پیمان بابایی، ترک زشتی که هرگز محبوبیتی نداشت


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882223

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی در حالی با حاشیه های زیادی به استقلال پیوست که هیچ گاه چهره محبوبی در بین هواداران این تیم نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، هر چقدر بخواهیم فوتبال با استانداردهای حرفه ای تماشا کنیم، باز هم نمی توانیم به این راحتی از محبوبیت بازیکن بومی چشم پوشی کنیم. حتی در فوتبال دنیا هم این موضوع را با رنگ و درخشش کمتری می بینیم و البته اگر کل دنیا را در این موضوع بگنجانیم، همیشه این قضیه در آذربایجان، تراکتور و تبریز متفاوت است!

اگر بتوانید ترکی صحبت کنید و محل تولد شما تبریز یا هر شهر ترکیه ای در ایران باشد، برچسب بومی و محبوب خواهید داشت. محبوبیتی که برای هر بازیکن دیگری می تواند بسیار دشوار و گران باشد. حالا یا با تمرینات مستمر، بازی های چهره به چهره درخشان و طولانی یا نبردهای اینستاگرامی و مصاحبه های پوپولیستی! اما یک بازیکن بومی همه این چیزها را در یک شب بدون انجام هیچ یک از این کارها می بیند. تی تی ها عشق و علاقه خود را بدون تردید به زبان دیگرشان می دهند، انگار که برادر یا پسر خودشان آن رنگ قرمز دوست داشتنی را پوشیده است، عشق بی حد و حصر که البته می تواند یک شمشیر دو لبه باشد و نمونه هایی از هر دو لبه متفاوت را بارها دیده ایم.

با تمام توضیحاتی که داده شد باید به طرز عجیبی به این نکته اشاره کرد که هیچ یک از شروط فوق هرگز در مورد توافق بابایی صادق نبوده است! پیمان متولد تبریز است و حتی فوتبالش را از تراکتور شروع کرده و محصول آکادمی آن باشگاه است. بابایی حتی در تیم رویایی تونی اولیویرا هم حضور داشت و در اولین دوره قهرمانی تیم محبوب آذربایجان حضور داشت. او قبل از تصمیم برای پیوستن به استقلال هرگز در تیمی غیر از تیم های شهرش بازی نکرده بود و حتی حضورش در سومقایت به دلیل شباهت های زبانی و فرهنگی آذربایجان، ایران و جمهوری آذربایجان نمی تواند حاشیه ساز باشد. برای او از نظر هواداران. عجیب است که با همه این خصوصیات ذاتی برای محبوبیت پیمان، این ترک اوگلی هرگز در بین تی تی ها محبوبیت نداشت و مردم پرشور پیمان را با این جنون خاص دوست نداشتند.

مهم ترین دلیل این اتفاق شاید انصراف بابایی از حضور در تراکتورسازی در ابتدای فصل باشد که در اواسط فصل به قرمزپوشان پیوست. پیمان پس از ثبت آمارهای خوبی در مهندسی مکانیک مورد توجه تیم بزرگتر شهر قرار گرفت اما در نهایت حاضر نشد در تیم اولویت دار هواداران و مالک دو تیم قرار بگیرد. همان روزهایی بود که بابایی از بیت معروف «من به این گلبرگ افتخار می کنم» در داستانی استفاده می کرد و به نوعی طرفداران فکر می کردند زبانشان برایشان سنگ تمام گذاشته است! البته بعد از آن پیمان به تراکتور پیوست اما ذهنیتی که از او شکل گرفت و البته رفتار سرد و سردش که به خاطر شخصیت او بود باعث شد بابایی هرگز محبوب نشود.

حالا که مسیر مرد یخی از تراکتور منحرف شده است، به نظر می‌رسد هواداران تراکتور مثل کوچ‌های سابق در تبریز تلخ نیستند، بلکه بیشتر به دنبال تمسخر پسری هستند که هرگز دوست نداشتند اما فرصتی برای ابراز بی‌علاقگی پیدا نکردند. با این حال پیمان در پست خداحافظی خود از جملات زیبایی استفاده کرد که شاید اگر در طول فصل از چنین کلماتی استفاده می کرد و هوادار رفتار نمی کرد و از رسانه ها دوری نمی کرد، شرایط برای او در این مدت آنطور که ذکر شد فراهم نمی شد. البته باید منتظر ماند و دید سیاست «گلبرگ پرافتخار» در قبال هواداران باشگاه جدیدش چگونه خواهد بود.

حامد حاجی محمدی; فعال در عرصه ورزش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید