پیش بینی قیمت جدید ارز در روزهای آینده/دلار چیست؟

پیش بینی قیمت جدید ارز در روزهای آینده/دلار چیست؟

روز جدید : بررسی عملکرد یک هفته ای قیمت دلار در بازار نشان می دهد که دلار در هفته گذشته حدود 400 تومان افزایش یافته است.

بر این اساس هر دلار آمریکا در پایان هفته از حدود 32 هزار و 600 تومان به 33 هزار تومان رسید. این نشان می دهد که از ابتدای آبان ماه بازار ارز تمایل به افزایش قیمت داشته است.

البته دلار از ابتدای پاییز دو بار وارد کانال 33 هزار تومان شد و دوباره کاهش یافت. یک بار در 20 مهر ماه کانال 33 هزار تومانی را لمس کرد و پس از دو روز از این کانال خارج شد. بار دیگر در 3 مهرماه هر دلار آمریکا 33 میلیون و 500 هزار تومان شد.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند در حال حاضر اخبار منفی از برجام در تغییرات قیمتی بازار ارز دور از انتظار نیست. بر این اساس کارشناسان می گویند بانک مرکزی با افزایش حجم تزریقات خود در معاملات بازار با اخبار منفی برجام مقابله کرد و از افزایش هیجانی و قابل توجه دلار جلوگیری کرد.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد که قیمت دلار در بازارهای موازی مانند معاملات توافقی و بازار متشکل نوسان محسوسی نداشته است که ممکن است حاکی از تداوم تقویت بازار توسط بازارساز باشد.

در این شرایط هفته گذشته علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که شاهد آرامش خوبی در بازار ارز هستیم.

وی گفت: منابع صادراتی نفتی و غیرنفتی به گونه ای است که هر روز بر حجم عرضه افزوده می شود و امیدواریم این امر تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازار یکپارچه ارز شاهد افزایش حجم معادل اسکناس هستیم، گفت: ابتدا این بازار داخل صرافی ها بود، بعداً معاملات روی بازار یکپارچه ارز انجام شد. نرخ ارز صرافی ها به این صورت است که هر صرافی قیمت های پیشنهادی و پیشنهادی خود را برای چند هفته در سایت بازار یکپارچه ثبت می کند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با اقدامات بانک مرکزی شاهد عمق خوب بازار هستیم.

صالح آبادی تصریح کرد: با وجود شرایط متفاوت، نوسانات ارزی در بازار کم است. در بازار آزاد نوسانات محدود و در سامانه نیما نیز نوسان محدودی وجود دارد. امیدواریم با برنامه ریزی نظارتی و سازوکار بازار شاهد این آرامش در بازار باشیم.

حال باید دید در اولین روز کاری هفته جدید آیا حرکت دلار در شبکه 33 مانند پاییز گذشته بی ثمر خواهد ماند یا بازارساز از مقاومت خود دست بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید