کرد

پیشکسوت پرسپولیس از خریدهای جدید یحیی تمجید کرد

با محمد نصرتی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت این تیم و معرفی رضا درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه و البته مشکلات پایان ناپذیر پرسپولیس گفت وگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس پس از شکست مقابل فولاد در سوپرجام، در دیداری مهم مقابل نساجی پیروز شد. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

پرسپولیس در سوپرجام به دلیل اختلاف بر سر چند موضوع مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تمرکز کافی نداشت. از طرفی استعفای آقای گل محمدی به دلیل عدم استقبال بود. در این دیدار اما پرسپولیس مقابل نساجی عملکرد بسیار خوب و با انگیزه ای داشت و با امتیاز کامل و بازی بسیار خوب روند خوب خود را آغاز کرد و امیدوارم در طول فصل به این روند ادامه دهد و بتواند دل هواداران بی شمار و محترم را شاد کند. .

عملکرد هنانوف و صفروف را چطور دیدید؟

فکر می کنم هر دو بازیکن خوب هستند و قطعا بهتر خواهند شد. نکته ای که برای بازیکنان تاجیکستانی و تکنیک خوب پرسپولیس مهم است پیشرفت آنهاست که هر روز بهتر کار می کنند و با تیم کنار می آیند. فکر می کنم خیلی از بازیکنان خوب آینده دارند و می توانند به این تیم در راه قهرمانی کمک کنند.

عملکرد دراویش را در این مدت چگونه ارزیابی می کنید؟

از زمانی که دارویش روی کار آمد، تیم تغییرات خوبی داشته و روند خوبی داشته است و فکر می کنم شرایط در تیم بسیار بهتر شود. در مجموع عملکرد پرسپولیس با وجود مشکلات زیاد، تغییرات نیم فصل، بلاتکلیفی در هیئت مدیره، عدم حضور مدیرعامل و همچنین اتفاقات اول فصل و جدایی یک سری از بازیکنان کلیدی که بسیار خوب بود، خوب بود. خوب و قابل قبول با این مشکلات. در مقایسه با گذشته، این تغییرات کمی بیشتر طول کشید. آنها در این لحظه حساس نمی توانستند خریدهای خوب بیشتری داشته باشند و فکر می کنم تیم تاکنون به طور میانگین دو امتیاز در هر بازی داشته است. باید ببینیم بعدش چه می شود، پول حرف اول و آخر را می زند و شاید پرسپولیس نتوانسته خودش را به درستی تقویت کند و شاید هم به خاطر همین مشکل.

نظرت در مورد بازگشت رضایان و اینکه پرسپولیس همچنان به بازیکن جدید نیاز دارد چیست؟

خب رامین بازیکن باکیفیتی است و در بالاترین سطح بازی کرده است. قطعا رضایان می تواند در طول فصل به پرسپولیس کمک کند و جناح راست این تیم را فعالتر و قوی تر از گذشته کند.

به نظر من پرسپولیس همچنان به بازیکن نیاز دارد و باید هر چه زودتر یک مهاجم به تیمش اضافه کند. مهاجمی که بتواند در هوا موثر باشد و زوج خوبی با عبدی تشکیل دهد. در این بین بالاخره نفهمیدیم که القطر چه شد. اگر قرار است عمل کند باید زودتر این کار را انجام دهد و به فصل بعد برسد و اگر نیازی به عمل ندارد هر چه زودتر تکلیفش مشخص شود تا کادرفنی برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

شانس پرسپولیس برای قهرمانی در این فصل چقدر است؟

پرسپولیس قطعا شانس زیادی دارد. مدعیان اصلی قهرمانی پرسپولیس استقلال و سپاهان هستند. فوتبال مجذوب غیرقابل پیش بینی بودن خود است و در آینده هر تیمی که بهترین و بیشترین تلاش را بکند به این امر خواهد رسید. پرسپولیس انگیزه خوبی دارد و قطعا شانس زیادی دارد چرا که در همه خطوط اعم از دفاع، خط حمله، خط دروازه و… روند مثبت و رو به رشدی دارد. مهمترین عامل انگیزه است. تعدادی از تیم ها بعد از چندین قهرمانی اشباع شده اند اما خوشبختانه همه اعضای تیم پرسپولیس اعم از کادر فنی و بازیکنان بارها نشان داده اند که توانایی و انگیزه قهرمانی را دارند.

یکی از مشکلات بزرگ پرسپولیس در این مدت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات بود. آنها سال ها طلبکار بوده اند و در این سال ها هیچکس به آنها پول نداده است. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

متأسفانه این اتفاقات نباید بیفتد و کار باید به گلایه و گلایه منجر شود. همانطور که گفتید همه این مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است و مدیران قبلی مجبور به انجام آن بودند. این مسائل روی آقای درویش تاثیری ندارد و امیدوارم مدیرعامل جدید کاری کند که بدهی های سال گذشته مانند گذشته نباشد و بدهی ایجاد نشود. مثلا در مورد بیرانوند خیلی ها به او حمله کردند اما من واقعا برایش متاسف شدم.

علیرضا با رفتنش تمام پول را به پرسپولیس داد و مدت ها دنبال رسیدش گشت اما مدیران قبلی پرسپولیس با او بد کردند. شکایت بیرانوند چند ماه پیش بود و نمی دانم چرا برخی به او توهین کردند.

تیم تراکتورسازی سابق شما اصلا روز خوبی ندارد. شرایط این تیم چطور است؟

خب شرایط تراکتورسازی با بازیکنان نسبتا خوب اصلا مشخص نیست و کادر فنی این تیم خوب عمل نکرد. بی ثباتی و حاشیه های ریز و درشت باعث شد کار تراکتور با این هواداران پرشور به اینجا برسد. من آنجا بازی کردم و می دانم که هواداران تراکتور با تیم خود زندگی می کنند و تراکتور را دوست دارند. زنوزی از جیب خودش پول زیادی خرج کرد، اما فکر می‌کنم نبود مشاوران خوب و مدیران تراکتورسازی باعث شد. مثلاً کسی که بتواند با خارجی ها معامله خوبی کند. ببینید تراکتور اخیرا برای بازیکنانی که نتیجه ای نداشتند میلیون ها دلار به باشگاه پرداخت کرد. امیدوارم هر چه زودتر شرایط تراکتور به حالت عادی برگردد و این تیم آرام شود.

تراکتورسازی در لیگ می ماند؟

قطعا می ماند. درست است که او اکنون در منطقه سقوط به سر می برد اما قطعا وضعیت این تیم بهتر خواهد شد و با حمایت هواداران نتایج تراکتورسازی افزایش می یابد و شرایط بهتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید