پیکر حاج احمد متوسلیان در تهران است

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792188

حمید داودآبادی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: 24 اسفند 97 حاج کاسم شخصاً به من گفت که جنازه حاج احمد متوسلیان و همراهانش در تهران مبادله شده است، اما آقایان گفتند DNA با هم مطابقت ندارد. اما هنوز اجساد را دفن کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده حمید داودآبادی نویسنده و راوی دفاع مقدس سه شنبه شب در میزگردی در مجتمع ناشران کوم گفت: زمانی که هرمشهر صدام را اشغال کرد، گفته بود اگر ایران معمر (هورمشهر) را فتح کند، کلید بصره را می دهم. ایرانی ها هرمشهر از ایران آزاد شد. در آن زمان دو ابرقدرت شرق و غرب از پیشروی ایران بیم داشتند.

وی گفت: یک گروه تروریستی فلسطینی به نام ابو نزار که مزدور اسرائیلی بود، سفیر اسرائیل را کشت که منجر به حمله اسرائیل به لبنان شد، خود این گروه نیز به رسمیت شناختن وظیفه ماست که این ترور را انجام دهیم، تصمیم عجولانه. و عازم لبنان شد اما متوجه شد که این جنگ یک بازی است و حتی ارتش سوریه عملیاتی انجام نداده و در جلسه ای به نیروهای ما اجازه حرکت به مناطق جنگی را نداده است.همه شما فریب خوردید و سریع برگردید.اول ضربه ای که ما از این فریب خوردیم، اتفاقی بود که برای حاج احمد متوسلیان افتاد و آن را از دست دادیم.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: بسیاری از موارد نیاز به ذکر است اما برخی به بهانه پنهان کاری نمی گویند در حالی که چهل سال از این ماجرا می گذرد و دیگر پوشیده نیست که نمی گویند. مشکلات را به بهانه حادثه گزارش کنید.«حاج احمد دو شاهد بودند، دو نفر از شیعیان به نام های عماد و فواد که هنوز در قید حیات هستند، پشت خودروی حاج احمد راندند و شاهد ماجرا بودند.

داوود آبادی گفت: 25 سال برای یافتن این دو شاهد تحقیق کردم اما هیچکس نام آنها را به من نگفت. حتی با شهید رکن آبادی هم در این باره صحبت کردم و او گفت در یکی از تحقیقات نتوانستیم نامشان را بگوییم. من تصادفاً اسم این دو نفر را فهمیدم اسم یکی فواد محسن شکور و یکی عماد است وقتی چهار سال پیش رفتم به من گفتند خیلی عجیب است شما اولین ایرانی هستید که از ما پرسیدید. یک سوال در مورد این قضیه که فالانژهای مسیحی لبنان ماشین حاج احمد را متوقف کردند و با تپانچه به صورت او شلیک کردند.

روابط دفاع مقدس افزود: کمیته های زیادی روی پرونده حاج احمد متوسلیان کار کردند که هیچ کدام پاسخگوی مردم و خانواده ها نبودند و حتی زمانی که کمیته ها تغییر کردند، کمیته قبلی حتی یک ردیف گزارش به کمیته بعدی نداد. و آنها از صفر شروع کردند. “آنها انجام دادند و تحقیقات خود را انجام دادند. هرچه می گویم با سند است. اگر اشتباه می کنم به من می گویند. حتی اعلام کردم که حاضرم رایگان روی این پرونده کار کنم. برای تعیین اندازه آن

داود آبادی گفت: 24 اسفند 97 با حاج قاسم صحبت کردم، به ایشان گفتم که 25 سال در پرونده حاج احمد کار می کنم و به این نتیجه رسیدم که حاج احمد شهید است. حاج قاسم گفت هر چهار نفر شهید بودند. پیکر حاج کاسم در تهران است حاج قاسم گفت که پیکر هر 4 شهید در تهران است حاج کاسم گفت که چند سال پیش مبادله ای داشتیم که جنازه ها را از زیر همان ساختمانی که هنوز نیامده اند به تهران آوردیم. دفن شده است اما نمی دانیم چرا وقتی اجساد را مطابقت نمی دهند دفن نمی کنند و اگر چنین است چرا به مردم اطلاع نمی دهند که پیکر شهید احمد متوسلیان و یارانش شناسایی شده است.

نویسنده دفاع مقدس تاکید کرد: هیچ پرونده ای در دستگاه قضایی ایران و دستگاه قضایی لبنان در خصوص حادثه حاج احمد وجود ندارد. حتی سفارت ایران در لبنان نیز در این زمینه پرونده ای ندارد. باید بدانیم که پرونده حاج احمد تمام شده است. چرا نمی خواهند به مردم اعلام کنند و چرا این اجساد در تهران دفن نمی شوند.

وی گفت: چند سال پیش خبرهایی مبنی بر زنده بودن حاج احمد متوسلیان منتشر شد. از محسن رضایی پرسیدم چه خبر از سرنوشت حاج احمد که گفت حاج احمد و یارانش فوت کرده اند؟ اسرائیل را ببینیم.

داودآبادی افزود: من اعلام کردم که حاضرم یک ماه روی این پرونده کار کنم و نتیجه را اعلام کنم، اما آقایان قبول نکردند که تنها گروهی که برای تبادل حاج احمد اقدام کرد حزب الله لبنان بود. آنها مشاور امنیتی را به لبنان بردند. گروگان نخست وزیر اسرائیل حاج احمد متوسلیان آن را بر شمرد. اسرائیل همچنین گزارش کامل 70 صفحه‌ای را به حزب‌الله لبنان درباره آنچه در آن مبادله اتفاق افتاد، ارائه کرد. سوالی نپرس که جوابش را نمی دانم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید