پیش بینی مصباحی مقدم: رشد 8 درصدی در سال آینده حتی بدون توافق با برجامی

پیش بینی مصباحی مقدم: رشد 8 درصدی در سال آینده حتی بدون توافق با برجامی

روز جدید یکی از اعضای شورای مناسبت گفت: اگر مذاکرات منجر به توافق شود، قطعا آثار و نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت و اگر به این نتیجه نرسید که هنوز امکان وجود دارد، دولت کاری کرده است که مردم انجام داده اند. انجام نشده است. حساس به. «موضوع به حاشیه رانده شده است، بنابراین هیچ اثر روانی وجود ندارد.

دولت سید ابراهیم رئیسی می گوید که توانسته تورم را مهار کند و در سال آینده به رشد اقتصادی 8 درصدی برای کشور دست خواهد یافت.

حجت الاسلام گلمرضا مصباحی مقدم درباره عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: از شهریور تا اسفند دولت و کابینه آقای رئیسی خوب، مفید و کارآمد بود. دولت توانسته هم مشکل تاج را کنترل کند و هم نیازهای عمومی مردم را برآورده کند.

وی افزود: امروزه در دسترس بودن کالاهای اساسی به سطح بسیار بالا و مطمئنی رسیده است. دولت توانسته قیمت ارز را کنترل کند، به همین دلیل شاهد ثبات نسبی قیمت هستیم، هرچند کار هنوز تمام نشده است. سفرهای کشوری رئیس جمهور نیز امیدوارکننده و دلگرم کننده بود. امیدوارم سال 1404 ادامه این حرکت خوب دولت باشد و دولت بتواند وضعیت اقتصادی کشور را بیش از پیش بهبود بخشد و رضایت مردم را تضمین کند.

وی گفت: یکی از خوبی های دولت این است که مشکلات اقتصادی مردم را به مذاکره ربط نمی دهد. اگر مذاکرات به توافق منتهی شود قطعا آثار و نتایج بهتری خواهد داشت و اگر به این نتیجه نرسید که هنوز احتمال وجود دارد، دولت کاری کرده است که مردم نسبت به آن حساس نیستند و این موضوع به حاشیه می رود. وجود ندارد

وی با اشاره به مجوز مجلس برای حذف ارز ترجیحی از سوی دولت، ادامه داد: اگر ارز 4200 تنی بخواهد در سال آینده حذف شود، دولت حساس است که این اتفاق عواقب بدی نداشته باشد از طریق این ارز تامین شد. 60 میلیون نفر کارت خرید ارائه می کند البته حذف 4200 تومان باید به آرامی و به تدریج انجام شود تا شوک روانی ایجاد نشود.

یکی از اعضای شورای تشخیص گفت: در مجموع معتقدم مذاکرات با شکست مواجه می شود، این مانع بزرگی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیست. روابط ما با همسایگان نسبت به گذشته بهبود یافته است که منجر به افزایش صادرات کشورمان به کشورهای همسایه شده است. فروش نفت ما هم از نظر مقدار و هم از نظر قیمت افزایش یافت. آنها نشان می دهند که انشاءالله آینده بهتر از گذشته است.

وی افزود: حتی اگر مذاکرات به سرانجام نرسد، جا برای رشد 8 درصدی وجود دارد، زیرا امسال که دولت آقای رئیسی بیش از نیم سال روی کار بود، 4.3 درصد رشد داشت، بنابراین در سال 1401 می توان به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور دست یافت.» بله، حتی اگر مذاکرات هسته ای به توافق نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید