مصباحی مقدم: نسل جوان آینده ای برای خود نمی بیند

مصباحی مقدم: نسل جوان آینده ای برای خود نمی بیند

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم بدهند تا مشکلات را حل کنند. مبارزه با فساد باید جدی‌تر گرفته شود، رانت‌خواری متوقف شود و صلح در میان ملت و سرمایه‌گذاران حاکم شود. یکی از اثرات ناآرامی ها خروج سرمایه از کشور است و خروج سرمایه بر افزایش قیمت ارز تاثیر می گذارد.

غلامرضا مصباحی محمدی در گفتگو با جماران درباره سفر قالیباف رئیس مجلس به قم و دیدار با بزرگان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: بزرگواران همواره مشکلات مردم را پیش روی دولتمردان برجسته می کنند. آنها زبان مردم در مقابل مقامات و روسای جمهور کشور هستند. طبیعتاً وقتی دولت با رئیس مجلس مواجه می شود، مشکلات مردم را به یاد می آورد و هشدار می دهد. اقدامات انجام شده توسط مراجع ذیصلاح بسیار مناسب است.

وی با طرح این سوال که اکنون در خصوص مشکلات چه باید کرد؟ وی افزود: در شرایط بدی هستیم. از یک سو شاهد تحریم های اقتصادی و از سوی دیگر فشارها و افزایش تحریم های اروپا هستیم. به دلیل ناآرامی های اخیر در کشور و درگیری با شورشیان، چپ و راست اروپایی ها ما را تحریم می کنند.

وی ادامه داد: اینکه مذاکرات برجام به بن بست خورده و به نتیجه نرسیده است، فضا را غیرقابل تحمل کرده است. به این معنا که از نظر روانی فشار را دوچندان کرد. همه اینها دست به دست هم داده و بر تورم، ارز و کالاها تأثیر گذاشته است. مصباحی محمد گفت: امیدواریم دولت، مجلس و قوه قضائیه با هم همکاری کنند تا مسائل حل شود. مبارزه با فساد باید جدی‌تر گرفته شود، رانت‌گرایی متوقف شود و ملت و سرمایه‌گذاران آرامش داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه نسل جوان ما در شرایطی هستند که آینده ای برای خود نمی بینند. افراد تأثیرگذار به ویژه کسانی که به فکر نسل جوان هستند باید مایه دلگرمی و امید جوانان باشند. اگر خدای ناکرده نسل جوان ما در این راه ناامید بماند، بر آینده کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مصباحی مقدم افزود: اگر این کشور نیاز به اصلاح دارد چه کسی باید آن را اصلاح کند؟ این نسل جوان باید کشور را اصلاح کند. جوانانی که تحصیل می کنند دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و در دانشگاه ها به ویژه نخبگان تحصیل می کنند. آنها هستند که آینده کشور را می سازند. خواص موثر بر نسل جوان؛ املاک و املاک سیاسی و فرهنگی که در مسائل اجتماعی فعال هستند و به نوعی چشم و چراغ مردم و نسل جوان محسوب می شوند باید به گونه ای تبیین و تبیین کنند که برای نسل جوان ما روشن شود که این گونه حوادث و فشارهای خارجی و مشکلات داخلی که انقلاب ما با آن دست و پنجه نرم می کند، برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد، بلکه تکرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید