پیش بینی اصولگرایان 9 ماه پس از آغاز ریاست جمهوری

پیش بینی اصولگرایان 9 ماه پس از آغاز ریاست جمهوری

اکنون اما نه تنها وعده های مختلف رئیس جمهور جدید عملی نشده است، بلکه هر روز مشکلی به مشکلات کشور اضافه می شود که دولت تنها در سکوت واکنش نشان می دهد. اصولگرایان و حامیان دولت کم کم مشکلات را می پذیرند و از تریبون های رسمی اعلام می کنند. به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سوی موکلان خود نیز تحت فشار هستند، مجبورند با دولت صادقانه تر رفتار کنند. با وجود این، جریان اصولگرا عموماً تمایلی به اعتراف به ضعف دولت ندارد و به نوعی سعی در پیوند دادن وضعیت دولت به مسائل دیگر از جمله دولت سابق دارد.

پای روحانی هنوز وسط است!
مطالبات مردم برای بهبود وضعیت معیشتی نیز با عملکرد حسن روحانی مرتبط است و با گذشت نزدیک به 9 ماه از پایان دولت روحانی، پای او قطع شد.
ترکیب کابینه ممکن است به زودی تغییر کند، همانطور که اکنون انتظار می رود. به همین دلیل اصولگرایان راهبرد جدیدی را دنبال می کنند تا نه تنها در صورت تغییر کابینه ضرر نکنند، بلکه دولت را به عدم ایجاد تغییرات کافی متهم کنند.
اظهارات حمیدرضا ترگی از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی در این زمینه قابل توجه است. وی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اولویت های جریان اصولگرایی در سال جاری، گفت: اصولگرایان امسال باید با وحدت و انسجام بیشتر دولت را یاری کنند تا دولت به عهد خود عمل کند و مردم طعم شیرین انقلابی گری را بچشند. حکومت . . البته تعامل با دولت ایجاب می کند که دولت برای نیروهای انقلابی ارزش قائل شود و از آنها بیشتر استفاده کند. «هنوز بدنه سیاسی در دست نیروهای انقلابی نیست و همان نیروهای گذشته هستند که معمولاً در اختیار دولت نیستند، بنابراین نارضایتی هایی همچنان وجود دارد.
ترکی اظهارات خود را بیان می کند زیرا بسیاری از پست ها در ماه های اخیر به سرعت تغییر کرده اند و نیروهای مرتبط با دولت جایگزین شده اند. اتفاقا بر خلاف گفته ترچی، یکی از جنجالی ترین اقدامات دولت در ماه های اخیر، انتصابات دولتی است، زیرا انتصابات به جای استفاده از معیارها و شایستگی ها، بیشتر از روابط دوستانه و خانوادگی استفاده می کنند. اما دولت و سیدابراهیم رئیسی از ابتدا می‌گفتند که می‌خواهند از همه نیروهای ذی‌صلاح کشور صرف نظر از پیشینه سیاسی‌شان استفاده کنند و به همین دلیل در مقطعی فراخوان عمومی کردند، اما در عمل اتفاقات دیگری افتاد. .
با این حال به نظر می رسد اصولگرایان به نوعی سعی در اصلاح وضعیت ضعیف دولت اصلی دارند. علاوه بر این، عمدتاً به دلیل ضعف دولت، با تقابل و تنش داخلی بین نیروهای سیاسی اصولگرا مواجه هستند و به همین دلیل ادبیات جدیدی را مرور کرده اند.

اصولگرایان از دولت منسجم انتقاد نمی کنند
این فعال سیاسی مترقی اصولگرا درباره علت انتقاد برخی اصولگرایان از دولت نیز گفت: اصولاً نیروهای انقلابی و اصولگرا هرگز از نگاه انتقادی خود دست برنداشته اند، زیرا دولت جریان خودشان است. الان هم اگر مشکلی می بینند تذکر می دهند و می خواهند رفع شود. در مورد برجام، نقدها به این صورت است که 100 درصد مطالبات را اعلام کنند تا دولت بتواند پشتوانه و قدرت خوبی در مذاکره داشته باشد و حداقل 80 درصد خواسته های ایران را محقق کند.
ترکی در پایان با بیان اینکه کار دولت بر اساس اصولگرایی بوده است، گفت: رئیس جمهور از همان ابتدا تاکید کرد که بر اساس یک جریان سیاسی خاص رأی نیاورده است. درست است که نیروهای انقلاب و تشکل های اصولگرا از رئیس جمهور حمایت کردند، اما ایشان به کسی قول استفاده در دولت ندادند. آنها نسبت به کار دولت حساس هستند و در صورت مشاهده مشکل به دنبال اصلاح آن هستند تا با تذکر و انتقاد، کار دولت را بهبود بخشند.»

روحانی هشت ماه پیش رفت
این حربه اصولگرایان مورد انتقاد برخی از همفکران سیاسی نیز قرار گرفته است. حدود هشت ماه از رفتن حسن روحانی و دولتش می گذرد، اما دردی که هنوز التیام نیافته است، مردم شب عید سختی را سپری کرده اند و اکنون در ماه مبارک رمضان با گرانی طاقت فرسای مواد غذایی زیر قیمت زیادی قرار دارند. فشار.”
موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی و سازمان حمایت وزارت صمت نیز به عنوان ناظر بازار نقش خوبی دارند. تولید گوشت، تخم مرغ و شیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اتفاق جدیدی برای مردم نیفتاده است، “مصرف نیز به دلیل افزایش قیمت ها کاهش می یابد. اقتصاددانان دولتی به این سوال پاسخ می دهند که راز انفجار قیمت چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید