چند سوال از عضو غیرمسئول شورای شهر همدان!/مردم قربانی اصلی اپوزیسیون


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881951

مدتی است که اگر سری به رسانه های مختلف استانی بزنیم، شاهد مسائل ریز و درشت یکی از اعضای غیرمسئول شورای شهر همدان خواهیم بود که در عرصه های مختلف انتقادی عمل می کند. در حالی که برخی از اعضا کمیته های متعددی دارند، او مسئولیت هیچ کمیته ای را بر عهده نگرفته است. یعنی هیچ مسئولیتی در شورای شهر جز به عنوان عضو ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; مدتی است که اگر سری به رسانه های مختلف استانی بزنیم، شاهد مسائل ریز و درشت یکی از اعضای غیرمسئول شورای شهر همدان خواهیم بود که در منطقه حضور دارد.


انتقادی عمل می کند.


نگاه انتقادی این اعضای شورا به اتفاقات و کارهای شهرداری در نگاه اول عادی به نظر می رسد، اما اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنید، یک نکته خاص و متمایز وجود دارد. این عضو شورای شهر فقط عضو شورای شهر همدان است


آیا آن است!


در حالی که برخی از اعضا کمیته های متعددی دارند، او مسئولیت هیچ کمیته ای را بر عهده نگرفته است. یعنی هیچ مسئولیتی در شورای شهر جز به عنوان عضو ندارد.


در همه زمینه ها و مسائل اظهار نظر و انتقاد می کنند بدون اینکه شغل و مسئولیت خاصی داشته باشند تا در قبال آن پاسخگو باشند..


طبیعتاً در این شرایط نمی توان عملکرد او را در پایان دوره شورا ارزیابی کرد و با توجه به حجم مطالب انتقادی و مطالب ریز و درشت منتشر شده توسط ایشان، به راحتی می توان یک اجرای موفق را مشاهده کرد! بزرگ و ترسیم شده


اصل این کار حضور یک تیم رسانه ای فعال در شبکه های اجتماعی است که از قبل فراهم شده است.


اکنون سئوالاتی را از این عضو محترم و مسئولین مربوطه در استان و شهرستان همدان مطرح می کنیم که امیدواریم افکار عمومی به آنها پاسخ داده شود..


سوال اول: آیا این عضو شورای شهر همدان اشکالی ندارد که عملکرد سال گذشته خود در شورا را اعلام کند؟!

#عصر همدان بدون هیچ دخالتی آماده انعکاس عملکرد خود خواهد بود و قضاوت را به عهده مردم می گذاریم..


سوال دوم درباره عضویت وی در کمیته انطباق فرمانداری است. نامبردگان به عنوان مشاور فرماندار در کمیته انطباق منصوب می شوند.


اگرچه طبق بند 1و 2 یک سوال 5 دستورالعمل برای مواد4) مقررات اجرایی هنر90) وی بر اساس قانون تشکل ها، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به دلیل نداشتن صلاحیت در زمینه تحصیلی و سطح سابقه نمی تواند مشاور استاندار باشد.


بودن.


همچنین با توجه به هنر 3 مقررات اجرایی هنر90) قانون تشکل ها، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ماده 3- در صورتی که موافقت یکی از شوراهای اسلامی که نماینده آن عضو کمیته تطبیق باشد لحاظ شود.


حسب مورد نماینده علی البدل از طرف شورای استان یا شهرستان مربوطه جهت حضور در جلسه کمیته تطبیق معرفی خواهد شد..


زیرا این نماینده یا از تصمیم مورد نظر حمایت می کند و یا اینکه حضور وی در جلسه منجر به تضاد منافع در تصمیم گیری می شود..


مشاور حق رای ندارد، اما تجربه کار او در این مدت نشان می دهد که حضور او باعث شد تا کمیته انطباق مغرضانه باشد و روند تایید و بررسی ضرر برای شهر طولانی شود..


پس خوب است جواب دهند نه اینکه در شورا مسئولیت بپذیرند که تاکنون چه گره هایی در کار مردم باز کرده اند در حالی که سایر اعضای شورا چندین کمیته را گرفته اند..


همچنین چرا با اینکه صلاحیت ندارند در کمیته اجرایی به عنوان مشاور استاندار منصوب می شوند؟ این نوع کارها باعث تضاد منافع شده و بارها مصوبات کمیته انطباق به شورا برگشته و کار شهر به چالش کشیده شده است.


تاخیر وجود دارد و طبیعتا دود این بازی مخالف به چشم مردم می رود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید