چرا فقط آب برخی از محله های کوم شور است؟!


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814295

مدتی است که آب برخی از مناطق قم شور شده و بسیاری از شهروندان گزارش هایی مبنی بر شوری در منطقه شیخ آباد و برخی محله های این گیاه ارسال کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، شور شدن آب در کوم داستانی است که هر از چند گاهی تکرار می شود و باعث ناراحتی ساکنان کوم می شود. آنها گلایه داشتند که چرا آب مناطق کم برخوردار کوم شور شده و مناطق غنی آب شیرین دارند.

گزارش میدانی خبرنگار قم فردا نشان می دهد که تصفیه خانه کوم در حال حاضر پاسخگوی مصرف بسیار بالای کوم نیست. سال هاست مصرف آب در قم افزایش یافته است. از طرفی ظرفیت تصفیه خانه تمیز است و با افزایش پیک مصرف آب در کوم، سیستم آبرسانی و فاضلاب باید چاه ها را روشن کرده و وارد دایره شود که نتیجه آن شوری آب است.

دلیل شورتر شدن آب منطقه نیروگاه به این دلیل است که موقعیت شبکه شهری در کوم به گونه ای بوده که آب از سرشاخه ها وارد کوم نمی شود و شبکه آب شرب کوم بر اساس آن بوده است. مدل شهر که قبلاً در Kum وجود داشت. اما در حال حاضر وقتی آب از شاخه ها وارد کوم می شود، برخی از مناطق مانند پردیسان و مهدیه، آب مستقیماً از شاخه ها وارد شبکه می شود و با آب چاه مخلوط نمی شود، اما وقتی وارد کوم می شود با آب چاه مخلوط می شود و آب مناطق شهر تحت تاثیر چاه های نمک قرار دارند.

حسن بختیاری در این خصوص با اشاره به افزایش مصرف آب در قم گفت: متاسفانه از ابتدای اسفندماه با افزایش دمای هوا و شروع تکان های منازل با افزایش آب مواجه شدیم. مصرف.”

وی با بیان اینکه مصرف آب بیش از حجم حمل و نقل از سد کوچاری به کوم است، گفت: برای جلوگیری از رکود آب در شهرستان مجبور شدیم تمام چاه های شهرستان را به بهره برداری برسانیم تا این کمبود برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به شوری محسوس آب در منابع زیرزمینی استان، یادآور شد: در یکی دو هفته اخیر به دلیل افزایش تولید چاه ها با شوری در شهر مواجه شده ایم و در غیر این صورت وجود خواهد داشت. قطعا کمبود آب است.ما در شهر با رژیم های غذایی مواجه شدیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت در روزهای پایانی سال به ویژه در خانه های لرزان خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف آب در شهر میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش و در نتیجه کاهش می یابد. شوری و کیفیت آن افزایش می یابد.

بختیاری با اشاره به وضعیت تنش آبی در کشور به ویژه در استان قم، تنها راه برون رفت از این وضعیت را صرفه جویی و استفاده صحیح از آب دانست و از همه مردم و دستگاه های اجرایی و اداری استان خواست تا در این زمینه اقدام کنند. با صرفه جویی 10 درصدی در هزینه ها به بهبود وضعیت کمک کنید. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید