چند خانواده دیگر باید قربانی شوند تا رمپ و روشنایی در محور یاسوج – اصفهان نصب شود؟!


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817230

محور یاسوج – اصفهان در سال های اخیر به دلیل پیچ های متعدد و نبود پارتیشن و روشنایی کافی جان مسافران و شهروندان زیادی را به همراه داشته است و مشخص نیست چند نفر دیگر باید قربانی ایمنی این محور شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز هر چند ماه یکبار در استان کهگیلویه و بویراحمد حوادث خونین و دلخراش همراه با مرگ و میرهای متعدد رخ می دهد و خانواده هایی که چندین عضو و پرونده زندگی خود را برای همیشه از دست می دهند. بسته شد.

تصادف خونین در جاده یاسوج اصفهان

استانی که هزینه راهسازی آن بیشتر از سایر نقاط کشور است و هزینه ساخت یک کیلومتر آن در بسیاری از نقاط کشور برابر با چندین کیلومتر است.

قرار گرفتن نیمی از استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور باعث شده تا جاده های استاندارد کمتری در این استان نسبت به سایر نقاط کشور وجود داشته باشد و در حوزه راه ها نسبت به سایر استان ها کمتر و شاید در نگاه اول بهترین باشد. جاده مواصلاتی کل استان آیا این محور یاسود به اصفهان است؟!

جاده یاسوج-اصفهان یا محور مرگ!

جاده ای که اگرچه مانند گذشته پر پیچ و خم و خسته کننده نیست، اما هنوز تا رسیدن به یک محور کم خطر فاصله دارد، مثلا در تصادف خونین روز اول سال 1401 با 4 کشته در این مسیر بین روستای تلگاه میان هر دو خودرو خوب، علاوه بر سهل انگاری های معمول رانندگان، نشان دهید که حداکثر ایمنی باید در آنها شکل بگیرد.


68262b9a fc4d 4726 814b a7113712598e خبر خاکستری

اگرچه این محور مواصلاتی و جاده بابامیدان – یاسوج – سمیرم شهرها و بنادر جنوبی را 200 کیلومتر به مرکز کشور نزدیک می کند، اما به دلیل تردد بیش از حد وسایل نقلیه در حال تردد، زیر بار سنگینی از سبک و بویژه سنگین قرار گرفته است. ظرفیتی برای این همه ترافیک نیست

آقایان مسئول؛ نصب رمپ و روشنایی در این محور را در نظر بگیرید

فاصله روستای تلگا تا چهارراه روستای توریستی کریک به دلیل پیچ های متعدد و حتی صعب العبور بودن این جاده و از همه مهمتر نبود مانع و نبود روشنایی، در سال های اخیر مسافران و شهروندان زیادی را دچار مشکل کرده است. بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

سرعت بالای خودروهای سبک و حتی سنگین به دلیل شیب های نسبتا تند در این محور زیاد و غیر قابل وصف نیست، اما رعایت نکردن برخی موارد ایمنی از سوی کارکنان بسیار قابل تامل است.

محور چهار خطه یاسوج – سمیرم یکی از پروژه های مهم و نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد است که از سال 90 آغاز و مصوبه استانی اعلام شد اما نه سفر وزیر سابق مسکن و نه شخص. مسئول پروژه های مهر ماندگار باز شد. و این محور به دلیل ناقص بودن از بسیاری از زیرساخت های خود محروم است.


62275227 fe92 464c 9206 c899514c6754 خبر خاکستری

چند خانواده دیگر باید قربانی شوند!

بر اساس آمار ارائه شده روزانه نزدیک به شش هزار دستگاه خودرو از این محور تردد می کنند و این مسیر یکی از پرترددترین و پرحادثه ترین مسیرهای روستایی و جنوب کشور است که هدف آن تامین ایمنی و کاهش تصادفات است. منجر به مرگ این جاده می شود. باید بزرگراه یا بزرگراه شود.

اگرچه به گفته کارشناسان اجرای باند دوم در هر کیلومتر این جاده به دلیل کوهستانی دو میلیارد تن اعتبار نیاز دارد، اما باید توجه داشت که چندین هموطن دیگر در این مسیر باید جان خود را از دست بدهند. این بار امن تر و مطمئن تر است.

مشکل این بار آقای مسئول است!

مسئولان از جمله حمل ونقل جاده ای استان به عنوان حراست ایمنی راه های استان توجه داشته باشند که در بزرگراه ها باید چهار بانده و جداکننده نصب شود تا خودروها دچار تصادف نشوند مانند تصادف دلخراش در روزهای اول قرن جدید

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران یکی از دلایل وقوع حوادث متعدد در حصار یاسود – بابا میدان را نبود روشنایی و موانع جداکننده جاده دانست و گفت: مسیر ارتباطی یاسود – اصفهان یکی است. یکی از مهم ترین جاده های استان خطرناک بودن برخی از نقاط آن به نظر می رسد منجر به تصادفات مرگبار شده است.


6e8446cf f8db 4f45 8ca0 d43997dd791b خبر خاکستری

در چند ماه گذشته دو تصادف منجر به آتش سوزی در محورهای مواصلاتی استان ( اینجا ) ( اینجا ) شده که باعث سوختن مسافران این خودروها شده است.

حال سوال اصلی مسئولان این است که چرا خودروی آتش نشانی در 50 کیلومتری مرکز استان برای چنین حوادثی وجود ندارد؟

مسئولان از هم اکنون باید به ایمن سازی هر چه بیشتر جاده های استان به ویژه محور یاسوج-اصفهان فکر کنند و باید دانست که این جاده یک محور ملی است که ایمن سازی این چهار بانده نقش مهمی در تسهیل تردد از آن ایفا می کند. بنادر و شهرهای جنوبی به مرکز. شمال کشور را دارد و از طرفی در خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید