پیکرهای حادثه گوهرشاد در قبرستان منطقه پایین در خیابان مشهد تشییع شدند/ جمع آوری و انتقال پیکر شهدا با کامیون


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810812

سیدی با بیان اینکه پارک وحدت فعلی مشهد یک گودال گلی سابق است، گفت: برخی اخبار از حادثه گوهردشاد حاکی از آن است که اجساد شهدا با کامیون جمع آوری و در قبرستان پایین خیابان مشهد دفن شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی سیدی، استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با صبح توس؛ وی در خصوص باغ خون و حادثه گوهرشاد گفت: در برخی گزارش های تاریخی در مشهد گودالی آجرپزی وجود دارد که محل اصلی آن پارک وحدت پایین خیابان است که زمانی آجرپزی بوده و در آن کوره ای وجود داشته است. محل. فقرای مشهد هم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در کنار گودال سفالی قبرستانی وجود داشت و امروز به پارک تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر پارک های مشهد نیز قبرستان هستند.

سیدی همچنین به گورهای دسته جمعی در رابطه با قیام گوهرشاد اشاره کرد و گفت: برخی اخبار از حادثه گوهرشاد نشان می دهد که اجساد شهدای قیام با کامیون جمع آوری شده و در قبرستان پایین خیابان مشهد دفن شده اند. “

استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد اذعان داشت: برخی منابع درباره هویت افراد این گورهای دسته جمعی قیام گوهردشاد نوشته اند، اما نقل قول قطعی نیست و هر اتفاقی که رخ داده در یک مکان دفن شده است. مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید