چراغ سبز بهزیستی در آغاز اورژانس اجتماعی دیشموک/ درخواست موحد از رئیس سازمان اجتماعی کشور


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808850

رئیس سازمان اجتماعی کشور در پاسخ به درخواست نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی، دستور ایجاد اورژانس اجتماعی در دیشموک، بهمئی، لنده و چرام را با اشاره به فوریت و محرومیت منطقه صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از حجت الاسلام سید محمد موحد صبح در زاگرس، نماینده مردم کهیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان اجتماعی کشور دیدار و گفتگو کرد. مسائل فرهنگی و اجتماعی در نامه های جداگانه ای به علی محمد گادری، رئیس این سازمان، خواستار حل مشکلات جامعه هدف شده است.

وی در متن یکی از این نامه ها آورده است: بخشداری دیشموک یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است که به دلیل عدم توجه کافی به این منطقه، همواره شاهد خودکشی های متعدد در این منطقه هستیم. .

وی همچنین با تاکید بر اینکه این موارد مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را به همراه داشته و این شهرستان جزو اولین آسیب های اجتماعی کشور است، گفت: با توجه به لزوم توجه فرهنگی به معضل و تمایل هنرمندان و کارگردانان برجسته این حوزه. جهت تاثیرگذاری بیشتر در جامعه و اهتمام بیشتر مسئولین خواهشمند است دستور فرمایید و اعتباراتی برای این مهم توزیع نمایید تا این رویداد فرهنگی زیر نظر این سازمان در این منطقه فعالیت نماید.

حجت‌الاسلام موحد در متن نامه دیگری با توجه به گفتگوی حضوری با رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت: با توجه به اهمیت رسالت مراکز اورژانس اجتماعی و با توجه به اینکه رای‌دهنده نیازمند اقدام و توجه جدی است. فعالیت این مراکز، ما ویژه ساماندهی این شهرها هستیم.

وی تاکید کرد: فاجعه اجتماعی شهرستان لنده با وجود رصد و اعلام چندین بار هنوز به مرحله صدور مجوز و فعالیت نرسیده است.

موحد در ادامه با بیان اینکه مجوز اورژانس شهرستان چرام صادر شده و دارای خودرو است از کم کاری این مرکز گلایه کرد و افزود: مجوز اورژانس شهرستان بهمئی نیز صادر شده و کارگری دارد اما این مرکز از کمبود وسایل نقلیه پیروزی رنج می برد.

وی گفت: راه اندازی پایگاه اجتماعی دیشموک منوط به تسریع در آزمون استخدامی است و خواستار استفاده از ظرفیت و امکانات این سازمان برای قسمت های سرفاریاب، چاروسا، سوق، سرآسیاب یوسفی و بمبئی شد.

وی در سومین نامه خود آورده است: با توجه به وجود تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت در چهار شهرستان کوگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که مشکلات زیادی در زندگی دارند اما هنوز تحت پوشش قرار نگرفته اند، از شما تقاضا داریم دستور ویژه ای صادر کنید. که زحمتکشان گرانقیمت پشت سر آنها هستند.» تجدیدنظر که دارای گواهینامه Icf لازم (مصوبه کمیسیون) است در ایام نوروز و عید نوروز تحت پوشش قرار می گیرد و از خدمات و مزایای این سازمان بهره مند می شود و با تأمین اعتبار لازم، بخشی از مشکل این عزیزان حل خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در متن آخرین نامه خود به کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان اجتماعی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: انتظار می رود ویلچر معمولی، عصا، برق ارائه شود. ویلچر، تخت با تشک مواج و… دستور قطعی برای رفع مشکلات افراد توانمند در این 4 شهر صادر کنید.

علی محمد گدیری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اولین نامه حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به احسان جعفری مدیرکل امور عمومی و امور بین الملل تولید مستند منتشر شده در دیشموک.

وی در ادامه در پاسخ به نامه ایجاد و تجهیز اورژانس اجتماعی و خطاب به محمد نصیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: حق نماینده مردم کهگیلویه بزرگ استیفا می شود.

گادری خطاب به امیرحسین عرب زاده رئیس مرکز مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و توانمندسازی گفت: روند حمایت از این دسته از مددجویان باید تسریع شود و به محض اعلام ورود افراد دارای معلولیت، آنها را دریافت می کنند. باید در سامانه خدمت مستمر به این عزیزان در اولویت قرار گیرد.

وی در پاسخ به نامه اخیر نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به عسگر کاظمی معاون سازمان توانبخشی دستور مساعدت ویژه لازم را در این خصوص صادر کرد. رئیس بهزیستی از حمایت و توجه سید محمد موحد در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به سازمان و جامعه هدف تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد بتوانیم گزارش جامع تر برای استان و جامعه هدف. برای خدمات بهتر بر این سازمان نظارت کنید.

خبرنگار: عابد
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید