پیش بینی قیمت دلار امروز 22 اردیبهشت 1401; بیشترین دامنه مقاومت در برابر دلار


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838233

در سال های اخیر، دلار برای مدت طولانی هرگز نتوانسته است بالای 30 هزار تن نوسان داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تحلیلگران فنی بر این باورند که دلار برای عبور از مرز 30 هزار تن و تثبیت بالای آن کار دشواری دارد. از نظر آنها اما اگر دلار بالای 30 هزار تن تثبیت شود، ظرفیت رشد تا 32 هزار تن را خواهد داشت.

برخی فعالان می گویند با حذف دلار ۴۲۰۰ دلاری و افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر، ظرفیت ایجاد بازاری برای عرضه اسکناس آمریکا در بازار آزاد افزایش یافته است. به گفته این گروه، در سال های گذشته دولت بخشی از ظرفیت ارزی خود را صرف تامین 4200 دلار کالاهای اساسی کرده است. با حذف چنین دلاری، بازارساز می تواند ظرفیت خود را به بازار آزاد اختصاص دهد. علاوه بر این، قیمت نفت در دوره تاجگذاری بسیار پایین بود. این در حالی است که با شروع جنگ روسیه و اوکراین، قیمت نفت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این می تواند درآمدهای ارزی ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور کلی گروهی از معامله گران که عرضه بازار را عاملی تعیین کننده در روند بازار می دانند، انتظار دارند که دلار نتواند بالای مرز 30 هزار تن تثبیت شود.

در مقابل این گروه معامله گرانی قرار دارند که معتقدند افزایش انتظارات تورمی و نبود امید روشن به از سرگیری تحریم ها و لغو تحریم ها، انگیزه کافی برای ورود محتاطانه تقاضا به بازار را فراهم می کند. به گفته آنها، زمانی که تقاضای محتاطانه وارد بازار شود، عرضه ارز تنها می تواند ضربه گیر موقت نوسانات فزاینده باشد.

انتهای پیام/
منبع: آکویران

دیدگاهتان را بنویسید