پیش بینی قیمت عجیب ارز/دلار تا پایان سال به چه عددی می رسد؟

پیش بینی قیمت عجیب ارز/دلار تا پایان سال به چه عددی می رسد؟

رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی های جدید این سازمان گفت: بر اساس مدل سازی جدید انجام شده بر اساس شرایط فعلی نرخ ارز در سال 1402 حداکثر 52 هزار تومان است. .

محمد جعفری چندی پیش در خصوص گزارش غیررسمی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیش‌بینی غیرعادی نرخ ارز در سال 1406 اظهار داشت: این گزارش بر اساس مدل‌سازی سال 1398 تهیه شده است، اما لازم به ذکر است که این گزارش براساس سناریوی فروش سال 1385 است. 1000 بشکه نفت فرموله شد و با تغییر این فرض، نتیجه تغییر کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرض این گزارش فروش تنها 200 هزار بشکه نفت در روز است، گفت: این میزان فروش کمترین ارزش فروش نفت در سال های اخیر است که در سال 2019 اتفاق افتاده است و طبیعتا با تغییر این پیش بینی ها تغییر خواهد کرد. فروش . در حال حاضر مجموع فروش نفت و میعانات گازی نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز است، بنابراین پیش بینی ها بسته به این میزان صادرات نفت و میعانات گازی متفاوت خواهد بود.

رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی های جدید این سازمان گفت: بر اساس مدل سازی جدید انجام شده بر اساس شرایط فعلی نرخ ارز در سال 1402 حداکثر 52 هزار تومان است. . نتیجه مدل تهیه شده نشان می دهد که در سال 1406 قیمت ارز یک سوم نرخ گزارش قبلی خواهد بود که البته باید ضریب خطای حدود 5 درصد را در این زمینه در نظر گرفت.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت که این محاسبات در حالی انجام می شود که در شرایط فعلی تحریم ها، اما افزایش بهره وری و اعمال الزامات رشد 8 درصدی و محدودیت تورم است.

دیدگاهتان را بنویسید