الگوی رهبری حاج احمد متوسلیان مبتنی بر اندیشه امام خمینی (ره) و ولایت است.


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881754

کوتاری در مراسم بزرگداشت حاج احمد متوسلیان در تهران:

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس گفت: اگر خداگونه فکر و عمل کنیم، خداوند وعده پیروزی داده است و حاج احمد متوسلیان، امام (ره) و ولایت ایشان مصداق آن هستند. امام با دست خالی انقلاب می کند، ما هم می توانیم با دست خالی در مقابل جنگ مقاومت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس و فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت حاج احمد متوسلیان در فرخانسرای بهمن تهران گفت: حاج احمد. به عنوان یک فرمانده نظامی هرگز مردم را ناامید نکنید. او فراموش نکرد و در مدتی که در غرب کشور علیه گروهک های کومله فعالیت می کرد، مردم مریوان جز خوبی از او ندیدند و به همین دلیل وقتی حاج احمد می خواست از مریوان به مریوان برود. در جنوب کشور، همه مردم این شهر ناراحت بودند.

وی ادامه داد: حاج احمد متوسلیان با تدابیر ویژه خود در اوایل دفاع مقدس، آزادسازی دزلی را به همراه داشت و با ترفندهایی موفق شد رژیم بعث عراق را در آن منطقه شکست دهد.

کوثری تاکید کرد: حاج احمد متوسلیان در سن 28 سالگی فرماندهی تیپ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را بر عهده گرفت و در مدت کوتاهی اقدامات ویژه ای برای تجهیز و آموزش این تیپ انجام داد و در نهایت به پیروزی های بزرگی در دوران منجر شد. حمايت مقدس توسط تيپ و سپاه محمد رسول الله (ص) ساخته شد.

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس افزود: اگر خداگونه فکر و عمل کنیم، خداوند وعده پیروزی داده است و حاج احمد متوسلیان، امام (ره) و ولایت ایشان مصداق هستند می فرمایند وقتی امام با دست خالی انقلاب می کند، ما هم می توانیم با دست خالی در مقابل جنگ مقاومت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من به جوانان گفتم اگر حاج احمد را الگوی خود قرار دهید قطعاً راهی پیش روی شما نیست. حاج احمد در زمان جنگ می‌توانست بگوید این امکان وجود ندارد و من نمی‌توانم و در آن زمان ایشان درجه و مقامی نداشتند، اما بنا بر این که بسم الله مسئولیت را بر عهده گرفته بودند و توانستند عملیات را آزاد کنند. فتح المبین با 2500 کیلومتر مربع در شمال خوزستان از دشمن تا بن دندان مسلح.

کوثری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حاج احمد متوسلیان اگرچه در یکی از عملیات ها مجروح شده بود، اما با دو عصا در خط مقدم حاضر شد و حضور فرمانده در بین رزمندگان روحیه رزمندگان را بالا برد. روحیه رزمندگان منجر به آزادسازی خرمشهر شد

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حاج احمد متوسلیان ویژگی های بارز زیادی داشت، کسانی که ایشان را می دیدند می گفتند روحیه خشن دارد اما من به چشم خودم دیدم که در یکی از عملیات ها حاج احمد هر کدام را در آغوش گرفت. و هر سربازی به آنها نیرو داد. او که فرمانده یک تیپ بود آمد و کنار رزمندگان ایستاد. حتی شهدای رنجبران نیز در این جمع حضور داشتند و به گونه ای از یکدیگر تجلیل کردند که همه ما تعجب کردیم.

کوثری در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که حاج احمد بر آن تاکید داشت این است که تیپ 27 در دوران پاسداشت مقدس به نام محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) مزین شود و همه تیپ 27 را به این نام بشناسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید