چراغ هایی که دیگر راهنما نیستند! دوربین های کنترل ترافیک رایگان در سراوان


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876967

معیوب بودن چراغ راهنمایی و عدم رعایت قوانین توسط برخی از رانندگان امروز در شهرستان سراوان مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ امروزه برخی ناهنجاری ها در شهرستان سراوان به وفور دیده می شود که موجب تضییع حقوق سایر افراد جامعه شده است.



شهرستان سراوان دارای مراکز دانشگاهی، فرهنگی و سمیناری بسیاری است که می توانند در فرهنگ سازی به خوبی عمل کنند، اما همچنان شاهد نقض حقوق شهروندی از سوی برخی متخلفان در این شهرستان هستیم که نارضایتی را به دنبال داشته است.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سراوان از جمله توقف و پارک در محدوده ممنوعه، سرعت زیاد، رانندگی در جهت اشتباه در خیابان های یک طرفه، عبور از چراغ قرمز و حرکات نمایشی بسیار مشهود است.

تجربه نشان داده است که با زور نمی توان چنین مشکلاتی را حل کرد، بنابراین فرهنگ سازی را می طلبد تا افراد تاثیرگذار در شهر و از طرفی آگاهی از طریق فضای مجازی نیز موثر باشد.

اما یکی از دلایلی که در روزها و هفته های اخیر باعث سردرگمی شهروندان شده است، معیوب بودن چراغ های راهنمایی و رانندگی شهر است که منجر به افزایش تخلفات رانندگی شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما، برخی از چراغ های شهر خاموش و چراغ های قرمز و سبز به طور همزمان روشن بوده که باعث ایجاد مشکلاتی در ترافیک شهر شده است.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مطلوب نیست

سلمان کامیاب شهروند سراوانی گفت: مدتی است که نگرانی ها از قوانین نامطلوب راهنمایی و رانندگی در سراوان افزایش یافته است. کافی است یک ساعت در خیابان های اصلی و فرعی شهر و حتی خارج از شهر تماشا کنید که رانندگان با سرعت 80 رانندگی می کنند، آنها به راحتی از سرعت 120 کیلومتر در ساعت عبور می کنند.

وی افزود: در بسیاری از میادین و خیابان‌ها انواع وسایل نقلیه حتی تاکسی‌ها با بی‌توجهی به تابلوی منع، راننده تصمیم می‌گیرد به چپ بپیچد و وسط خیابان را بدون برخورد با راننده و عدم دنبال کردن مسیر درست، دور بزند. رانندگان می روند و پارک می کنند و به راحتی در پیاده رو می ایستند یا در امتداد خط رانندگی می کنند نه بین لاین ها و یکی پس از دیگری انواع بوق ها را نشان می دهند و هر کجا که بخواهند توقف می کنند.

این شهروند سراوانی ادامه داد: رانندگان خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند و موتورسواران از معابر عبور می کنند و به تابلوهای نصب شده در خیابان ها، معابر و معابر توجهی ندارند.

کامیاب گفت: در جاهایی که دوربین نصب می شود یا پلیس ایستاده است به سرعت مجاز می رسد و دوباره پای خود را روی پدال گاز فشار می دهد.

وی افزود: برخی از رانندگان به راحتی در ایستگاه‌های تاکسی پارک می‌کنند، زیرا تابلوهای «ایست ممنوع» برای رانندگان زشت است و به نظر می‌رسد بسیاری از رانندگان قوانین را به‌کلی فراموش کرده‌اند زیرا قوانین را می‌خوانند تا تلاش کنند. پذیرفته شدن و تایید صلاحیت باشد و معتقد باشد که پس از دریافت گواهینامه نیازی به رعایت قوانین نیست.

لزوم نصب دوربین های کنترل تردد در سراوان

این شهروند سراوانی با بیان اینکه گاهی رفتار افراد منجر به تصادفات خطرناک منجر به مرگ می شود، ادامه داد: پیشنهاد می شود از سیستم های به روز کنترل تردد و جایگزینی سیستم های موجود با فناوری های جدید استفاده شود چرا که می تواند مفید باشد و باعث رفاه و آسایش شود. . منجر به امنیت بیشتر و صرفه جویی در هزینه شود.

کامیاب خاطرنشان کرد: بررسی مسائل مربوط به بهبود، ساماندهی و مدیریت ترافیک شهر سراوان و همچنین مسائل حقوقی و اجرایی قوانین راهنمایی و رانندگی را نباید در حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد غفلت قرار داد که نیازمند تعامل و تعامل است. همفکری با ما دیگر ارگان ها و نهادهایی هستیم که در خدمت و یکپارچه عملکردها هستیم تا بتوانیم سهم بسزایی در پیشبرد اهداف این حوزه در شهر داشته باشیم.

وی گفت: وضعیت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نگران کننده است! نهادهای مجری قانون هر از چند گاهی تخلفات را افزایش می دهند، اما افزایش تخلفات تاثیر قابل توجهی در برخی از شماره های ثبتی ندارد.

این شهروند سراوانی گفت: یکی از اقدامات جدی پلیس باید برخورد با متخلفان و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشد و تقویت اجرای پوشش جامع ترافیک و دوربین های نامحسوس برای رصد رانندگان متخلف در سطح شهر ضروری است. شهر.”

از انجام حرکات مارپیچ گرفته تا ورود افراد تاثیرگذار برای فرهنگ سازی

کامیاب گفت: پارک خودروها در پیاده روها، مارپیچ، بوق های نامنظم، عبور از چراغ قرمز و رعایت نکردن حقوق عابران پیاده از مواردی است که متاسفانه برخی از رانندگان سراوانی چندان به آن توجه نمی کنند. پلیس ممکن است نتواند افرادی را که تخلفات رانندگی می کنند ردیابی کند، در هر چهارراه و هر خیابان یک افسر پلیس استخدام کنید و پیاده روها را ببندید، اما تنها راه حل اصلی ایجاد فرهنگ حرکت در بین مردم از طریق برنامه های آموزشی و فرهنگی به ویژه چهره آموزش حضوری

وی اذعان داشت: بدون شک قانون راهنمایی و رانندگی یک قانون جامع و کامل است اما باید از ظرفیت این قانون به خوبی استفاده شود. او که می خواست قانون را اجرا کند، گفت: «بیا مشکلات را بنویس. میخوام برم! «چون حتی اگر مبلغ کمی هم جریمه شوند، برایشان اهمیتی ندارد.

این شهروند سراوانی افزود: بنابراین می توان نتیجه گرفت افرادی که از منزلت اجتماعی بالاتری برخوردارند، بیشتر از قوانین اجرایی جامعه تبعیت می کنند و در واقع رانندگی را جزئی از زندگی خود می دانند که باید به قوانین آن پایبند باشند، هرچند ممکن است امکان تجویز یکی دیگر از عوارض رانندگان متخلف این است که پس از چندین بار تخلف، گواهینامه آنها ضبط می شود و ملزم به فراگیری درس تئوری قوانین راهنمایی و رانندگی و اثبات مهارت و رعایت قوانین در مرحله عملی می شوند.

کامیاب گفت: شاید اگر فردی مجبور باشد چند روز رانندگی کند و آموزش ببیند، قوانین را بیشتر رعایت کند، اما از طرفی پلیس باید قوانین مختلفی از جمله سرعت مجاز و حتی در شهر رانندگان را رعایت کند. باید نسبت به متخلفان توجه و برخورد تندتری داشته باشد و فرهنگ صحیح رانندگی را به طرق مختلف در جامعه نهادینه کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث جرایم جاده ای و نحوه عملکرد پلیس در این حوزه از سوی دیگر با زندگی اجتماعی و روزمره مردم عجین است و پیامدهای تصمیم گیران در این حوزه در زندگی اجتماعی قابل توجه است. “



سردرگمی شهروندان در سایه چراغ های شکسته

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بی قانونی و سرکشی در شهرستان سراوان وجود دارد و قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی رعایت نمی شود که مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی افزود: شورای ترافیک بسیاری از تقاطع های شهر مانند تقاطع نبوت و شهید بهشتی، سید قطب و شهید بهشتی و چند تقاطع دیگر را برای نصب چراغ راهنمایی و رانندگی تصویب کرده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس قانون مکان یابی چراغ های راهنمایی و رانندگی، تجهیز تقاطع ها و مواردی از این دست بر عهده شهرداری ها است که در حال حاضر برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر معیوب هستند که این امر باعث سردرگمی مردم شده است.

تجلیلی گفت: مسئولان مربوطه مانند شهردار باید نسبت به تعمیر و راه اندازی مجدد چراغ های راهنمایی اهتمام داشته باشند.

وی گفت: در بسیاری از شهرهای کشور پلیس دیگر به صورت فیزیکی در تقاطع ها حضور ندارد و تنها نظارت از طریق دوربین های نظارتی انجام می شود که تمامی دوربین های سطح شهر فعال می شود تا کنترل به صورت الکترونیکی انجام شود.

فرماندار سراوان گفت: وظیفه همه دستگاه ها به ویژه ائمه جمعه و جماعات است که در نمازهای مختلف مردم را نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آگاه کنند تا توجه بیشتری به رعایت قوانین داشته باشند.

تجلیلی اذعان داشت: از سوی دیگر نهادهای فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی شهر که یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است، می توانند از فرصت های مختلف برای فرهنگ سازی استفاده کنند، زیرا تا زمانی که زیرساخت های فرهنگی ایجاد نشود، رعایت آن الزامی است. با قانون سخت است.”

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چنین مسائلی باید ابتدا در مدارس آموزش داده شود، زیرا مدرسه بهترین مکان برای فراگیری قوانین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید