چرا برد استقلال در این فصل برای پرسپولیس دردناک است؟

با اختلاف امتیاز تیم های اول و دوم جدول به 6 امتیاز در 8 هفته باقی مانده تا پایان لیگ برتر، حالا هواداران استقلال با اطمینان بیشتری درباره قهرمانی تیمشان در این فصل صحبت می کنند. این اتفاق در رفتار و شادی خاص کادر فنی و بازیکنان استقلال پس از پیروزی سخت مقابل تیم سرسخت گهر گهر نیز مشهود است چرا که به نظر می رسید آنها نیز معتقد بودند سخت ترین بازی خود را به جز دربی را تا پایان ترک کرده اند. از بازی ها هستند و در راه قهرمانی هستند.

اما شاید بد نباشد بدانید که این قهرمانی برای استقلالی ها شیرینی خاصی دارد و بالعکس برای پرسپولیسی ها زهر و تلخی مضاعف دارد.

وقتی مادربزرگ سیاه نیست

پس از پنج قهرمانی متوالی تیم پرسپولیس در دولت حسن روحانی که پس از ده سال قحطی برای این تیم به دست آمد، به نظر می رسد اولین قهرمانی استقلال در دوران بعد از روحانی پس از سال ها اهمیت ویژه ای برای استقلال و پرسپولیس داشته باشد. هواداران استقلال که معتقد بودند تیم رقیب زیر نظر مسعود سلطانی فر و آذری جهرمی و در کل دولت حسن روحانی قهرمان شده است، حالا می تواند با اطمینان بیشتری قهرمان شود چرا که سال ها مدعی صحنه سازی بود. حمایت از پرسپولیس این اتفاق نیفتاد و رقبای این تیم تضعیف نشدند، این تیم از قهرمانی در مسابقات ناکام ماند و قهرمانی استقلال در این فصل به نوعی تئوری تایید نشده ای را تایید می کند که کدام تیم با همین شرایط قهرمان می شود.

مجیدی سرافراز در مقابل جبهه مخالفان

از منظری دیگر این قهرمانی شیرینی و شیرینی خاصی را برای کادر فنی استقلال به همراه خواهد داشت چرا که در سال های اخیر گروهی همواره سعی در تخریب چهره فرهاد مجیدی در بین هواداران استقلال داشته و سعی در افزایش محبوبیت آن به لطف نمادهای 4 و 4 داشته اند. روی دروازه در دربی مقابل پرسپولیس گل زد تا حذف شود. اما پیروزی استقلال مقابل مجیدی نه تنها وزن رزومه و مربیگری مجیدی را برای ادامه کار افزایش می دهد، بلکه جایگاه او را در بین هواداران استقلال تقویت می کند و بالعکس انتقادات و فشار بر کادر فنی گران قیمت پرسپولیس را افزایش می دهد. از سوی دیگر هوادارانی که تمایلی به انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی نداشتند و در سال‌های اخیر بین منصوریان، فکری، مظلومی، مرفاوی و در سردرگم بوده‌اند، در صورت نهایی شدن نیمکت استقلال نیز به رویه واحدی خواهند رسید. در این تیم قهرمانی آبی ها در لیگ قهرمانان آسیا دور از انتظار نخواهد بود.

کادر فنی گران قیمت پرسپولیس شکست خورد

با انتشار صورت های مالی دو تیم مشخص شد کادر فنی استقلال حتی با حضور گابریل پین حدود نیمی از کادر فنی پرسپولیس را دریافت کرده و در صورت پیروزی استقلال در این فصل برخی معادلات در این زمینه به هم می ریزد. و فرهاد مجیدی با این قهرمانی خودش را ثابت خواهد کرد.

ترجمه بدون واسطه

قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی با این بازیکنان به استقلالی ها ثابت خواهد کرد که هیچ نامی بزرگتر از استقلال نیست و حتی با وجود جدایی افرادی مانند مهدی قائدی و دیاباته، این قهرمانی و اجازه واگذاری آن به افرادی مانند قاسمی نژاد، رشید مظاهری. ، بابک مرادی، عارف آقاسی و … این قهرمانی خیلی چیزها را ثابت خواهد کرد. فرهاد مجیدی در ابتدای فصل با ایستادن بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرد و حالا می بینیم که همه بازیکنان مورد نظر او در تیم خوش درخشیدند و با پاس گل یا گل خود زمینه را برای رهبری مقتدر این تیم فراهم کردند. اما از سوی دیگر کادر فنی حریف به دلیل خریدهای ضعیف در نقل و انتقالات از سوی افکار عمومی هوادارانش تحت فشار است و این موضوع به برگ برنده مجیدی مقابل حریف تبدیل شده است.

قهرمانی در میان خرابکاری رنگ

به گفته مدیرعامل استقلال، هرکسی که انگشتش در آتش باشد، در این فصل راه قهرمانی و موفقیت هر چه بیشتر استقلال را خراب کرده است. از مبحث تبلیغات محیطی گرفته تا بحث سربازی بازیکنان این تیم و برخی ارجاعات اما در صورت پیروزی استقلال همه این موارد تلخ برای استقلال شیرین خواهد بود چرا که با وجود تحمل این سختی ها موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

رکوردهای پرسپولیس در 5 سال اخیر شکسته شده است

فرهاد مجیدی در این فصل نه تنها در راه قهرمانی است، بلکه تمامی رکوردهای پیش از این برانکو و گل محمدی در پرسپولیس را نیز به ثبت رسانده است و در صورت ادامه کار با همین ریتم، رکورد با بالاترین امتیاز را در اختیار خواهد داشت. از تیم قهرمان او کمترین گل زده در تاریخ لیگ برتر را خواهد داشت. مجیدی تاکنون در 22 بازی بدون باخت هدایت تیمش را برعهده داشته است و باید دید این رکورد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. اگر میل به قهرمانی بازیکنان و کادر فنی استقلال فروکش نکند و در دربی پیروز شوند، حتی می توانند با بیشترین اختلاف امتیاز با تیم دوم قهرمانی را زودتر جشن بگیرند و این رکوردها را بشکنند.

هر چه بود هواداران پرسپولیس می خواستند اگر تیم محبوبشان برنده نشد، همه تیم ها برنده شوند به جز رقیب سنتی استقلال… چون خوب می دانند که با این قهرمانی در پایان فصل، طعنه های رنگارنگ از طرفداران رقیب باید برای سالها دوام بیاورند

دیدگاهتان را بنویسید