چطور پرسپولیسی ها با این داوری می گویند قهرمان شده اند؟

علی چینی از دیدار استقلال و گل گهر و همچنین گل نخوردن رودی زستد در ابتدای حمله استقلال، بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و مشکلات داوری در هفته های اخیر صحبت کرد.

دیدار تیم های استقلال و گل گهر و تقابل شاگردان مجیدی و قلعه نویی را چگونه پیش بینی می کنید؟

گل گهر یکی از تیم های جنگنده لیگ است و با اینکه 7 امتیاز از دست داد اما همچنان در صدر جدول قرار دارد. شاگردان قلعه نویی همچنان به کسب سهمیه امیدوار هستند و فرهاد مجیدی باید بداند که تیمش با تیم معتبرترین مربی لیگ برتر بازی می کند. البته از سوی دیگر عده ای به بریدن ریشه استقلال پشت کرده اند. نمونه اش سربازانی بودند که از این طریق برایشان داستان می ساختند. در حالی که وحید امیری و موضوع آزادی او هنوز حل نشده است.

در روزهای اخیر مهاجم فرانسوی استقلال مورد انتقاد قرار گرفته است. نظر شما در مورد اجرای رودی زستد چیست؟

به نظر من او بازیکن خوبی است، اما نباید فیکس بازی کند. شاید اگر آرمان رمضانی و ارسلان مطهری از ابتدا در زمین حضور داشته باشند و در نیمه دوم بیاید تاثیر بیشتری داشته باشد. زستد تحت فشار زیادی فوتبال بازی می کند و این به او اجازه گلزنی نمی دهد. بازیکن ضعیف نیست، کمی فشار است.

تعداد زیاد استقلالی ها در گل گهر چقدر برای استقلال زحمت می کشند؟

در واقع استقلال با تیم دوم خود بازی می کند. اما استقلال باید در تمام بازی های پیش رو برنده شود و حتی در صورت باخت یا مساوی هم نباید در روند کاری او تاخیر ایجاد شود.

پرسپولیس این هفته با صنعت نفت آبادان بازی می کند. این دیدار را چگونه می بینید؟

هر بازی شرایط خاص خود را دارد. اما نمی دانم چرا داور بازی طالبان ریکانی را اخراج کرد. این به ضرر نفت است. ریکانی بازیکن تاثیرگذاری است و نبود او خلاء ایجاد می کند. البته از طرفی داشعلی منصوریان بازی در بازی های بزرگ را به خوبی بلد است و دقیقاً شاهد بودیم که در سال هایی که بهترین پرسپولیس در لیگ حضور داشت با نفت تهران جلوی آن را گرفت. یا زمانی که سرمربی استقلال بود بهترین پرسپولیس تاریخ را شکست داد که امسال مهدی طارمی و همه ستاره های این تیم را در اختیار داشت. او سبک بازی های اتلتیکو را خوب می شناسد. اگر با سه امتیاز از پرسپولیس جدا شود، برای استقلال خیلی خوب کار می کند.

در مورد داوری صحبت کردید. نظر شما در مورد مسائل داوری در این مدت چیست؟

این یک فاجعه است! گلی که پرسپولیس زد فاجعه بود. بنابراین باید یک روبان مشکی پهن دور قسمت داوری بسته و بسته شود. چگونه بازیکن با دست به توپ ضربه زد اما داور متوجه نشد؟ از طرفی در بازی استقلال نساجی واقعی ارسلان مطهری را مثل تریلی که از روی گیان می گذرد و داور پنالتی نمی گیرد له می کند؟ این خیلی زشته!

به نظر از شرایط پرسپولیس برای کسب امتیاز راضی نیستی؟

اصلا! من ماندم. چطور پرسپولیسی ها می گویند ما در یک قهرمانی هستیم؟ فکر می کردند مردم چه می کنند؟ ما به وضوح می بینیم که چه جملات زشتی ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید