پیوند عضله صورت برای اولین بار در اراک انجام می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بنیامین رحمتی متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به عمل موفقیت آمیز ترمیم عصب صورت یک بیمار در اراک گفت: این عمل در بیمارستان امیرکبیر اراک توسط تیم بسیار قوی بر روی مردی 31 ساله انجام شد. که تحت عمل جراحی تومور قاعده جمجمه قرار گرفته است.«فلج عصب صورت انجام شد.

وی افزود: جراحی ترمیم عصب صورت یکی از رایج ترین روش های درمان عصب آسیب دیده صورت است.

رحمتی تاکید کرد: وظیفه اصلی عصب صورت کنترل ماهیچه های حالت چهره است، اما کارکردهای فرعی دیگری مانند حس چشایی در دو سوم جلوی زبان و غیره وجود دارد.

این جراح سر و گردن گفت: عصب صورت به ما این امکان را می دهد که لبخند بزنیم، چشمان خود را ببندیم، پلک بزنیم و سایر احساسات خود را بیان کنیم. حالات ضعیف صورت و دشواری در انجام فعالیت های عادی مانند صحبت کردن و غذا خوردن باعث ایجاد مشکلات روانی بسیاری در ما می شود.

رحمتی افزود: زمانی که عصب صورت درگیر می شود، فرد دچار عارضه ای به نام فلج صورت می شود که در گذشته به آن قوت، اسکولیوز و انحراف نیز می گفتند. امروزه با جراحی قابل درمان است.

وی گفت: فلج بل، ضربه، عفونت، بیماری یا تومور، نوروما یا سکته و سکته مغزی از مهم ترین علل فلج صورت هستند. ضعف در بازوها و پاها در یک طرف بدن، تغییر در بینایی از علائم فلج صورت ناشی از سکته مغزی است. بنابراین با توجه به اینکه تشخیص سکته مغزی و سایر علل فلج صورت ممکن است مشکل باشد، توصیه می شود با مشاهده هرگونه علائم فلج صورت، سریعاً فرد را به مرکز درمانی ببرید یا با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید